Toon en Jeanne Nu vanuit Zuid-Afrika. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jeanne Kuppeveld - WaarBenJij.nu Toon en Jeanne Nu vanuit Zuid-Afrika. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jeanne Kuppeveld - WaarBenJij.nu

Toon en Jeanne Nu vanuit Zuid-Afrika.

Door: toon en Jeanne.

Blijf op de hoogte en volg Jeanne

16 Februari 2019 | Nederland, Amsterdam

Lieve Allemaal,

Nu vanut Zuid-Afrika.

Dinsdagmorgen om 8.00u komt zoals afgesproken onze Jos ons ophalen,om naar de trein in Cuyk te brengen.
We hebben treinkaartjes vanaf 9.00 u reizen,toch de trein van 8.37u gehaald,en kunnen mee.
Jos Dankjewel voor t wegbrengen,dan gaat onze reis nu beginnen.

Om 11.00u op Schiphol,meteen inchecken,dan komen Imke en Koen waarmee we HEERLIJK hebben zitten lunchen,en bijpraten.Dan is het zover,naar de gate.We zeggen elkaar gedag,tot gauw...........

Alle vluchten vertrekken mooi op tijd,van Heatrow tot Jo.Burg hebben we flinke turbulentie gehad,ECHT FLINK.Ik moest denken aan de piloot die ons naar Argentinie vloog,waar we ook flinke turbulentie hadden:Weet je hoeveel werk dat is om dat stuur zo op en neer te bewegen,zodat je turbulentie krijgt.....ha ha............

Om 10.10u Woensdagmorgen komen we in P.E. aan Peter en Daphne zijn daar,om ons op te halen,en naar Willetstreet (ons tweede thuis)te brengen.
Net als altijd,eerst even wat drinken,dan koffers uitpakken,naar de winkel etc etc.

Donderdag Alles even nalopen,rustigaan beginnen.Ik voel me nog niet helemaal fit,grieperig,maar dat komt goed.
Vanavond komen Tia en Louise op bezoek,met wat vragen voor ons.We geven aan vrijdag naar Tinkertots (de creche)te gaan,als we de auto hebben.

Vrijdag:Vandaag hebben we de auto,en gaan ri. Tinkertots,daar worden we door ZOVEEL kinderen en mama's welkom geheten echt SUPER.
Dan komen we in de keuken,waar Junes de kokin is,die is ZO blij ons te zien.Dit omdat we vorig jaar haar beloofd hebben om de keuken te renoveren wat ECHT HARD nodig is.
Het keukenblad bij de afwasbak zit vol gaten,en is 2x zo dik geworden door het vocht volgens Toon,ja hier kennen ze alleen maar spaanderplaat voor keukenbladen.We hebben alles opgemeten,voor wat schappen tegen de muur,waar Junes haar potten en pannen kan neerzetten,n deur die kapot is,kastdeurtjes die los zijn en ga zo maar door...........

Zaterdag:Vandaag zoekt Toon zijn kist uit,en heeft inmiddels alweer n boormachine gemaakt samen met Peter.Vanmiddag even voor gordijnstof naar de winkel,bij Tinkertots de maten voor gordijnen opgenomen,ga ik even nieuwe voor maken,kunnen ze wanneer het klaar is straks er weer JAREN tegen.

Ook is het hier weer watercrisis,en de stroom valt
regelmatig uit,hier is goed mee te leven,tonnetjes water naast de w.c.bij n plas even naspoelen,GEEN w.c. doorspoelen.Dit bespaard ZOVEEL water ......

Voor volgende week staat er weer vanalles op t programma,we houden jullie op de hoogte....

Voor iedereen die ziek is Van HARTE Beterschap.
Voor alle vakantiegangers FIJNE Vakantie.
Voor ALLEMAAL ALLE SUCCES waar jullie mee bezig zijn.
Voor ALLE jarigen Van HARTE PROFICIAT.

Tot de volgende keer.

Liefs,

Toon en Jeanne.

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Beste Allemaal,

Hallo even voorstellen, ben Jeanne van Kuppeveld-Straatman en woon in Mill.

hebben van het opgehaalde sponsorgeld.

Heel veel groetjes,
Toon en Jeanne.

05 Maart 2024

De laatste dagen van 2024 in Port-Elizabeth.

04 Maart 2024

SA-NE SAMKELO en Nelly’s SOEPKITCHEN FANTASTISCH.

28 Februari 2024

Wat een POWERVROUW Tia uit Motherwell.

21 Februari 2024

Vandaag woensdag n dag niks doen.Lukt dat?

16 Februari 2024

Wat een INDRUKKEN,voelt na 4 jaar weer als Thuis.
Jeanne

Beste Allemaal, Hallo even voorstellen, ben Jeanne van Kuppeveld-Straatman en woon in Mill. In april 2008 heb ik via een stichting het dagcentrum ITHEMBA,in Port Elisabeth te zuid-Afrika leren kennen. Een dagcentrum waar dagelijks 44 geestelijk en lichamelijk gehandicapten kinderen van 6-18 jaar opgevangen worden,en te eten krijgen wat er thuis vaak niet is. Daar heb ik 5 weken vrijwilligerswerk gedaan,en was vanuit nederland de eerste vrijwilligster die daar kwam. Heb in die 5 weken HEEL VEEL kunnen doen en betekenen voor de kinderen en het dagcentrum, dankzij al die mensen die mij toen sponsor geld mee hebben gegeven, GEWELDIG, nogmaals DANK. Nu bijna een jaar later op 8 Februari, reizen Toon mijn man en ik samen af om weer naar Ithemba te gaan. Nu niet meer via de stichting maar op eigen houtje. Met eigen ogen gaan zien of alles nog goed werkt en aanwezig is wat in april 2008 gerealiseerd is, van het toen opgehaalde sponsorgeld. Ook deze keer zullen wij de kinderen van Ithemba extra eten en aandacht gaan geven. ter plekken gaan bekijken wat er HEEL HARD nodig is, of gemaakt en eventueel vervangen moet worden. We gaan kijken en doen wat er in onze mogelijkheid ligt. En bij terugkomst zullen wij net als vorige keer alle sponsors persoonlijk een impressie sturen van wat we allemaal gerealiseerd hebben van het opgehaalde sponsorgeld. Heel veel groetjes, Toon en Jeanne.