Ook de 7de Rollator krijgt een SUPER bestemming - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jeanne Kuppeveld - WaarBenJij.nu Ook de 7de Rollator krijgt een SUPER bestemming - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jeanne Kuppeveld - WaarBenJij.nu

Ook de 7de Rollator krijgt een SUPER bestemming

Door: Toon en Jeanne.

Blijf op de hoogte en volg Jeanne

23 Februari 2017 | Nederland, Amsterdam

Maandag:Peter heeft Toon gevraagd de dakgoot te repareren,samen met Alvis gaan ze dit vandaag doen.Het weer is hier nu supergoed voor,niet te heet op het dak.Samen zijn toon en Alvis hier de gehele dag mee bezig.Oude stukken vervangen voor nieuw,alles even nakijken,wanneer het avond wordt is alles klaar,op schilderen na.Dit is een mooi karwei voor Alvis.In de voormiddag ga ik achter spullen aan voor under the Tree,dat we die morgen kunnen meenemen.Ook Jessica is vandaag hier,met z'n allen lunchen we,Toon,Alvis,Jessica en ik genieten van gebakken eieren,en een lekker kopje thee.In de namiddag haal ik de naaimachine op tafel,er ligt nog vanalles te maken.

Dinsdag:Toon gaat naar Thamsanqa,in het huis van Lulama is nog vanalles te maken,sloten,deur in de badkamer,keukendeurtjes etc.Gerome van Under T T,gaat met Toon mee en samen zorgen ze ervoor dat weer alles gemaakt wordt.Samen met Sabi (een van Power Mama's)ga ik deze morgen mee rond in de township,gezinnen bezoeken waar baby's of nog kleine kinderen wonen.Elke morgen gaat er iemand rond om deze gezinnen te voorzien van melk,pap en brood.Voordat we gaan,eerst naar de winkel 2 pakken melk,2 broden,pakje boter,potje pindakaas en babyvoeding.Sabi heeft een grote boodschappentas om haar schouder waar alles in gaat.Dan beginnen we aan onze looptoer in de township.Van gezin naar gezin,ieder kind en Mama wordt voorzien van Pap,melk,babyvoeding en of brood.Tsjonge jonge wat je hier aantreft,in wat voor woonsituaties ONVOORSTELBAAR.GEEN water,sommige huizen hebben zelfs geen bed,geen kast.Kleren zitten in plastic zakken,wanden zijn bekleed met kartonnen dozen en ga zo nog maar even door.Onze honden hebben een mooier hok.De gehele morgen zijn we onderweg,Sabi vraagt:Ben je nog niet moe van al dit gewandel en geklim,nee hoor we gaan gewoon door.In deze morgen hebben we 8 gezinnen gehad,ook laat ik Sabi vragen wat ze van Under The Tree vinden voor de kleine kinderen.Iedereen is hier ZO enthousiast over,wij met z'n allen zeggen we zullen dit goed gaan beschermen,HEEL FIJN dat er bijna geen kinderen meer op straat spelen,dat ze bij elkaar zijn,en te eten en drinken krijgen. 100% geweldig hoe de reacties hier zijn,van de mensen die hier omheen wonen.Toon komt rond 14.30u terug met Gerome,klaar in het huis van Lulama.Nog even de w.c. rolhouders ophangen,en weer richting huis.Rond 16.00u zijn we thuis,even wat drinken in de tuin,en alles nog eens even op een rijtje zetten.Under the Tree heeft nog geen e.h.b.o.trommel,schrijven we ook even op de benodighedenlijst.Intussen komt Samantha thuis,Toon dacht je alles klaar te hebben bij Lulama,ze vraagt nog een slot op haar eigen kamerdeur,en de kastdeuren van haar kast zijn ook nog stuk.Oh zegt Toon morgenmiddag gaan we naar het jongenshuis,rijden we er dan even langs,en maak ik het meteen.okay prima.

