Alweer EEN week voorbij,tijd vliegt - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jeanne Kuppeveld - WaarBenJij.nu Alweer EEN week voorbij,tijd vliegt - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jeanne Kuppeveld - WaarBenJij.nu

Alweer EEN week voorbij,tijd vliegt

Blijf op de hoogte en volg Jeanne

08 Februari 2015 | Nederland, Amsterdam

Hallo Lieve Allemaal,

Op de eerste plaats Dankjulliewel voor alle felicitaties,op onze 35 jarige trouwdag,FIJN om te lezen.Nogmaals Dankjulliewel allemaal.

PROFICIAT voor ALLE jarigen de komende dagen.

5 Februari Maikel Emons
6 Februari Trouwdag Pap en Mam
7 Februari Cor van den Hoogen
Janneke Benjamins-Derks
11 Februari Frans Roest
13 Februari Roy Kuypers
15 Februari Dennis Roest
17 Februari Linda de Groot.

Dinsdag 3 Februari.

Vandaag vroeg eruit,want er staat vanalles op t programma.
Eigenlijk zou ik vandaag naar Thamsanqa gaan,maar Tia heeft aangegeven donderdag mij op te halen,i.p.v. vandaag.
Maakt niet uit,wij nemen het hier zoals het komt,je kunt met ons alle kanten op.
Toon is druk bezig in het vrijwillig(st)ershuis bij Peter en Daphne,nu zijn we nog maar met z'n drieen,maar eind van de week komen er meer bij,dus mooi de tijd om alles even na te lopen.

Daphne vraagt bij verschillende slaapkamers,de kasten na te kijken,de meesten kunnen niet dicht.Dan ook de lampen voor alle slaapkamers.Nu is daar de tijd en ruimte voor,want als alle kamers bezet zijn is dit niet fijn.
Zo zit er bij Daphne een grote lekkage in haar kamer,plafond hangt er meer uit dan in etc etc.

Zo vallen we hier van het een in het ander,de gordijnen op de kamers zijn stuk,of te lang of te kort,en ga zo maar door.
We komen op het idee om in het vrijwillig(st)ershuis ook een naaimachine neer te zetten,met Daphne op pad gegaan,en er een gekocht.Volgende week komt Rikie,maak je borst maar nat er zijn verschillende ideeen geboren,om hier aan de slag te kunnen Rikie.

S'middags ga ik met Daphne Karen ophalen op Ithemba.
De kinderen waren jammergenoeg al naar huis.Sinds ze zelf voor de taxi van en naar huis moeten zorgen is er op Ithemba veel verandert.
Even iedereen gedag gezegt,SUPER om ze allemaal weer te zien.
Zo ook Maureen,die voorheen directrice was,en nu voortaan voor de klas staat,waar ze het heel erg naar haar zin heeft.
Toon en ik gaan snel terug,wanneer de kinderen er allemaal zijn.

Wanneer we terug komen is het eten koken,want vanavond komt Tia van Thamsanqa eten,we eten gezellig met z'n allen buiten.Ja we willen jullie niet jaloers maken,maar het weer is hier HEERLIJK.

Woensdag 4 februari:

Vandaag in het vrijwillig(st)ershuis samen met Toon verschillende kamers nalopen,en wat kapot is maken.Van hout tot elektrischetijd gordijnen,bedden etc etc.
Samen maken wij de dag helemaal vol.

Donderdag 5 Februari:

Vandaag komt Tia mij om 8.00u ophalen om mee tegaan naar het kantoor van Thamsanqa,waar ik samen met Simphiwe en Phumlani de administratie ga doen.Net als vorig jaar,gaan we dat ook dit jaar weer doen.
Zoals altijd is Simphiwe en Phumlani zo blij om ons weer te zien.
De hele dag tot s'middags 16.00u werken we met veel plezier hieraan.
Ook is er vandaag een studente maatschappelijk werk Masabisa is haar naam.
Met z'n allen maken we er een mooie dag van.

