Toon en Jeanne op Ithemba. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jeanne Kuppeveld - WaarBenJij.nu Toon en Jeanne op Ithemba. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jeanne Kuppeveld - WaarBenJij.nu

Toon en Jeanne op Ithemba.

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jeanne

12 Februari 2009 | Nederland, Amsterdam

EINDELIJK,vandaag donderdag waren wij voor de EERSTE keer op Ithemba.
Vele van jullie zullen denken WAAROM pas vandaag,nou om de volgende reden.
Sinds vorige week vrijdag zijn er in de townships taxi stakingen,dat houd in dat de mensen vanuit de township GEEN vervoer hebben om naar hun werk te kunnen,dus ook geen inkomen hebben.Omdat dit gebeurd is de situatie in de township een beetje grimmig,en voor ons VESTANDIG om er NIET heen te gaan.
De kinderen van Ithemba zijn al de hele week thuis,kunnen hierdoor ook niet naar het dagcentrum echt verschrikkelijk.
Denk nou niet dat wij hier dan stil gaan zitten,bij ons in huis wonen nog twee vrijwilligsters meer waarvoor dit hetzelfde is,NIET NAAR HET PROJECT,te gevaarlijk.
We hebben met z'n allen zitten brainstormen om een goed plan neer te zetten voor hun project wat nog nieuw is.Er zouden borden gemaakt kunnen worden,om plannen op te zetten.
Waar maak je borden van met zo een goeie timmerman in huis,met z'n vieren naar de bouwmarkt,hout gekocht spijkers,verf etc thuisgekomen en aan de slag.Nou de borden zijn al klaar,en zien er super uit.Ook hier praten ze al van ONZE TOON.
Vanmorgen was het dan EINDELIJK zover naar Ithemba,nadat Daphne gebeld had met Maureen zonder te vertellen dat wij er waren.
Kwamen wij aan op Ithemba,Daphne ging voor, klopt aan en ja naar binnen,Maureen stond aan de grond genageld Jane you are here,Daphne you told nothing to me,ze was oh zo SUPER verrast,zo blij,geweldig hoe dat vanmorgen ging.Toen naar de auto want we hadden een verrassing voor haar,ja Ruud de rollator,je had haar gezicht moeten zien,its for me now.Meteen werd deze in gebruik genomen,zelf heeft ze er een uit het jaar 0,deze kan ze op Ithemba gebruiken,en haar oude thuis.
Samen met Maureen en Toon zijn we rondgegaan op Ithemba en daarna hebben we met z'n drieen het kantoor helemaal schoongemaakt,waar ze ook al blij mee was.Chantal,Floor en Kyara jullie waren er ook bij,wat een PRACHTIGE computer zeg,mooi die foto's van jullie.
Maureen hoopt dat maandag de stakingen voorbij zijn,en de kinderen weer naar Ithemba komen.Samen met Maureen hebben wij het erover gehad wat er zoal nog hard nodig is op Ithemba,en dat is nog een hele lijst.Moet zeggen dat
het mij niet tegen valt van wat er nog allemaal staat,en wat het nog doet.Er is nog steeds HEET water,spullen die toen gekocht zijn staan er nog steeds,tot de warmwaterkoker toe,en worden nog intensief gebruikt,SUPER om te zien,dat het niet voor niks is geweest.
Anja geen zorgen het gaat hier allemaal SUPER.
Zogauw er weer wat nieuwws is te vertellen schrijven we weer.
Allemaal bedankt voor de leuke reacties op de site.
Heel veel groetjes,Liefs,
Toon en Jeanne.

• 12 Februari 2009 - 20:53

Marius En Gerrie:

Dat was een leuke verrassing voor Maureen!
    Wat vervelend dat de taxi's net nu staken maar er zal wel een goede reden voor zijn hoop ik.Kende de kinderen jou nog Jeanne? En hoe vindt jij het Toon? Is het zoals je het hebt voorgesteld?
    Genietze!
    Marius en Gerrie

• 12 Februari 2009 - 21:10

< Gatoma >:

Iedereen zal blij zijn om jullie te zien , en zeker de kinderen die hebben jouw niet vergeten Jeanne ! voor al wat je gedaan hebt de vorige keer . veel pluzier en tot de voligende brief .
    Groetjes van < gatoma >

• 12 Februari 2009 - 21:22

Geert En Anja:

Oké, GOED nieuws!!
    Mooi om te lezen dat ondanks de stakingen, jullie je tijd goed weten te benutten, fijn dat jullie meteen aan de slag konden.
    En nu jullie eindelijk dan toch bij Ithemba jullie gezichten hebben laten zien, kunnen jullie ook daar (weer) volop aan de slag!
    SUCCES ermee!!

Groetjes uut Esteren

ps. hier zijn ze ook nog steeds goed aan de slag geweest; stucadoorwerk is al af.

