Avondeten,onder de avocadoboom,gezellig. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jeanne Kuppeveld - WaarBenJij.nu Avondeten,onder de avocadoboom,gezellig. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jeanne Kuppeveld - WaarBenJij.nu

Avondeten,onder de avocadoboom,gezellig.

Blijf op de hoogte en volg Jeanne

11 Februari 2014 | Nederland, Amsterdam

Hallo Allemaal,

Na een heerlijke vlucht aangekomen zondagmiddag in Port-Elizabeth.
De vlucht vanaf Johannesburg 4 stoelen voor ons samen HEERLIJK,lekker onderuit.
Vliegen vanaf Johannesburg echt MOOI,een city hopper,OH ZO helder,alles kunnen zien,en onder de vleugel zitten PRACHTIG.
We landen mooi op tijd in Port-Elizabeth,waar Daphne en Hilda ons opwachten om naar Willetstreet te gaan.
Eerst nog even wat boodschappen halen,en dan door.
Peter is thuis,een warm welkom,zoals altijd helemaal SUPER.

Zondagmiddag gezellig eerst thee gedronken,buiten natuurlijk,OH wat is het hier toch een HEERLIJK WEER.
Dan koffers uitpakken,en vandaag vroeg naar bed.

Maandag,om 9.00u worden we pas wakker,goed teken,vandaag rustig opstarten.
Eerst naar de winkel brood etc halen,daarna lekker buiten ontbijten.
Alvis en Jessica zijn al druk aan het werk in het vrijwillig(st)ers huis,vandaag storen we ons daar nog niet zo aan even wennen.
Toon gaat naar het Hollandhuisje in de tuin (de w.c.)komt terug en zegt,nou daar mag wl een nieuwe bril op,de oude staat langs de w.c. zo ligt ook de w.c.rol met houder in het wasbakje.
Wat denk je voor het een paar uur verder is,zit er een nieuwe bril op de w.c. en hangt de w.c. rol ook op z'n plek,helemaal fijn.
Intussen loop ik naar de apotheek een paar straten verderop,om wat spullen te halen.
Dan is het alweer lunchtijd,bak eieren voor Alvis,Jessica,Toon en mezelf,deze gaan we lekker onder de boom buiten op zitten eten,gezellig.

In de namiddag komen Carolien en Anneke terug van Thamsanqa,waar Carolien door een stoel is gezakt,en vraagt of Toon deze kan maken.Zo is er ook nog een bed stuk en wat andere kleine dingen.
Samen overleggen we hoe en wanneer we dit gaan doen.
Daphne heeft ook een mooi karwei voor Toon,de keuken van het vrijwillig(st)ers huis is aan vervanging toe,hoe en wat kunnen we doen.
Er is al HEEL VEEL over en weer gesproken van hoe en wat.
Dan is er het avondeten,Tia van Thamsanqa komt mee eten,en na het eten is er een overleg met de vrijwilligsters.
Tia vraagt mij hierbij aanwezig te zijn,met alle plezier natuurlijk.
Alles is weer even doorgesproken,voor de aankomende week.
Ook vraagt Tia wanneer ik naar Thamsanqa kom want Simphiwe zit daaop te wachten.
Twee jaar geleden hebben Simphiwe en ik samen de dosiers van kantoor uitgezocht en op alfabet in kasten gedaan.
Een heeel boekwerk van gemaakt,hem uitgelegd hoe dit bij te houden.Als je dit volgend jaar goed bijgehouden hebt krijg je van mij een cadeautje volgend jaar.Aangezien wij vorig jaar niet geweest zijn,dus nog geen cadeautje gehad.

