Hier zijn we weer,vanuit Z.A.,nu met z'n vieren. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jeanne Kuppeveld - WaarBenJij.nu Hier zijn we weer,vanuit Z.A.,nu met z'n vieren. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jeanne Kuppeveld - WaarBenJij.nu

Hier zijn we weer,vanuit Z.A.,nu met z'n vieren.

Blijf op de hoogte en volg Jeanne

15 Februari 2015 | Nederland, Amsterdam

Hallo Allemaal,

Na een HEERLIJK weekend,toch nog vanalles gedaan.
Zondag naar de kerk,met z'n allen,s'middags nog even aan de zee geweest,en de week even op een rij gezet,van wat we van plan zijn.

Maandag 9 Februari:

Toon gaat naar Builders om alle materialen te halen,die hij nodig heeft bij het maken van de douche van Peter en Daphne waar hij mee bezig is op dit moment.
Peter en Daphne hebben een 2e hands douche kabine gekregen van Dionne een kennis van ze,deze hebben ze graag in hun eigen douche daar is Toon nu mee bezig.
Hier een metselaar geregeld,dat gaat hier zo,ik kom morgen spreekt hij af,morgen, GEEN metselaar,overmorgen, GEEN metselaar,ja he he zegt Toon,ik doe het zelf wel.Zogezegt zogedaan ook hier begint Toon aan,en is het wanneer ik zit te schrijven al het metselwerk aan t drogen.
Afwachten wie er nu de tegels gaat zetten.

Vandaag ben ik ook thuis,ben bezig om servetten te maken,en in de gang voor spullen te verhuizen naar andere ruimtes.
Met z'n allen overlegd,om voor een studie/werkruimte te maken voor vrijwilligers,en studenten die hier in alle rust samen kunnen werken,aan school en of projektenwerk.

Dinsdag 10 Februari:

Ook vandaag zijn we hier nog druk mee bezig,samen met Daphne ga ik ook gordijnenstof uitzoeken,zodat Rikie en ik volgende week aan de slag kunnen,dat het allemaal een keer klaar is,wanneer volgende week de volgende vrijwilligers hier aankomen.

Woensdag 11 Februari:

Vandaag komt Louise Toon en mij ophalen om de huisjes van Thamsanqa te controleren,wat er stuk is,en nog gemaakt moet worden.
Als eerste rijden we naar het transmission huis,waar op dit moment nog niemand woont,omdat Tia en Louise zitten te wachten op de regering voor goedkeuring om hier de grotere meisjes(die nu nog in een huurhuis wonen) te kunnen laten wonen.
Daarna naar het huur huis,waar nu nog de grotere meisjes wonen met moeder Celina,wat een woonplek,echt verschrikkelijk hoe die wonen.
Hopelijk dat de regering snel een goedkeuring geeft,echt hopeloos.

We zien hier Jolande zitten die enkele weken geleden haar hand flink heeft bezeerd,die moet voor controle naar de kliniek ,maar wil niet.
Na even op haar ingepraat te hebben,zitten we even later in de auto om naar de kliniek te gaan voor controle.
Heeft allemaal prima verlopen de controle,en ze was heel blij dat we mee zijn gegaan.
Louise vraagt Toon om toch nog even een slot te maken op het schuurtje wat achter het huis staat, waar Ankona(een van de meisjes)wel eens haar nacht doorbrengt,omdat het in huis te vol is.

Daarna gaan we naar het jongenshuis,Flip heeft ons gevraagt om te controleren of de koperenleidingen buiten tegen het huis geschilderd zijn,om diefstal tegen te gaan.Heel goed idee Flip.
Jammergenoeg is dit niet gebeurd Flip,en hebben we alsnog weer aan Louise gevraagt om dit WEL te laten doen,er zijn jongens genoeg, die dit heel goed kunnen binnen Thamsanqa.Het is alleen even een kwestie van zorgen dat er materiaal is.Louise gaat hier weer achteraan,we zullen dit zeker nogmaals controleren Flip,en hebben Louise uitgelegd dat dit toch wel HEEL belangrijk is,zelf kun je ervoor zorgen, de dieven zo min mogelijk kans te geven om te stelen.