Woensdag:Naar Ithemba,eerst even naar de spar,yoghurtjes halen voor iedereen.Dan komen we op Ithemba,we hebben geen navigatie nodig,rijden er zo heen.Andile komt ons al tegemoed,ha zijn jullie erweer wat fijn,dikke knuffel krijgen we,en hij stelt ons meteen voor aan de nieuwe directrice Noxi.Voor de eerste keer zien we Noxi,en ook voor de eerste keer heeft Ithemba een directrice uit deze buurt,heel aardig iemand.Meteen komt Fezi aangelopen,en vliegt ons in de armen,ze verteld tegen Noxi dat we al vanaf 2008 trouwe bezoekers,en een grote hulp voor Ithemba zijn.Vele donaties hebben we vanuit Nederland via Toon en Jeanne gekregen legt Fezi uit.Dan gaan we naar de keuken,daar is Dorien HEEEEEE en vliegt ons ook in de armen,wah fijn jullie te zien,ja wij jou ook Dorien.Wat is hier gebeurt vragen wij:Alles is ZO ontzettend netjes,nieuwe tegels tegen de wanden,op de vloer echt GEWELDIG,heeft mijn man allemaal gemaakt geeft Dorien aan.Deze tegels waren ook n donatie van iemand,super.We praten even met Dorien,Shade die voorheen bij Dorien en haar gezin woonde,is weer terug naar moeder,moeder is weer helemaal genezen zegt Dorien dus Shade is weer terug,heel fijn om te horen.Daarna gaan we naar de klas van Boniswa waar alle kinderen bij elkaar zijn voor het ochtendgebeuren.Wat zijn er VEEL nieuwe kinderen,op Ithemba mogen ze van 4-18 jaar blijven,dus met regelmaat zijn er nieuwe kinderen,zo ook nu.we worden weer hartelijk welkom geheten met een PRACHTIG zingen van alle kinderen.Dan valt mijn oog op een jongen die op een verhoogde stoel zit,zie beenspalken aan,en vraag aan Boniswa of hij kan lopen.Ja kan wel lopen maar heeft geen loopwagen hier,hij wordt steeds gedragen van tafel naar stoel,w.c.en weer terug door een van de sterke jongens.De blauwe rollator die we een paar jaar geleden meegebracht hebben,wordt volop gebruikt,door een van de meisjes.We hebben er weer een bij,JA zei Boniswa,Toon gaat terug om de rollator te halen,bij terugkomst maakt Toon deze een stuk lager zodat hij op maat is voor deze jongen,SUPER om te zien hoe BLIJ hier twee jongens mee zijn,niet alleen de jongen die hem gebruikt,ook de jongen die hem steeds overal naar toe kon dragen.Even mee geoefent,een paar foto's en filmpjes gemaakt,om Rikie en Ben te laten zien dat de rollator van de Tante een PRACHTIGE bestemming heeft gekregen.Met allen even gesproken hier,Toon en ik zeggen tegen elkaar,wat een VOORUITGANG hier.In ALLES,ziet er allemaal super uit,de leerkrachten zijn aktief,op kantoor doen ze hun uiterste best om overal sponseringen te krijgen.Spar in de buurt brengt oude groenten,brood etc wat nog bruikbaar is,Dorien houd alles HEEL GOED in de gaten,en is SUPER aktief in de keuken.Net zoals we altijd bij Maureen en Katharina deden,vragen we ook nu aan Noxi een speciale needs list,die we mee naar huis nemen en hier gaan bekijken wat we nog kunnen doen,en gezien/gehoord hebben wat er nog NODIG is.

Om 12.00u rijden we naar het jongenshuis,niemand thuis.Dan maar even terug naar Lulama zegt Toon,het slot en deurtjes van haar kast maken.Lulama is thuis ,oh FIJN Toon slot gemaakt en kastjes.We vragen Lulama of ze de moeder van jongenshuis belt,ja ze is onderweg naar huis.Ik vraag aan Lulama alles naar wens,of heb je nog wensen.Ja zegt ze onze stoelen zijn stuk,inderdaad,alles is gammel,en kapot,en er zijn maar 2 stoelen meer.We gaan kijken in de 2de hands winkel voor 4 andere stoelen,en een schappenkast voor de slaapkamer bij de meisjes,valt bijna uit elkaar.Volgende week okay,ja heel fijn zegt Lulama.Toon en ik rijden naar het jongenshuis,wachten een paar minuten en daar is moeder.Fijn dat jullie er zijn,Louise heeft gevraagt of we de nieuwe gordijnen en beddengoed voor de jongenskamer willen vervangen.Alles staat netjes in zakken klaar,voor 5 bedden nieuw beddengoed,en prachtige gordijnen.Toon hangt nieuwe rolletjes in de rail moeder en ik vervangen de bedden.Zo alles weer netjes en schoon,wat zullen de jongens blij zijn vanavond.Vanavond eten we heerlijk met z'n allen buiten.

Donderdag:Vandaag blijven Toon en ik thuis,Toon is met handdoekenrekjes bezig,w.c. maken etc etc.Ik heb de naaimachine op tafel gezet en de laatste,voor deze week naaiwerken gemaakt.Ook schrijf ik nu ons blog,want morgen zijn we uitgenodigd voor een weekend Plettenberg.Samen met Peter en Daphne,HEERLIJK hier hebben Toon en ik zin in.

Vanavond eten we met z'n 16e,, Ina krijgt visite,ik heb beloofd tomatensoep en salade te maken,en ook de tafel in orde te maken.Zo nog even boodschappen doen,en er een gezellige avond van maken,voordat we op weekend gaan.

Voor jullie ALLEMAAL een HELE FIJNE carnaval,vooral Maidy,Erik,kinderen,Nico en Anja.
Voor ALLE jarigen een FIJNE verjaardag (Jos GENIET) ervan.
Voor ALLE zieken Van Harte Beterschap gewenst.

Tot volgende week,klinkt zover weg.Dan alweer de laatste week.

Liefs,

Toon en Jeanne.

• 23 Februari 2017 - 21:54

Nico En Anja:

Jeanne en Toon !
    Wat hebben jullie het heerlijk druk daar ! Wat zullen ze daar verschrikkelijk blij zijn dat jullie er weer zijn !
    Wat een goed werk doen jullie. ..
    Geniet nog van de laatste weekjes daar !
    Lieve groetjes van ons ..

• 23 Februari 2017 - 22:13

Stefanie Van De Pas:

Super allemaal, in gedachten ben ik bij jullie!

• 23 Februari 2017 - 22:29

Cor En Ria :

Hè daar wat is dit prachtig ,geweldig en mooi om te lezen.
    En dat jullie dit allemaal voor elkaar krijgen geweldiggggg
    Denken jullie ook nog een beetje aan jullie zelf??die rollator super goed komt die van pas !!!
    Verder hier alles goed ook druk jeugd prins, verjaardagen en carnaval!!!!de groetjes daar geniet ook van het weer want het stormt hier!!!!

• 24 Februari 2017 - 16:47

Fre:

Mooi om te lezen. Groeten.