LAAT IEDEREEN MAAR KOMEN,KEUKEN IS ER KLAAR VOOR. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jeanne Kuppeveld - WaarBenJij.nu LAAT IEDEREEN MAAR KOMEN,KEUKEN IS ER KLAAR VOOR. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jeanne Kuppeveld - WaarBenJij.nu

LAAT IEDEREEN MAAR KOMEN,KEUKEN IS ER KLAAR VOOR.

Blijf op de hoogte en volg Jeanne

07 Maart 2014 | Nederland, Amsterdam

Hallo Allemaal,

Hier voor deze week het LAATSTE verslag vanuit Port Elizabeth.

Maandag:Gaan Mariska en Charlotte met Anneke naar thamsanqa,waar ze de hele dag verblijven.
Sávonds komen ze terug met een dijk van nieuwe ervaringen,maar dat gaan jullie allemaal live van ze horen wanneer ze weer terug zijn.
Toon en ik blijven thuis,keuken bezigheden.

Dinsdag:Toon Mariska Charlotte en Jeanne gaan met z'n allen naar Kleinskool,vandaag op dinsdag het projekt voedselbank.
Omdat het vandaag een regenachtige dag is zijn er niet zoveel mensen als vorige week.
Was een indrukwekkende morgen.
In de middag gaan we alle huisjes van Thamsanqa langs om te inventariseren,wat er allemaal nog stuk is en gemaakt moet worden.
Flip en Ani gaan in oktober weer,en hebben gevraagt de dingen op te schrijven van wat nog nodig is om te maken.
Overal geweest hebben Mariska en Charlotte ook een idee van waar we over praten met z'n allen.
Onder het avondeten gezellig met z'n allen zitten praten,sávonds weer vroeg naar bed,want morgen vroeg weer op.

Woensdag: Met z'n allen naar Ithemba,wat een feest Yoghurt,lepeltjes,aardappelen eieren,meel pannen vanalles nemen we mee.
Een PRACHTIGE morgen,als de kinderen gaan eten gaan wij intussen nog even bij Samkelo langs,hij is niet thuis.
Volgens de directrice zit hij bij Pick en Pay,een winkel een eindje verderop.
Een van de jongens brengt ons,we komen aanlopen zien we Samkelo daar zitten in zijn rolstoel een papier op z'n schoot van cheshire home waar Samkelo woont.
Hij zit daar te bedelen,gelukkig zijn ze met z'n tweeen.
Wanneer hij ons ziet is hij helemaal blij,en springt zowat uit z'n stoel.
Na een praatje te hebben gemaakt nemen we afscheid van Samkelo,en gaan weer terug naar Ithemba waar alle kinderen een HEERLIJKE yoghurt krijgen.We spelen nog even met ze,en nemen dan afscheid,tot volgend jaar weer.
In de middag gaan we de mappen voor Thamsanqa kopen,en even naar de tweedehands winkel voor een bureautje en nieuwe stoelen voor Ellens huis.
Winkel in winkel uit,maar we krijgen het voor elkaar,mappen,bureautje en nieuwe stoelen 8 stuks voor het huis van Ellen.
Kunnen ze vandaag nog geleverd worden vragen wij,ook dat kregen we voor elkaar,en dat hier in Afrika SUPER.

Donderdag:Met z'n allen naar Kleinskool waar Hilda elke donderdag kaarten gaat maken met een groepje dames uit de township van Kleinskool.
Sinds enkele jaren ga ik ook zoveel mogelijk mee,is erg leuk om te doen.
Vandaag hebben ze een workshop vanuit de stad met 6 dames komen ze een met kralen maken,een met vlinders maken,haken met plastic zakken,knopen met stukjes lappen en ga zo maar door.
Marika en Charlotte hebben mooi wat mee kunnen nemen voor in Nederland op school,voorbeelden en weer nieuwe technieken,wij hebben hier erg genoten.
Dan even thuis lunchen en weer door.
Vanmiddag naar Thamsanqa kantoor,kijken of Simphiwe er is want zijn cadeautje krijgt hij vandaag,ook nog even naar Lulama een schap ophangen,zoveel mogelijk in een dag gepropt,de tijd vliegt.