Dinsdag:Vanmorgen met Carolien en Anneke naar kantoor van Thamsanqa,daar zit Simphiwe.Kom binnen daar zit hij met zijn bakje van 2 jaar geleden,alles op alfabet,KEURIG NETJES bijgehouden.
Hij was zo blij,liet alles VOL TROTS zien,en was HEEL BENIEUWD wat ik zou zeggen.Zei tegen hem,ben ZO TROTS op jou Simphiwe,je hebt het SUPER gedaan zeg.Meteen had hij weer meer mappen,en ideeen,kei leuk.
We hebben samen weer veel mappen door de vingers laten gaan.
Er staat nog een tafel met zo'n kleine 200 mappen die morgen aan de beurt zijn,ze gaan van de tafel af en de schappen op,die Toon morgen goed gaat ophangen.
Op kantoor zit Syabonga die gisteren zijn examen Social worker heeft gedaan,evenals Dawn de nieuwe secretaresse.
We drinken samen gezellig even koffie,en daarna weer met z'n allen aan het werk.

Om 14.00u kom ik thuis,waar Toon met een mooie tekening voor de keuken bezig is.
Samen met Hilda en Toon buiten geluncht.
Even lekker in de schaduw op een bedje,benen strekken,ook hier gaat dat gewoon door.
Omdat Toon vanmorgen Daphne naar het werk heeft gebracht,halen wij haar om 16.30u van het werk om meteen door te rijden naar Builders.
Builders is een grote winkel waar ze ook keukens verkopen.
Toon heeft z'n tekening en maten natuurlijk gereed,Joy de dochter van Peter en Daphne regelt hier het personeel,dus die kwam ook even meekijken.
Het is hier echt op z'n Afrikaans,LANG WACHTEN,maar dat kan de pret niet drukken.Gewoon wachten tot je aan de beurt bent.
Als het goed is komt eind volgende week de bestelling van het hout op de Willetstreet aan,en dan kan de keuken in elkaar.Een hele klus,maar vele handen maken licht werk.

Jullie lezen wel dat we weer niet stil zitten,en er weer vanalles te doen is,voor iedereen hier.
Heerlijk om dit met z'n allen te kunnen/mogen doen.

Zo tot zover zijn jullie weer een beetje op de hoogte,dacht even wat schrijven,want morgen is het alweer woensdag.
De dagen gaan ZOOOO vlug hier,onvoorstelbaar.
Voor vandaag genoeg geschreven,we gaan zo slapen.

Oh ja Frans Van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag,ook voor Paula,Yvet en Dennis natuurlijk.Wij hopen dat je een fijne verjaardag hebt gehad Frans.

Tot de volgende keer maar weer.

Groetjes en Liefs,

Toon en Jeanne.

• 11 Februari 2014 - 22:38

Fred En Erwin:

Heeej lieve luitjes,

Kei goed bezig alweer. Als je dat zo leest heb je zo zin om te komen helpen. Misschien komt het ooit zover !!! Leuk om jullie weer zo te volgen. Hier is alles oke......beetje regenachtiig. Huis gepoetst....en toen er tijd was voor koffie, ben ik maar doorgegaan......hou het "bakkie" wel tegoed voor als jullie terug zijn !! Doeoeooeeei XXXXXXXXXXXXXXXXXX

• 11 Februari 2014 - 23:37

Gerdy:

lieve Toon en Jeanne
    Alsof je niet bent weggeweest, zo rollen jullie er weer in. Genieten en hard aan het werk. iK zou zo graag er ook willen zijn. Alleen het warme weer al en de mensen.
    Hele goeie tijd verder ,
    groetjes voor allemaal

• 12 Februari 2014 - 09:11

Ben En Rikie:

Hallo

Wat heerlijk om weer te lezen dat jullie goed zijn aangekomen.

Laat Toon maar los op die keuken zal er wel weer mooi uit gaan zien, heel veel succes.

Tot de volgende keer.

Houdoe xxxx

• 12 Februari 2014 - 11:49

Ria:

Hallo Schattekes

Heerlijk bezig en dan ook nog dat lekker weer, goed bezig de tijd zal zeker vlug gaan,
    maar dat is dan ook gezellig, veel plezier groetjes uit Heesch xxxxxxxxxxxxxxx

• 12 Februari 2014 - 12:34

Frans En Paula:

Hoi Toon en Jeanne,

Allereerst nog bedankt voor de felicitaties. Het gaat allemaal gewoon door hier. :)
    En zo te lezen is het voor jullie daar ook weer alsof jullie daar weer gewoon 'thuis' komen..... met meteen weer aan de slag gaan alsof je amper weg bent geweest.
    Veel succes nog en we houden jullie berichtjes bij.