Vrijdag 6 Februari:

Vandaag de trouwdag van ons Pap en Mam,even naar huis bellen vandaag.
De hele dag zijn we ook vandaag druk in het vrijwillig(st)ershuis bezig,ja de komende maanden zit het huis hier vol,en wil Peter en Daphne alles in orde hebben,voor diegene die komen gaan.
Dan komt Peter tussen de middag thuis vliegen,of we om 16.00u met de auto van Peter en de aanhanger meerijden naar een fabriek,waar ze chips maken.
Peter krijgt een telefoontje van deze fabriek om een pallet chips op te halen,okay dan staan wij klaar.
Zogezegt zogedaan,om 16.00u naar de fabriek,ook Gavin van Thamsanqa staat er met zijn bakkie om chips te laden.
Een volle pallet in twee auto's en een aanhanger,ja alles kan mee.
Dit gaat naar alle projecten die het kunnen gebruiken,ehlemaal geweldig.Volgens Peter is dit regelmatig dat ze bellen om chips op te halen.

Zaterdag 7 Februari:

Voor jullie is dit natuurlijk saai als je dit weer leest,vandaag de gehele dag in het vrijwillig(st)ershuis gewerkt,voor ons niet hoor,want wij vermaken ons hier prima en er is nog vanalles te doen.
Ook vandaag komen er weer twee nieuwe vrijwilligsters vanuit Belgie naar hier.Toon heeft in deze kamer lampen kasten etc in orde gemaakt.
Aan mij was het om de gordijnen op maat te maken,die VEEL te kort waren.Alles was klaar voordat Carolien en Lotte aankwamen.
Toen Lotte en Carolien alles uitgepakt hadden,hebben Toon en ik ze naar het strand gebracht,waar de andere vrijwilligsters ook waren.
Even aan het strand gezeten,echt HEERLIJK.

Zondag 8 Februari:

Vanmorgen met z'n allen naar de kerk,waar we verschillende mensen tegen komen die we vanuit de projecten kennen,was erg gezellig.
Vanmiddag lekker onder de boom met een boek,en lekker rustigaan,ja want het is zondag vandaag.
Daar gaat mijn telefoon,he facetime onze Koen vanuit Cambodja.
Die zit ook lekker in de zon,Pap en Mam ga eens even voor de palm staan,maak ik een foto.Even gezellig gepraat,en dan even later zie je een foto op facebook. Dat was KEILEUK,de techniek staat voor niets.
Zien we even later dat Imke een foto van de verwarmingsthermostaat heeft geplaatst 20 graden.Imke dat was ook KEILEUK.
De dagen vliegen hier voorbij.
A.s. dinsdag komt Harry de Thamsanqa auto naar hier,kunnen we woensdag naar Thamsanqa,kijken wat daar nog te gebeuren staat.
We houden jullie op de hoogte.

Voor iedereen HEEL VEEL SUCCES waar jullie allemaal mee bezig zijn,en tot het volgende blog.

Even voor Hilda,we missen je hier Hilda,maar ALLE begrip,SUCCES thuis.

Heel Veel Groeten,Liefs,

Toon en Jeanne.

• 08 Februari 2015 - 21:28

Hilda:

Lieve Toon en Jeanne,
    Zoals verwacht hebben jullie je niet verveeld de afgelopen week.

