Morgen alweer op de helft. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jeanne Kuppeveld - WaarBenJij.nu Morgen alweer op de helft. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jeanne Kuppeveld - WaarBenJij.nu

Morgen alweer op de helft.

Door: jeanne

Blijf op de hoogte en volg Jeanne

02 Maart 2019 | Nederland, Amsterdam

Lieve Allemaal,

Op de eerste plaats voor jullie Allemaal een Hele Fijne carnaval,ALAAF.
Voor ALLE jarigen Van Harte Gefeliciteerd.
Voor ALLE zieken Van Harte Beterschap.

Zoals afgesproken gaan Toon en ik maandagmorgen richting Tinkertots.
Eerst even bij de winkel aan,nog wat materialen halen:Spijkers,deurklinken,matten,vegers,etc etc.
Bij aankomst horen we de kinderen al druk spelen,PRACHTIG om te horen,allemaal komen ze op ons af,even knuffelen,en dan beginnen.
De keukenbuitendeur maakt Toon,deze moet wel de hele dag dicht blijven i.v.m. de lijm.
Een van de dames is de ramen aan het wassen,de keuken ziet er keurig netjes uit,echt TOP.Iedereen is ERG blij met de nieuwe keuken,het was na hun weekend een grote verassing,ze bedankten ons allemaal.
Dus ook jullie sponsors ALLEMAAL,samen hebben we dit gedaan,zonder jullie hulp hadden Toon en ik dit NIET kunnen doen.Hier zijn weer vele mensen gelukkig gemaakt,kunnen weer VEEL gemakkeleijker hun werk doen,nogmaals dankjulliewel.
Toon is bezig in een van de klassen,dan is er opeens paniek in de keuken:De afwasbak zit verstopt OEI,Toon roepen ze,meteen aktie ondernomen,wat hieruit komt Oh Oh zegt Toon.Gehakt,olie,stokjes etc etc.
We halen iedereen er even bij,en Toon legt uit hoe hiermee om te gaan.
Ja want als de loodgieter hiervoor moet komen moet je aardig in de buidel tasten,kost ERG veel.We zijn hier toch nog tot 16.00u bezig voordat alle werkzaamheden klaar zijn.We beloven nog een nieuwe short voor Junes te brengen,dat wordt volgende week,is okay zegt Junes,dan kan Tinkertots er voorlopig weer tegen,alles nagelopen,en aan ALLE wensen van de leerkrachten kunnen voldoen,SUPER.
Dan vraagt Lulama of ze met ons mee mag rijden naar huis,okay stap maar in Gezellig.
Bij Lulama in het meisjeshuis aangekomen vraagt Lulama aan Toon of hij even mee wil kijken,want hier ijn ook nog wat stukken.
We schrijven alles even op,wat er nodig is aan materialen,en meten de maten die nodig zijn.Tot misschien deze week n keer.

Dinsdag:Vandaag gaan Toon en ik samen naar Kleinskool,we nemen de kleren van Kas(onze buurjongen)mee,en de nieuwe petten die we van Marian hebben gekregen(zo'n 30 stuks).
We komen aanrijden op Kleinskool,en zien de mensen en kinderen alweer voor de poort staan/liggen.Wij zeggen tegen elkaar: Hoelang zullen ze hier alweer liggen,vanaf vanmorgen 3.00u of net wat later????????
Net als vorige week helpen we weer mee in de swop shop,Toon hangt alle petten aan spijkers op,de kleren van Kas doe ik in de bak waar ze thuis horen,bij de jongens.
We helpen mee tot de laatste geweest is,en gaan voldaan naar huis.Tot volgende week......

Woensdag:Vandaag naar Ithemba en Samkelo,eerst even yoghurtjes halen voor de kinderen op Ithemba.
Op Ithemba zijn ze druk bezig in de klassen,en ook hier zijn ze bezig om alles te vegen(gisteren een harde wind gehad hier)veel zand overal,ook worden hier ramen gewassen.
Andile komt ons meteen welkom heten He youre back again.
Zo ook Fezie,Boniswa etc etc,vele verhalen komen ons ter oren,van hoe en wat het er aan toe gaat op Ithemba.
Daarna rijden we door naar Sheshire Home waar we Samkelo een bezoek brengen,hij is niet thuis,jullie vinden hem wel in t winkel centrum.
We laten de auto staan,en lopen samen naar t winkelcentrum,na n heel eind gelopen te hebben,en aan de beveiliging gevraagt te hebben,zien we daar een rolstoel aankomen.
Ja hoor hij ziet ons al aankomen,vliegt uit z'n rolstoel,op z'n knieen,en blij is hij ons te zien.Samen gaan we Gezellig even lunchen,foto's kijken,en vertellen over Ithemba waar Samkelo vele jaren zelf naar school ging.
Het is onvoorstelbaar te zien hoeveel mensen Samkelo hier kennen,vele zwaaien,maken een praatjes,steken de hand op GEWELDIG om dit te zien.Samkelo heeft zelf de ruimte,vrijheid om met z'n elektrische rolstoel naar t winkelcentrum te gaan,dit is ZO MOOI te zien.Samkelo geeft zelf aan heel goed verzorgt te worden op Sheshire Home,en vind t HEEL FIJN zelf te kunnen gaan wanneer hij wil.
we gaan terug,en zeggen volgende week weer terug te komen bij Samkelo.