Groetjes uit Haghorst

• 12 Februari 2014 - 13:02

Geert En Anja:

Ha Toon en Jeanne,

Mooi om te lezen hoe jullie invulling van de eerste dagen is, heerlijk lijkt me... jullie komen er echt niet voor niets!!
    Succes nog met alle klussen en denk ook aan jezelf.... op tijd die beentjes omhoog, Jeanne, dat doe je goed!!

Have fun!!

Groetjes uit Esteren

• 12 Februari 2014 - 13:22

Marius En Gerrie:

Hoi Afrikaantjes,

We horen wel, alsof jullie nooit zijn weggeweest..
    Het zal vast wel weer mooi worden allemaal.We zijn benieuwt!
    Veel succes met alles en geniet ook lekker van het weer.
    Hoe is het met de droogte? Krijgen jullie wel genoeg drinken? En kun je wel douchen en de WC door spoelen? Of is het een kakdoos ( net als de pottipotti met het vriendenweekend op de boot :-) )
    Is het weer extremer daar nu, nu het zo droog is?
    In Engeland is het extreem nat..Raar verdeelt..

Tot horens!

groetjes Marius en Gerrie

• 12 Februari 2014 - 19:25

Anneke Stultiens:

Ha Jeanne en Toon,

Wat een mooie berichten! Weer volop in de weer....en wat mooi dat Simphiwe zo trots is op zijn kantoorwerk, echt geweldig.
    Leuk ook dat Anneke en Carolien met je mee zijn geweest en kennis hebben kunnen maken met Simphiwe Ik zou ze graag eens bezig zien daar.
    Heel veel succes met alle drukke werkzaamheden, lekker genieten en doe je iedereen de groetjes daar?

Houdoe vanuit Heesch,
    Liefs van Sjaak en Anneke

• 13 Februari 2014 - 16:16

Nico En Anja:

Hallo Jeanne en Toon,

Jullie zijn weer heeel goed bezig...
    Maar we hadden eerlijk gezegd niet anders verwacht !!
    Geniet van het mooie werk en natuurlijk ook van het mooie weer en
    de lieve mensen om jullie heen...

Regenachtige groet; Nico en Anja.

• 14 Februari 2014 - 21:56

Geertje Thomas Youp Maud Geert Dionne:

hoi Toon Jeanne,

Fijn dat alles goed met jullie gaat,
    succes met al jullie klussen, en op tijd met de beentjes omhoog Jeanne!
    Geert zegt, poehee fijn dat de wc weer is gemaakt.
    zet wel de bril op want anders plas je langs de pot (hihi)
    geniet ze daar samen,en de groetjes aan alle afrikaantjes

de Straatmannetjes

• 14 Februari 2014 - 23:35

Mari & Mieke :

Dag Toon en Jeanne

Jullie zijn weer kei goed en druk bezig je hoeft je niet te vervelen zo te lezen
    Heel veel plezier en geniet er van

Groetjes Mari Mieke

• 15 Februari 2014 - 14:14

Toon En Maria Emons:

Hoy Toon en Jeanne

Wat fijn dat jullie weer lekker bezig zijn.
    Had niet anders verwacht.
    Dat komt weer helemaal goed daar.
    En vooral met zo''n klusjesman.
    En wat het weer beteft geniet er maar van want hier is het nat en koud.
    Heel veel succes met alles.

groetjes van Toon en Maria.

• 16 Februari 2014 - 15:38

Mariska En Charlotte:

Wat een fantastisch mooi verhaal! We kunnen niet wachten! Succes met alles wat op jullie pad komt én geniet! Tot héél snel! Heel veel liefs van ons. X