Dan gaan we naar het huis van Ellen,waar de creche is.
We komen aanrijden,en de kinderen komen al op ons aan gelopen met z'n allen,GEWELDIG om ze weer terug te zien, en weer in de armen te sluiten.Samen met Ellen lopen we het huis door,wat een SUPERMOOI gezin,tafel en stoelen van vorigjaar wijst Ellen meteen aan,helemaal trots,kijk zegt ze oh we hebben er ZOVEEL plezier van.
Ook hier hebben we de opdracht wat spullen te controleren,hier alles SUPER in orde.
Ellen heeft nog wat aanvragen voor wat spulletjes,dit komt ook allemaal goed.
Gordijnen waar teweinig haken inzitten etc.,alles even opgeschreven van wat er nog nodig is.

Huis van Cynthia,ook hier kijken we alles even na,en schrijven we alles op.Dan hebben we het er over,dat Rikie a.s.vrijdag komt,en heel goed is op de naaimachine,oh zegt Cynthia,ik vraag haar zou je dit ook graag leren(op Thamsanqa staan n.l. 2 naaimachines)Ja zegt ze.We maken meteen een afspraak voor volgende week woensdagmorgen,gaan we Cynthia dit leren,oh zegt Louise kan ook meteen Nonthlanta en Ellen meekomen.Okay is prima,volgende week meer hierover.

Dan wil Louise ons het huis van Tinkertots laten zien,we rijden een paar straten rond,jammergenoeg heeft ze geen adres bij,en weet ze niet meer waar het precies staat,dus dit doen we een andere keer,nog even Tia gebeld,maar deze nam geen telefoon op, dan toch maar de volgende keer.
Inmiddels is het al 16.00u,en gaan we weer richting Willetstreet.

Donderdag 12 Februari:

Toon is vandaag weer druk op de Willetstreet,ook ik heb vandaag weer vanalles te doen hier.
S'middags komt Sylvia van Ithemba nog aan,keileuk gezellig bijgepraat.

Vrijdag 13 Februari:

Vandaag weer even naar Ithemba,eerst even langs de Spar yoghurtjes halen voor alle kinders,geweldig wat een onthaal is dat weer op Ithemba helemaal SUPER.Zingen springen gezellig.
Als we terug komen gaat Toon de douchemuur afsmeren,zodat deze kan drogen,zelf ruim ik nog wat op,want vanavond komen Ben en Rikie om 17.25u aan op Port-Elizabeth,en die gaan we natuurlijk zelf mee ophalen.

Daphne maakt een macaroni/tomaten/kaasschotel,ik zorg voor een salade,dan in de douche,en naar het vliegveld.
Peter neemt een andere auto mee,want er komt weer een rollator mee,ja en we weten niet hoeveel koffers dus,elk met een auto.
We komen aan op de luchthaven en zijn erg op tijd,gaan naar boven,waar je zo de vliegtuigen ziet landen.
Even later ja hoor daar komt het vliegtuig aan veilig geland.
Boven zien wij zo de passagiers uitstappen,en bijna als laatste daar komen Ben en Rikie.
Goh wah loopt onze Ben toch moeilijk,en blijft onder aan de trap staan wachten,daar komen ze zijn rollator brengen,en ja het gaat al een stuk makkelijker met een rollator lopen.
Veilig aangekomen,koffers van de band gehaald en door de deur om hen Hartelijk te verwelkomen.
Heerlijk het is gelukt,alles goed gegaan,alles in 2 auto's gepakt en richting Willetstreet.
Hier aangekomen iedereen welkom geheten,koffers op de kamer gezet,en eerst met z'n allen gezellig eten.
Zoals altijd zitten we n lange tijd gezellig met z'n allen aan tafel,drinken nog wat,daarna gaan Ben en Rikie de koffers uitpakken,en laten we ze het huis zien,waar wij altijd over praten,maar dan ineens zijn ze hier,om het zelf met eigen ogen te zien,heerlijk dat ze hier zijn,en alles goed heeft gegaan.
Vandaag een late avond,is niet erg want het is weekend,morgen niet te vroeg op,maakt niet uit hoe laat.Eerst even wennen hier,neem je tijd.