Donderdag:Vandaag gaat Toon naar Lulama,en ik blijf thuis,de fabriek is volop in aktie.Placemats,schorten,tassen etc etc druk druk.
Vandaag heb ik beloofd te koken,Lotte,Celine en Lisa eten niet mee,gaan naar de Foodtruck hier in P.E.
Ruth de zus van Daphne is ook met haar naaimachine naar hier gekomen nu staan er dus 3 naaimachines.
Wat zal ik toch koken:Lekkere wortelenstamp met braadworst,hebben we zin in,we nodigen Ruth en Esther ook uit.
Even later zitten we met z'n allen aan tafel,en GENIETEN van een LEKKERE Hollandse stamppot.

Vrijdag:Vandaag maakt Toon in huis op de Willetstreet nog verschillende klussen af.Lamp in de woonkamer die automatisch aangaat wanneer het donker wordt etc etc etc.Buiten is het HEELIJK weer,dus ik zet de naaimachine buiten onder de boom,en ga verder met de placemats.
Vanavond komen de Opa en Oma van Lotte hier op bezoek,de dames hebben een bbq geregeld.
We hebben met z'n allen een Gezellige avond gehad,en heerlijk gegeten.Allemaal waren we berookt van de bbq........

In de eerste week dat we hier waren belt Cilla uit Capetown:Komen jullie ook nog n keer naar die Kaap,het is alweer zolang geleden dat we jullie gezien hebben,ja dat is ook zo zeggen wij.Wanneer hebben jullie tijd hiervoor vragen wij.Zoals de meesten van jullie weten hebben Cilla en Clive ook een druk leven.Ze geven aan in de week van 11 maart nog een paar dagen vrij te zijn.Gisteren hebben Toon en ik geboekt om met de bus naar Kaapstad tegaan,lekker voor n paar dagen.Vanaf maandag 11 maart tot vrijdag zijn we dan in Kaapstad.

Zaterdag:Vandaag zijn we thuis op de Willetstreet waar net als bij ons thuis ook allerlei karweitjes te doen zijn.
Toon is gevraagt om bij Esther wat adviezen te geven wat de bouw betreft.

Zondag:Vandaag met Lotte aan tafel,ideen uitwisselen voor een project van haar school.Lotte wil een muziek/knuffelmuur maken.
We gaan deze op tekening zetten,en donderdag samen in praktijk brengen,jullie horen/zien nog wel wat de bedoeling hiervan is.
Ook nog even een wandeling aan het strand vandaag,kijken hoe het daar is.

Voor ALLE vakantiegangers Een HELE FIJNE vakantie,GENIET ervan,veilige reis gewenst.

Tot volgende week.

Liefs,

Toon en Jeanne.

• 02 Maart 2019 - 12:27

Rikie En Ben:

Wat zijn jullie toch (weer) heerlijk druk! En wat hebben jullie al weer veel kunnen doen.
    De foto's liegen er niet om, wat is iedereen blij!!
    Zo zie je dat je al veel hebt kunnen betekenen, en dan ben je NOG MAAR op de helft!!!!!
    Veel plezier in Kaapstad en we lezen in een volgend verslag wel weer hoe het verder gaat!
    Groetjes, B&R

• 02 Maart 2019 - 13:23

Elly:

Hoi Jeanne & Toon,
    Wat een plezier heeft iedereen als je dat zo ziet, mooi om te zien. Jullie hebben al een hoop goed werk verricht, top! En lekker met de naaimachine buiten, heerlijk! Geniet van het lekkere weer, hier regent het op dit moment. Succes verder en veel plezier in Kaapstad, dikke knuffel!

• 03 Maart 2019 - 09:22

Anneke Stultiens:

Ha Jeanne en Toon,

Toppie, ziet er weer heel goed uit!
    Groetjes aan iedereen!

Sjaak en Anneke

• 04 Maart 2019 - 05:11

Thijmen:

Hoi Jeanne en Toon
    Klinkt weer als een klok! Geweldig wat jullie weer allemaal voor de kinders (en Daphne, Peter, Tia en Louise) doen. Doe Samkelo, Roos, Vuyo, Vivian en de anderen van Cheshire de groeten.
    Groet, Thijmen