TERUG van KAAPSTAD - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Jeanne Kuppeveld - WaarBenJij.nu TERUG van KAAPSTAD - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Jeanne Kuppeveld - WaarBenJij.nu

TERUG van KAAPSTAD

Door: toonjeanne

Blijf op de hoogte en volg Jeanne

19 Maart 2020 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Lieve Allemaal,

Toon en ik zijn weer veilig en gezond terug van Kaapstad.
We hebben samen met Cilla en Clive n paar HELE FIJNE dagen gehad.
De cicle race Cape Epic waar we eigenlijk voor gingen,om Mike en Rob te zien starten(wat voor hen een complete verassing was)werd jammergenoeg gecanceld door het coronavirus.

Dinsdagavond om 18.30u waren we weer thuis op de Willetstreet.

Intussen waren Ineke en Freya (studenten van Belgie)weer naar huis.De school is gesloten ze kunnen hier niet meer verblijven.
Bij ons op bed lagen een paar Lieve kaartjes,dit was een Warm Welkom Thuis.Dankjulliewel Ineke en Freya hiervoor.

In een paar dagen tijd is hier veel veranderd,puur vanwege het coronavirus.
Zoals wij vernemen is het hier nog niet zo erg dan in Nederland.

Wij waren nog met vanalles bezig,en hadden de plannen om na Kaapstad deze bezigheden af te ronden,jammergenoeg gaat dat dit jaar niet lukken.Jammer vooral voor de mensen van/in de projecten.
HELAAS je kunt zoveel plannen als je wilt,maar als er zich voorvallen doen zoals nu het coronavirus,vallen je planningen in het niet.Zoals ons Pap altijd zei: Je hebt t maar te nemen zoals het komt,aanvaarden,t is niet anders.

Gelukkig heeft iedereen er begrip voor,want de overheid neemt dit besluit:
Alle scholen,projecten etc zijn gesloten.
Dat houd voor ons in:Niet naar de projecten,dus bij huis blijven,in de Willetstreet.
We kunnen wel gewoon n boodschap doen,of ergens heenrijden,we merken er hier verder niet veel van.

Toon is in huis met wat klusjes bezig,voor mij staat de naaimachine buiten,kan hier nog met vanalles vooruit.
Vandaag gaan wij voor het eten zorgen,we zijn nu nog maar met 5 personen.
Hilda is ook nog in huis,die gaat a.s. zondag terug naar Nederland.

Wij weten a.s. zaterdag of/wanneer we naar Nederland terug kunnen.Vandaag gaat er n mail uit,we wachten op n bericht terug.

Geen zorgen over ons,wij zitten op een veilige plek.
Hier hoor je nog weinig van het coronavirus,wel houden we ons aan de voorgeschreven regels hierover.
Wij kunnen dat ook,we hebben water zeep,goed eten etc etc.

Wanneer je hier in de township woont wordt het anders,geen water,geen zeep,meestal dezelfde voeding.....................
Een ander verhaal........................We hopen erop dat t zich daar NIET uitbreekt..........................

We gaan nog wel de foto's van Samkelo ontwikkelen,en op een prikbord plaatsen met tekst,zodat Samkelo op een makkelijke manier uit kan leggen aan iedereen waar hij geweest is.

Wanneer we meer weten,over hoe en wanneer we terug komen laten wij dit weten.

LIEVE ALLEMAAL ZORG GOED voor JEZELF,en wanneer het KAN ook voor een ANDER.

BLIJF GEZOND............

Liefs,

Toon en Jeanne.

• 19 Maart 2020 - 10:32

Rikie En Ben:

Goed dat jullie in Kaapstad een fijne tijd hebben gehad, jullie hebben het verdiend!!!
    Dat jullie (dagelijks) werk nu niet meer door kan gaan en de klussen niet afgemaakt kunnen worden is erg jammer maar wij weten zeker dat jullie je nog nuttig maken!
    let goed op jezelf!
    We hopen voor jullie op een voorspoedige terugreis en tot ziens!
    Doe ze daar de groetjes van ons en tot ???????
    B&R

• 19 Maart 2020 - 13:45

Fred, Erwin En Kas:

Lieve luitjes,

Wat gaat de tijd toch snel voorbij !! Hier is alles nog steeds goed hoor !! We horen wel hoe het met jullie reis gaat. En of we jullie op moeten halen !! Zo niet......dan maak ik van jullie huis voorlopig een bed & breackfast, dan staat het tenminste niet leeg hi hi hi. Nee hoor, we hopen dat jullie snel terugkomen.....het is stil aan de overkant......

Liefs van de buufjes XXXXX

• 20 Maart 2020 - 08:09

Marius En Gerrie:

Lieve Jeanne en Toon,

Na al jullie broodnodige klusjes en mooie weken zit het er bijna op. Het zal een andere thuiskomst zijn...er mag niet geknuffeld worden :-)
    Gelukkig is het het daar nog niet zo erg en hopelijk blijft dat zo. Het is hier echt heel spannend. Maar er gebeuren ook veel hartverwarmende dingen. Nederland verzacht en dat is heel mooi om te zien.
    We hopen dat jullie snel en gezond weer voet op Nederlandse bodem zetten.
    Een hele goeie reis!

Liefs Marius en Gerrie