• 08 Februari 2015 - 22:32

Fred. Kas En Erwin:

Heej lieve buufjes,

ja jullie zijn inderdaad weer heel goed bezig !! Lekke dat jullie ook nog heerlijk weer hebben en
    ook nog tussendoor aan het strand kunnn genieten. Heel veel plezier daar en eh...de tijd gaat inderdaad snel. we missen jullie een klein beetje...maar daar komen we wel doorheen !!!

tot het volgende verhaal. Heeeel veel liefs van ons XXXXX

• 08 Februari 2015 - 22:33

Anneke Stultiens:

Ha Jeanne en Toon,

Dank jullie wel voor jullie verhalen, mooi wat jullie daar weer doen!
    Het vrijwilligershuis zal er weer goed uit komen zien nu jullie daar weer aan de slag zijn.
    Nog proficiat met jullie trouwdag, is weer in stijl gevierd.
    Groetjes daar aan iedereen en weer een fijne week gewenst,

Sjaak en Anneke

• 09 Februari 2015 - 01:04

Ben En Rikie:

hey daaarrrr...

Goed om te lezen dat er, ondanks jullie reeds gedane inspanningen en arbeid, nog genoeg te doen is! Kunnen wij ons ook nuttig maken en hoeven wij ons niet te vervelen! Wij zien er naar uit!!!!
    Tot over een aantal dagen!

B&R

• 09 Februari 2015 - 11:17

Anita :

Hey Zus en Toon
    Ik zie, jullie zijn weer volop aan klussen, (je had de oude naaimachine wel mee kunnen nemen) haha
    Geweldig, waar jullie mee bezig zijn. Toppie!!!!!
    Je hoort weer snel,
    Groetjes, dikke kus Anita

• 09 Februari 2015 - 21:16

Gerrie V. Driel:

Hoi Jeanne en Toon,

Leuk jullie verslag te lezen, ik hoorde het van Grad, hier alles goed.

Ook nog proficiat met jullie trouwdag.

Gr. Gerrie.

• 09 Februari 2015 - 22:19

Gerard En Riekie:

Hallo toon en jeanne
    hier een berichtje vanuit het koude kikkerland,vorige week was het ijzig koud nu weer nat en druilerig, maar dat is nederland. Bij jullie is het warmer zo te zien op de foto's . En toon kun je iets met de schroefmachine als ik goed kijk op de foto heb je hem al gebruikt, ik hoop dat je eriets aan hebt. Ik zou zeggen nog veel plezier en werk ze nog en geniet er van. Tot wederhoren.

Gr grad en riekie

• 12 Februari 2015 - 08:09

Charlotte En Mariska:

Hee Toon en Jeanne.

Jullie zijn weer lekker bezig! Zelfs 'onze' slaapkamer krijgt een opknapbeurt zo te zien ;-)
    Hoe heerlijk is om te zien en te lezen dat het goed gaat daar. En wat hebben jullie ons al leuke foto's gestuurd met de kinderen waar we vorig jaar zo'n plezier mee hebben gehad...
    We geven Ben & Rikie nog wat foto's mee voor de kinderen in hun portfolio.

Geniet lekker van het weer daar....wij krabben 's morgens onze autoruiten gewoon!

Have fun and enjoy! Big hug voor iedereen daar.

Groetjes Charlotte en Mariska

• 12 Februari 2015 - 12:37

Ria Van Den Hoogen:

Hallo Toon en Jeanne

Leuk om te lezen wat jullie daar allemaal doen,
    Wel erg druk bezig . Het weer is natuurlijk om jaloers op te worden.
    O en nog gefeliciteerd met jullie 35 jarig huwelijk!!!!!!!
    Verder geniet ervan gaat supersnel , en jullie hulpjes komen er aan , mooi mooi
    Groetjes en een dikke knuffel van ons Cor en Ria xxxxxxxxxx

• 13 Februari 2015 - 09:00

Toon En Maria Emons:

Toon en Jeanne het is weer een leuk verhaal.
    We zien wel jullie zijn weer druk bezig.
    Wij wensen jullie veel succes.
    En heel veel werk plezier.

Gr. Toon en Maria

• 13 Februari 2015 - 13:39

Straatmannetjes:

Weer druk bezig !!
    Heel veel succes daar en volop genieten!!!
    groetjes van ons allemaal uit Langenboom.

Geert en Dionne en de kids.