• 12 Februari 2009 - 22:16

Koen:

Goed om te lezen dat de hulp van vorig jaar nog steeds zichtbaar is!! Mij lijkt dat dit een goeie motivatie is om ondanks de stakingen het goeie werk voort te zetten!! top!! x

• 12 Februari 2009 - 22:17

Koen:

EN TE BLIJVEN DONEREN UITERAARD!!!

• 13 Februari 2009 - 05:46

Nico En Anja :

Dat valt inderdaad niet tegen dat alles nog zo is zoals je het achtergekaten hebt !
    Mooi !
    Kenden de kinderen je ook nog terug Jeanne ?
    En Toon, is d'r zat werk voor jou te doen ?
    Geniet er van en wij kijken weer uit naar de volgende berichten en foto's !!!

• 13 Februari 2009 - 09:36

Toon En Maria Emons:

Dat viel wel even tegen voor jullie dat ze daar staakte. Maar jullie hebben je in die tussen tijd toch goed nuttig kunnen maken.Maar gelukkig konden jullie naar Ithemba. En wat een verrassing voor Maureen dat ze jou en Toon daar zag. Toon en Jeanne veel succes en plezier daar. Groetjes Toon en Maria.

• 13 Februari 2009 - 13:02

Imke:

Keep up the good work paps en mams! Mooi om te lezen en de eerste fotos te zien :D
    Lekker blijven genieten daaro!! XX

• 13 Februari 2009 - 19:14

De Bakkertjes:

geweldig die foto's, fijn dat jullie je eigen toch goed kunnen vermaken ivm. de stakingen, en Toon bevalt ie wel daar, en jeanne,jou ook toch? geniet met volle teugen ervan, heel veel groetjes en dikke kus van ons.

• 13 Februari 2009 - 21:23

Chantal:

Ha Jeanne en Toon,

Super om jullie berichtjes te lezen. Ik wou dat ik er ook weer was ;). Wel vervelend dat die taxi-stakingen weer zijn, die waren er toen ook al...maar hopelijk dat het inderdaad maandag weer gedaan is. Leuk om te horen dat die foto nog steeds op de achtergrond van de computer staat!Ik had niet gedacht dat er nog zoveel van de spullen van vorig jaar is over gebleven, maar gelukkig!!! Is er ook nog iets terug te zien van onze speelhoeken? Jullie zijn alweer goed bezig, super! Nog iets meer duidelijkheid kunnen krijgen over de bus?

Geef Peter, Daphne, Maureen en natuurlijk de kids een hele dikke knuffel. HEEEL VEEEL PLEZIER EN GENIET!!!!

Veel liefs Chantal

PS; Helaas vandaag pas de tijd gehad om te reageren, ben namelijk druk geweest met meubels kopen afgelopen week (krijg per 1maart appartement) maar ik heb zeker aan jullie gedacht en ik blijf jullie volgen!

• 14 Februari 2009 - 19:43

Ruud,Nel,Evert,Josje:

Hallo Toon en Jeanne,
    Oma Nap zou ontzettend blij zijn met de goede bestemming van haar rollator!
    Wat zal het motiverend zijn dat wat je in gang hebt gezet nog steeds de mensen daar helpt.
    We kijken uit naar jullie volgende verhalen!
    Groetjes uit Groningen!

• 14 Februari 2009 - 20:43

Marietje:

Toon en Jeanne Hallo
    Fijn dat jullie nu volop bezig kunnen zijn en mooi weer aan de kleren te zien,lekker he Jeanne die warmte,ga morgen met jullie mam en Jan tante Dien naar aldenhorst eten,met de uitgeprinte brieven en fotos Ik wens jullie nog veel werkplezier

Groetjes Marietje van Ome Herman
    p.s. Ook van Ome Jo en
    Tante Miet

• 16 Februari 2009 - 18:17

Edwin,kara & Renske:

hai buurtjes,

wat geweldig dat alles zo goed met jullie gaat!
    erg leuk om te zien en te lezen hoe jullie het maken.
    geniet en ga zo door!
    en maak je geen zorgen om d'n uulweg, daar gaat alles perfect.

heel veel groetjes edwin en kara en een hele dikke knuffel van renske.

• 17 Februari 2009 - 07:59

Gerda Selten:

Ha Toon en Jeanne,
    Fijn dat julie na zoveel dagen toch op de plek zijn waar jullie het liefste zijn. Hopelijk dat je de kids ook weer kunt verwennen met je aandacht en de knutsel handen van toon.
    En wat vliegt de tijd zo toch snel voorbij.
    Veel plezier daar.
    Groetjes
    Gerda

• 17 Februari 2009 - 11:34

Willy En Ria:

hoi toon en jeanne.
    kei fijn dat het daar nog zo is, geeft natuurlijk veel voldoening en nieuwe energie om er weer tegen aan te gaan.
    leuk die foto's wij blijven jullie volgen.
    Groetjes Willy en Ria