Mariska Charlotte Toon en ik komen aan op kantoor,alleen Simphiwe is er.
Vraag aan hem of hij het kantoor even wil laten zien aan M en CH,okay ,vol trots laat hij alles zien.
Alle mappen van de Asibavikele liggen KEURIG netjes op de schappen met naam en alles,hij is ZO trots.
Dan is het zover zijn cadeautje wat hij zelf ECHT verdient heeft,voor zijn SUPER werk de afgelopen twee jaar.
Hij had een lijstje gemaakt,schoenen een rugzak,geld of een tondeuse.
Wij hebben gekozen voor de tondeuse,helemaal in de ROOS geschoten,wat was hij blij,als een kleinkind sprong en danste hij om ons heen.Kan ik zelf mijn haren scheren,hij begon meteen.
Ome Toon ook zei hij,natuurlijk onze Toon ook,oei hij had hem wel erg kort staan,stand 1.Thuis vanmorgen maar even bijgewerkt,want met zo'n een baan kort haar geen gezicht natuurlijk.Bij alle zwarte haren een flinke dos grijze,wat een FEEST voor Simphiwe,wel zelf verdient.
Dan brengen we S naar huis,even nog een bochtje kopen voor de afvoer van de keuken.
We brengen Mariska en Charlotte naar het jongenshuis waar Anneke is,en wij rijden door naar Lulama,denken we daar even een schap op te hangen wat Anneke daar even van te voren heeft gebracht.
Alles gemeten,boor in aanslag,stekker in stopkontakt,geen kontakt,wat is dat nou.Vraag ik op z'n Nederlands aan Lulama heb je geen stroom,ze kijkt mij aan van wat vraag je me nou.
Even later zegt ze OH elektriciti,ja dat bedoelen we in de hele regio geen elektriciti,al een paar uur zegt ze.
Goh zeggen wij geen wonder dat de stoplichten het niet doen,he he heeft daar mee te maken.

Intussen wanneer ik ons verhaal zit te typen is Toon nog bezig met de laatste LOODJES,water en vaatwasser aansluiten.

Donderdagavond hebben we ons afscheidsetentje alweer voor P.E. te Zuid-Afrika.
Tia,Lars en Anne zijn er ook bij.Mike en Esther zijn er deze keer niet bij,waar wij alle begrip voor hebben.
Heerlijk gegeten met z'n allen,Tia heeft nog een mooi woordje voor Mariska Charlotte Toon en mij,kei gezellig.

Vrijdag:Vandaag gaan we naar de begrafenis van Anneke van Kleinskool,voor diegene die ze kent.
Peter Daphne Hilda Nancy Toon en ik gaan erheen,was een prachtige viering.Dames en heren van Kleinskool hebben PRACHTIGE liederen gezongen zowel in de kerk als op de begraafplaats.
Het gaat er hier anders aan toe als bij ons,maar ze heeft een waaedig afscheid gehad.
Buut(de man) van Anneke waardeerde het zeer dat wij er ook allemaal waren.
Zo en dan zometeen het koffer weer pakken,want over n par uurtjes gaan we naar Plettenberg bay even n paar dagen lekker rustigaan.

We hebben een auto gehuurd bij Avis,om 16.00u ophalen,en maandag om 16.00u inleveren op de luchthaven van Kaapstad.
Zo nu zijn jullie weer allemaal op de hoogte.
Toon hangt nog even een handdoekenrekje op,de kraan is dicht lekt niet,ALLES WERKT SUPER.
Daphne is helemaal gelukkig,met Toon z'n Hollandsekeuken zegt ze.
Petje af Toon ziet er SUPER uit,was nog wel even zweten dit laatste uur,want er was nog even een lekkage.

Zo nu is het dan toch echt tijd om de laatste kastjes nog even te poetsen,en dan pakken.
Wij hopen dat jullie allemaal een FIJNE CARNAVAL hebben gehad.

HEEL VEEL GROETJES,LIEFS,

Mariska Charlotte Toon en Jeanne. Ps. we hopen nog een foto te kunnen plaatsen van de keuken,gaan we proberen.