Zaterdag 14 Februari Valentijndag:

Vanmorgen lekker uitgeslapen,heerlijk ontbijt,daarna naar de Spar,pinnen en rondkijken,wat je waar kunt kopen.
Even de weg vinden in P.E.,maar dat komt allemaal goed,zeker wanneer iedereen zo goed geslapen heeft.
Zo hebben we bij het ontbijt meteen even zitten overleggen,wat en hoe we vandaag gaan ondernemen:Gordijnenrails halen voor in de studieruimte,zodat we a.s. maandag de gordijnen hiervoor kunnen maken.Met z'n 4e lopen we naar de winkel,en vinden we wat we nodig hebben.
In de middag rijden we naar Samkelo Cheshire home,voor die Samkelo kennen,weten die waar we over praten.
We nemen een grote doos chips mee die Peter gekregen heeft van de fabriek,en een stapel boeken voor Vuyo.
Zo nemen we ook de meetband mee,om de tafel voor Vuyo op te meten die Toon op maat gaat maken,want Vuyo zit n.l. in een rolstoel.We komen binnen bij Samkelo,Toon steekt zijn hoofd om de deur,en Samkelo springt bijna uit z'n rolstoel zo blij was hij ons weer te zien.
Dan gaan we met z'n allen nog even een eindje wandelen,en wat drinken.
Brengen daarna Samkelo weer terug,en zeggen tot volgende week n keer.

Vanavond koken alle 9 vrijwillig(st)ers samen een maaltijd in de keuken van Peter en Daphne,prachtig om te zien.
Zelf gaan we ook even een hapje eten met Peter,Daphne,Ben en Rikie.
Komen we thuis zitten ze met z'n allen een kaartspel te doen,ook nog even aangeschoven en meegedaan.
Het was weer een gezellige dag vandaag.

Zondag 15 Februari:

Vandaag Dennis Roest jarig Proficiat van ons Allenmaal.
Vanmorgen met z'n allen naar de kerk,weer een mooie muziek dienst echt SUPER hier.
Na de dienst even lekker koffie met z'n allen,rustdag vandaag.
Vandaag ook meteen even over de laatste week gehad,Peter heeft een prachtig idee.
Ga met de trein naar Johannesburg,pak daar de auto,en kom dan langzaam terug naar Port-Elizabeth.
Zitten bekijken,en ja dat is iets wat we nog nooit gedaan hebben.
Vanmiddag meteen naar t treinstation,kaartjes geregeld voor vrijdag 27 februari van Port-Elizabeth naar Johannesburg.Ook nog even de huurauto regelen,dan staat alles vast,kunnen we ons ook de komende twee weken volledig op de projekten gaan richten.
Deze week staan nog verschillende werkzaamheden gepland voor Thamsanqa,Ithemba,Harry,Willetstreet etc etc.

Voor alle jarigen de komende tijd:

19 Februari Marian van Kuppeveld
20 Februari Maud Straatman
Youp Straatman
24 Februari Tonny Kuypers
Kevin van Grunsven
Sabrina van den Hoogen
25 Februari Jos Straatman

Voor Allemaal Van Harte Gefeliciteerd GENIET jullie VERJAARSDAG.

HEEL VEEL GROETEN van ons Allemaal

Dikke XX Liefs,

Toon en Jeanne.

• 15 Februari 2015 - 18:09

Ben En Rikie:

Inderdaad een fijn onthaal op het vliegveld, al veel info gehoord en al vanalles gezien. Morgen begint het echte werk. Daar zien wij naar uit!

• 15 Februari 2015 - 18:37

Frans En Paula:

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen Ben en Rikie. Ennuh.... mooi toneelspel Ben ;)
    Zo te horen is er al aardig wat werk verzet en zal er nog veel volgen, zeker nu met 4 man sterk.
    Succes.

