Deze week bezoek vanuit Langenboom. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jeanne Kuppeveld - WaarBenJij.nu Deze week bezoek vanuit Langenboom. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jeanne Kuppeveld - WaarBenJij.nu

Deze week bezoek vanuit Langenboom.

Blijf op de hoogte en volg Jeanne

24 Februari 2019 | Nederland, Amsterdam

Hallo Lieve Allemaal,

Vanuit Zuid-Afrika,waar het HEERLIJK zonnig is,net zoals bij jullie,GENIET hiervan.

Ondanks de griep hebben we toch nog HEEL VEEL kunnen doen deze week.
Tot dinsdag ben ik bewust thuis gebleven,m'n oren dicht zitten en snotteren.
Dat wil niet zeggen dat we stil gezeten hebben,hier in t vrijwillig(st)ers huis is ook vanalles te doen.

Zaterdag:Toon gaat de winkels af,om zijn opgeschreven lijst van spullen bij elkaar te halen.Hij gaat winkel in winkel uit,om dit voor elkaar te krijgen.
Zo ga ik hier in de buurt nog even naar de stoffenwinkel,gordijnenstof voor Tinkertots halen.

Zondag:Lekker rustigaan op ons gemakkie,nog even achter de naaimachine gezeten,begonnen aan de gordijnen voor de creche.
Zondagavond heerlijk aardappelen gebakken,en n heerlijke verse salade van allerlei groenten gemaakt.Peter zorgt voor boerenworst erbij.Lekker buiten gegeten,en vanalles besproken wat er zoal nog gemaakt kan worden.

Maandag:Toon gaat vandaag het aanrechtblad voor de Tinkertots halen,na n halve dag komt hij terug.In de winkel zeggen ze tegen Toon het afzagen van dit board duurt 5 dagen,nee nee zegt Toon hier kan ik niet op wachten,wil je s.v.p. even de manager erbij halen.Even later komt deze erbij:Toon legt uit dat hij dit vandaag nodig heeft,en na lang praten gaan ze t toch zagen he he.Toon mag er niet bij zijn wanneer ze t afzagen,want bij de machines staan is gevaarlijk geven ze aan,okay dan ga ik wel even weg zegt Toon.
Maar het board wat hij nodig heeft is er na lang praten en wachten,echt Afrika.
Samen met Daphne zit ik vandaag achter de naaimachine,wanneer de gordijnen klaar zijn ga ik voor Daphne placemats maken.
Vanavond komen Tia en Louise eten,meteen vragen of we zaterdag het blad in de keuken kunnen plaatsen.Op zaterdag zijn er geen kinderen dus kunnen we makkelijker werken.

Dinsdag:Tot 11.00u zijn we op de Willetstreet waar we samen nog met allerlei dingen bezig zijn.
Daarna gaan we naar Kleinskool,Daphne gaat ook mee,we hebben afgesproken met Alfonso dat we mee gaan helpen in de swop shop.
Daar aangekomen zien we rijen mensen en kinderen staan,liggen,velen van hun staan/liggen hier al vanaf vanmorgen 3 uur,ONVOORSTELBAAR.GROTE zakken met plastic flessen,papier etc etc vanalles hebben ze verzameld,om hier punten voor te krijgen.Iedereen heeft z'n eigen kaart met naam en punten erop,EEN voor EEN komen ze de poort binnen,eerst de spullen wegen,naar aanleiding hiervan krijgen ze punten.Met de kaart komen ze in een soort van winkel(container)waar wij met vieren zitten om de mensen verder te helpen.Wat staat er zoal in de winkel:Melk,boter,suiker,olie,kleren,w.c.papier etc etc.
Wat ze ZELF bij elkaar gehaald hebben aan spullen,en wat het aan mulas(punten)opbrengt,hiervoor mogen ze zelf winkelen.Een SUPER project,eerst zelf ervoor werken,dan winkelen.Als we jullie vertellen,dat er na afloop s'middags om 16.00u 3,5 ton aan plastic opgehaald is,ONVOORSTELBAAR om te zien.Alles wat opgehaald is komen ze n paar dagen later ophalen,hiervoor krijgt Kleinskool geld wat weer gebruikt wordt om nieuwe spullen voor de swop shop te kopen.Dit doen ze een keer in de week,op dinsdag.De rest van de week worden er lessen gegeven,er is een creche voor de kinderen in de buurt,hier wordt met HEEL VEEL mensen voor de mensen in de omgeving waar echt NIKS is heel hard gewerkt,om de basis op gang te houden.
S'avonds om 18.00u komen we weer voldaan thuis,wat een dag..............