• 07 Maart 2014 - 14:34

Rikie En Ben:

Goed werk gedaan Toon, alles mooi op tijd klaar. Kun je weer met een gerust hart vertrekken.
    Fijn dat Mariska en Charlotte het ook allemaal hebben kunnen zien en beleven. Die verhalen horen wij wel als jullie allemaal weer thuis zijn.
    Geniet van de paar daagjes vakantie.
    Groetjes van ons.

• 07 Maart 2014 - 14:53

Geert, Janske En Jill:

Lieve, Toon, Jeanne, Mariska en Charlotte!

Wat een voldaan gevoel mogen jullie hopelijk hebben na afgelopen weken!!
    We zijn heel benieuwd naar foto's van de keuken en van Toons korte koppie, maar die komen vast vanzelf!
    En een super mooi plan om voor alle kinderen een map te maken als een soort van fotoboek!
    Ze krijgen regelmatig foto's via de vrijwilligers. Een mooi plekje om ze voor zichzelf te bewaren!
    Geniet samen in Plettenberg en voor daarna heel veel plezier in Kaapstad.
    Heel veel liefs ook voor Clive en Cilla. Wat zullen het weer bijzondere dagen worden!!

Groetjes Geert, Janske en Jill

• 07 Maart 2014 - 15:30

Gerdy Ter Denge:

Lieve Toon en Jeanne
    Wat zijn jullie weer druk bezig geweest e hebben jullie veel goeds gedaan. Petje af hoor. Dan hebben jullie wel een paar dagen rust verdiend. Geniet ervan met elkaar..
    We zijn erg benieuwd naar de foto's van o.a. de keuken
    Toon, zie je nog kans om Harry aan een onderzoek te onderwerpen. Daar zouden we heel blij mee zijn
    Doe iedereen de groetjes van ons
    Fre en Gerdy

• 07 Maart 2014 - 16:49

Fred, Erwin En Kas:

Lieve luitjes,

Heeeel veeel plezier in jullie laatste weekje. Rust maar lekker uit in jullie welverdiende "vakantieweekje". De laatste week alweer, wat gaat dat snel. Toch fijn dat jullie weer naar huis komen....

Geniet ervan en een hele goeie reis toegewenst....tot snel XXXXXX

• 07 Maart 2014 - 18:53

Stefanie Van De Pas:

Wat een leuk verhaal weer Jeanne! Nog veel plezier in Plettenberg Baai en Kaapstad, groetjes aan Toon, en ook aan Clive en Cilla van Sam en mij! Ik heb met Louise afgesproken om naailessen en computerlessen te geven aan de oudere kinderen deze zomer! We houden contact!

• 08 Maart 2014 - 22:23

Marius En Gerrie:

Weer veel gedaan en veel meegemaakt..
    Met een voldaan gevoel weer terug naar het Nederland.

Een hele goeie reis terug!
    Tot snel! Dan horen we het allemaal live!

• 08 Maart 2014 - 23:39

Anneke Stultiens:

Ha Toon, Jeanne, Mariska en Charlotte,

Bedankt weer voor jullie mooie verslag. Jullie hebben bepaald niet stil gezeten daar. Wij zijn een uurtje geleden ook weer terug gekeerd uit Rome, een overweldigende stad!nog een hele mooie laatste week en tot gauw weer in Nederland,

Groetjes van Sjaak en Anneke

• 09 Maart 2014 - 23:14

Nico En Anja:

Toon en Jeanne !

Geniet van jullie welverdiende vakantie !

Groetjes Nico en Anja.

• 15 Maart 2014 - 22:34

Cor En Ria:

Ha, familie, het telt nu wel erg hard af zeg, wat heeft dat snel gegaan, wat leuk dat koen en imke nog kwamen, koen nog gefeliciteerd met je verjaardag, wat hebben jullie hard gewerkt zeg, geweldig om te lezen allemaal. Vanaf hier de groetjes hele goede reis en een dikke knuffel, Mariska en Chantal ook genoten?? Misschien gaan jullie ook wel vaker? Geniet er met z'n allen nog van doeiiiii