• 15 Februari 2015 - 18:46

Hilda:

Lieve Toon en Jeanne,

Pfffffffffffff............wat hebben jullie weer een drukke week achter de rug

• 15 Februari 2015 - 19:30

Geert En Anja:

Jullie zitten er al weer helemaal in... bijzonder dat jullie weer 2 vrijwilligers erbij hebben.... nu met Ben en Rikie erbij, zal er nòg meer werk verzet kunnen worden!! Helemaal mooi!!
    Veel succes met al jullie klussen en veel gezelligheid samen!!
    Groetjes, Geert en Anja

• 15 Februari 2015 - 20:24

Stefanie Van De Pas:

Hoi toon en jeanne! Wat leuk om te horen dat de naailessen weer door gaan! Cynthia had het vroeger al eens gedaan en die bleek nog verrassend handig ermee! En wat leuk dat Ellen ook meedoet! Geef ze mijn hartelijke groeten! Je schrijft het zo mooi beeldend, ik zie het allemaal precies voor me!
    Sam en ik hebben afgelopen zomer gereden tussen johannesburg en durban, zeer, zeer de moeite waard! Overnachten in paul krugerpark en door swaziland, mlilwane! Daar is trouwens nog een weeskinderen opvang, vlakbij het cultural village, echt geweldig. En dan via st.lucia met de nijlpaarden cruise, oh..........zulke mooie uitzichten, vooral de sunset cruise. En vergeet vooral de panorama route niet, echt super! Neem alleen een huurauto die niet te laag op de grond ligt, de wegen zijin niet allemaal even geweldig, veel speedbumpers en potholes.......we zaten nogal eens met de onderkant op de grond!
    Heel veel plezier samen met je familie, en een dikke knuffel voor peter en daphne, louise en tia.

• 16 Februari 2015 - 08:00

Hans En Ria:

Lieve Toon en Jeane
    Geweldig te horen dat alles goed gaat
    Wat fijn dat Ben en Rieky goed zijn aangekomen.
    Doe ze de groetjes van ons en wij wensen jullie nog een hele fijne werk vakantie.
    Veel groetjes en xxxxxxxx van Ons

• 16 Februari 2015 - 10:06

Gerard En Riekie:

Dag toon en jeanne

hier een berichtje vanuit oostenrijk, ik had de foto's bekeken en gezien dat jullie er overal druk mee zijn.
    En mijne maat is veranderd in ene metselaar, wat je van een timmerman al niet kan maken haha.ik zag dat jeanne druk was met de kinderen, mooi mooi. Heel veel succes en plezier daar in het verre zuiden en tot wederhoren.
    gr grad en riekie

• 18 Februari 2015 - 17:02

Ria Van Den Hoogen:

Hallo allemaal !!!!

Ben en Rikie ,was de reis meegevallen?
    En natuurlijk het weer , even wennen.??
    En dan druk aan het werk , achter de naaimachine ,
    Dat is wel dankbaar werk , als je nieuwe gordijnen maakt ,
    heb je daar lang plezier van , En toon hoe is het met het metselen ,
    en stuce ,Als je die blije gezichtjes ziet van die kinderen , geweldig !!!!!
    We zitten nu te wachten op jullie verhalen ,Groetjes vanuit langenboom ,
    Heel veeel succes met alles waar jullie mee bezig zijn , xxxxxxxx cor en Ria

• 19 Februari 2015 - 09:44

Mariska En Charlotte:

Wederom zijn jullie verhalen om van te genieten. Fantastisch om te voelen met hoeveel energie jullie er daar weer tegenaan gaan! Live, give, love and smile! Heel veel liefs voor jullie vanuit het koude Nederland.

• 19 Februari 2015 - 13:35

Cor En Hetty:

Toon, Jeanne, Ben en Rikie,

Fijn om te lezen dat het jullie goed gaat.
    Heel veel plezier en succes met alles.

groetjes

• 19 Februari 2015 - 20:41

Toon En Maria Emons:

Hoy Toon,Jeanne,Ben en Riek.Fijn dat de reis goed is gegaan met Ben en Riek.
    En nu met zijn allen aan de slag.
    Dat komt helemaal goed daar met jullie vieren.
    Wij wensen jullie heel veel plezier en heel veel succes.

Gr Toon en Maria.

• 19 Februari 2015 - 22:34

Harrie En Johanna:

Toon,Jeannne,Ben en Rikie.
    Hebben de foto van jullie onthaal op het vliegveld gezien, erg leuk.Er is werk genoeg voor jullie hebben wij gelezen.Maar goed Ben dat je het nu weer zonder rollator kunt.Geniet van alles en ontvang veel groetjes van ons.

Harrie en Johanna