Woensdag:Toon is vandaag de man van de w.c.,deze is al een tijd stuk,kijken of deze gemaaakt kan worden.Daphne en ik zitten vandaag weer in onze fabriek,twee naaimachines tegenover elkaar spullen maken voor de markt,en deze zien te verkopen.
Toon wordt hier mister fixet gennoemd,niet voor niets na enkele uren bezig te zijn geweest,en regelmatig naar de winkel voor onderdelen,die ze gelukkig hebben,is die klus ook weer klaar.

Donderdag:Samen met Daphne naar de winkel voor vulling,in de place mats,die inmiddels weer op is.Heel goed dat de winkel hierin de buurt is,zodat het niet al te veel tijd kost,om de spullen bij elkaar te krijgen.
Vanavond ook weer met z'n allen eten,Gezellig we zijn hier met 3 Belgische studenten Lotte,Celine en Lisa.............

Vrijdag:Vanmorgen samen met Toon naar de Tinkertots,nog wat laatste dingen afspreken,en kijken waar Toon het water af kan sluiten,om morgen de keuken onder handen te nemen.
Vanavond staat er tomatensoep op het menu en roerei,met z'n allen hebben we weer heerlijk gegeten

Zaterdag:Afgelopen week kregen we n mailtje van Willemien Bongers en haar man Jan,die een rondreis door Zuid-Afrika maken.Ze geven aan zaterdagmorgen om 9.00u hier te kunnen zijn,maar hebben niet lang de tijd,ze vliegen verder vanaf P.E.
S'morgen om 9.00u zijn ze hier,het was echt SUPER leuk om ze hier op de koffie te mogen hebben.De tijd was tekort om mee naar de projecten te gaan,ze hebben nu wel een indruk van hoe wij hier werken met z'n allen.
Net voor 11.00u gaan Willemien en Jan.
Toon en ik vertrekken meteen naar Tinkertots,dit kan ook want Toon heeft de auto al geladen staan,de kist met gereedschap hebben we gisteren al daar gelaten,anders kon niet alles in de auto(we hebben hier geen bus wah)mee.
Junes was ook op Tinkertots,die was ZO BLIJ dat ze ons zag,OH THE NEW KITCHEN.
Luyende(de man)van Babelwha heeft de gehele tijd meegeholpen,wat HEEL FIJN was.
Alles liep voorspoedig(wat een noodzaak)maar was natuurlijk goed voorbereid door onze Toon,GELUKKIG alles voldoende,zoals kit spijkers schroeven etc etc.
We hebben GEZELLIG samengewerkt met z'n allen.Junes heeft nog LEKKERE vetkoek gebakken met gehakt en groenten,ja we kwamen niets tekort.Om 17.30u hadden we alles zover klaar,we gaan maandag terug voor het schap in de klas en de buitendeur,dit werd telaat om nu te doen,we moesten voor het donker werd de township uit,en dat waren we ook.
We komen thuis,eerst HEERLIJK een douche,daarna samen eten,en rustigaan vanavond,vandaag genoeg gedaan.
S'avonds altijd nog even een spel skybo,daarna heerlijk slapen,wat we hier heel goed kunnen.

Zondag:Vandaag met z'n allen naar de kerk,daarna op de koffie bij Barry en Candice.
Candice heeft HEERLIJKE muffins gebakken,die gaan er wel in.

In de namiddag worden we weer terug verwacht,om lekker samen te eten,en de verjaardag van Barry nog te vieren.
Het was een HEERLIJKE ZONNIGE zondag.

Zit ik ons blog te schrijven,is de batterij weer leeg,OOOOOHHHHH JEEEE is het nu allemaal weg,moet ik weer opnieuw beginnen.Oh gelukkig niet,stekker erin,even Lisa vragen mee te helpen,en ja hoor het werkt weer.

Morgen gaan Toon en ik terug naar de Tinkertots,de laatste reparaties doen,nog wat nieuwe bezems,handveger etc etc halen,zodat ze het mooi zelf bij kunnen houden.

Toon en Lisa gaan zo proberen om wat foto's te plaatsen,dan hebben jullie een beetje idee van hoe en wat.

Tot de volgende keer weer...........

Liefs,

Toon en Jeanne.

• 24 Februari 2019 - 15:44

Nico En Anja:

Wat zijn jullie weer goed bezig ! Trots op jullie !

• 24 Februari 2019 - 16:41

Gerard En Riekie :

Zoals ik het verslag gelezen heb zijn jullie weer druk bezig om allerlei zaken af te krijgen goed bezig daar in het verre land nog heel veel (werkplezier) daar en geniet ervan groetjes uit uje

• 24 Februari 2019 - 17:25

Ria En Cor :

Jeanne en toon !!
    Superleuk om te lezen wat jullie allemaal doen!!
    Geweldig,Groetjes van hier

• 24 Februari 2019 - 19:31

Ben & Rikie:

Lekker druk bezig maaaarrrr…… voor dat doel is niets te veel!
    Dat blijkt ook uit jullie inzet en het enthousiaste schrijven van je verslagen.
    Daarom ook fijn om te lezen!

Groetjes vanuit hier!
    B&R

• 25 Februari 2019 - 04:30

Hilda:

Lieve Jeanne en Toon,

Het is weer hard werken en onderhandelen voor Toon,maar dat heeft hij ondertussen wel geleerd;)
    En jij en Daphne weer bezig met haar "project"
    Fijn dat jij,Jeanne,je nu beter voelt!

Wat en verschil.......de oude keuken en de nieuwe.
    Petje af Toon!!

Ik wens jullie nog een hele fijne tijd!

Lieve groetjes aan iedereen!

Hilda.

• 25 Februari 2019 - 05:15

Elly:

Hoi Jeanne & Toon,
    Zo jullie zijn al goed bezig geweest, ondanks de griep, petje af! Aanrecht ziet er goed uit Toon, super werk! Toch een beetje de druk van Nederland erachter, ja dan bereik je wat. Nog veel plezier, geniet ze!
    Groetjes en een dikke knuffel uit Beers

• 25 Februari 2019 - 12:49

Fred, Erwin En Kas:

Lieve luitjes,

Geluukig hebben jullie genoeg te doen......is niks voor jullie om te luieren......ha ha.. Mooi werk weer gedaan !! Hier gaart ook alles goed......het is zelfs heel mooi weer. Je kunt zo in je hempje buiten zitten !!! Niet te geloven. Wij zijn ook goed bezig weer in de tuis en met de sloop. Voor de tuinspullen lenen we even jullie kliko !!! Kunnen jullie toch niet zien ha ha. Groetjes Fred, Erwin en Kas XXXXX

• 26 Februari 2019 - 17:30

Sjaak:

Hoi, dit zijn mooie berichten; jullie verrichten weer TOP-werk Groeten Sjaak

• 27 Februari 2019 - 08:25

Anneke Stultiens:

Ha Jeanne en Toon,

Helemaal SUPER wat jullie doen daar!
    Mooi werk en het ziet e weer schitterend uit !!!, was ook hard nodig om de keuken aan te passen/ op te knappen.
    Heel veel (werk) plezier nog daar en hartelijke groeten van Anneke

• 27 Februari 2019 - 16:12

MARIA EMONS:

TOON (MISTER MIXSIT) EN JEANNE

WAT ZIJN JULLIE WEER GOED BEZIG. GELOOF MAAR DAT ZE WEER BLIJ ZIJN MET JULLIE.
    WIJ WENSEN JULLIE DAAR HEEL VEEL WERK PLEZIER EN VEEL SUCCES.
    EN ZIET ZE TE WINNEN MET SKIBO,

GR TOON EN MARIA

• 27 Februari 2019 - 19:41

Rieky En Jan Jacobs:

Beste Jeanne en Toon,

Met veel bewondering hebben wij jullie reisverslagen gelezen en de foto’s bekeken.
    Wat een mooi werk doen jullie daar.
    Nog een paar goede weken en succes met jullie werk.

Lieve groet,Jan en Rieky