We zijn er weer,veilig aangekomen in Zuid-Afrika. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jeanne Kuppeveld - WaarBenJij.nu We zijn er weer,veilig aangekomen in Zuid-Afrika. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jeanne Kuppeveld - WaarBenJij.nu

We zijn er weer,veilig aangekomen in Zuid-Afrika.

Blijf op de hoogte en volg Jeanne

02 Februari 2015 | Nederland, Amsterdam

Hallo Lieve Allemaal,

Ja hoor we zijn er weer,zondagmiddag om 12.12u veilig geland op Port-Elizabeth.
Na een HEERLIJKE reis,een WARM WELKOM van Peter en Daphne op de luchthaven van Port-Elizabeth.
Alles in de auto,koffers,rollator,en opweg naar de Willetstreet 42 in Newton Park.

Daar aangekomen,even alles op de kamer zetten, lekker even bijpraten,theedrinken en wat lekkers erbij.Esther de zus van Daphne komt ook nog even hallo zeggen,vreemd om haar alleen te zien zonder Mike.Mike die vorig jaar toen wij gingen al heel erg ziek was,en inmiddels is overleden.
Zo hebben we n tijdje gezeten,of we niet weg zijn geweest,gewoon weer heerlijk thuiskomen voor ons.Dan even samen naar de spar,eieren,ham,schampoo, etc eerst even boodschappen doen voor morgen.

Even bellen naar ons Mam dat we goed aangekomen zijn,Elly, Anita en ons Mam nog even gesproken,alles prima.

We vragen Peter en Daphne mee uit om pizza te gaan eten,want vandaag hebben Toon en ik wat te vieren,35 jaar getrouwd laten we niet zomaar voorbij gaan.
Eerst de koffers uitpakken,even n dutje doen,opfrissen en dan naar Leonardes.
Leonardes de plek waar Peter en Daphne in 2008 voor de eerste keer in hun leven pizza mee gingen eten.
Ook deze keer was het weer heerlijk,en hadden ze als toetje een verrassing voor onze trouwdag.
Een bord opgemaakt met aardbeien,chocolade en koekjes,erg lekker.
Daarna naar huis,en lekker slapen.Op z'n Afrikaans slaap rustig.
Morgen rustig opstarten.

Maandag 2 februari:

Vandaag eerst heerlijk uitgeslapen,Toon gaat brood halen,daarna heerlijk buiten zitten ontbijten.
Dan gaat Toon al het gereedschap bij elkaar zoeken,en uitzoeken van wat er is en wat niet.
Toon heeft van Gradje een schroefmachine meegekregen(dankjewel),omdat die van hier stuk is.Vandaag heeft Toon zo zitten puzzelen dat de schroefmachine van hier het ook weer doet.Peter snapt er niks van,nu hebben ze er 2 hier.
Vandaag al verschillende kleine dingen gemaakt,de handvat van de koelkast,deurklinken etc.
Zo hebben we van Ruud verschillende lampen meegekregen(dankjewel)helemaal geweldig voor hier,want de stroom valt nogal eens uit.

Met Daphne al hele gesprekken gehad van hoe of wat,Rikie maak je borst maar nat,want hier is genoeg te doen,ook voor jouw.

Nu is het nog rustig hier,Karen een vrijwilligster uit Belgie die bij Ithemba werkt.
A.s. zaterdag komen er weer drie bij.

Vandaag was het een Hollandse dag,een dag met regen,maar niet koud.

Voor iedereen HEEL VEEL SUCCES waar jullie allen mee bezig zijn.

HEEL VEEL GROETEN,LIEFS,

Toon en Jeanne.

• 02 Februari 2015 - 21:01

Rudis:

Van harte gefeliciteerd met jullie trouwdag!!
    Wat heerlijk om daar weer lekker thuis te komen!
    Geniet van jullie tijd daar en geef iedereen een dikke knuffel!!

• 02 Februari 2015 - 22:38

Marian En Nico:

Van harte gefeliciteerd met jullie trouwdag, 35 jaar!!.
    Wij horen het wel, jullie hebben je draai alweer gevonden, en dat schroefmachientje ook weer.

Groetjes vanuit Sint Tunnis

• 02 Februari 2015 - 22:49

Fred, Erwin En Kas:

Lieve Toon en Jeanne,

VAN HARTE GEFELICITEERD met jullie trouwdag !!! Lekker vieren en dan weer aan de slag. Heeeeeel veeel suscces en plezier daar in Afrika. Hier is het koud...maar alles is goed en we houden alles onder controle...ook bij jullie...ha..ha

Veel liefs van ons XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

• 02 Februari 2015 - 23:32

Geert En Anja:

Gefeliciteerd met jullie trouwdag!!
    Fijn om te lezen dat jullie goed aangekomen zijn.... dit wordt weer een mooie tijd voor jullie.
    Succes met alles daar!

Groetjes uit Esteren!!

• 03 Februari 2015 - 08:40

Ben En Rikie:

fijn dat de reis goed is verlopen, daar hopen wij ook op!
    De felicitaties hadden jullie, als het goed is al ontvangen, en zoals wij het lezen; een goed begin is het halve werk.! succes en tot ....

• 03 Februari 2015 - 10:01

Cor En Hetty:

Hoi Toon en Jeanne,

Fijn dat jullie weer goed aan zijn gekomen.
    Geniet ervan , maar zo te lezen doen jullie dat al!
    Heel veel succes.

groetjes Cor en Hetty

• 03 Februari 2015 - 11:05

Maria Emons:

Toon en Jeanne 35 jaar getrouwd als eerste van harte gefeliciteerd. En wat leuk dat ze ook een verrassing voor jullie hadden.
    Wij wensen jullie heel veel succes daar.

Groetjes Toon en Maria

• 03 Februari 2015 - 21:00

Marius En Gerrie:

JEANNE EN TOON, HARTELIJK GEFELICITEERD MET JULLIE TROUWDAG!
    35 jaar een hele tijd! Nog heel veel gezonde en gelukkige jaren erbij!.
    Fijn dat de reis goed is verlopen! Geniet van alles en veel succes!
    . .

• 05 Februari 2015 - 18:59

Nico En Anja:

Toon en Jeanne !
    Nog van harte gefeliciteerd met
    jullie 35 jarige trouwdag !
    Wij wensen jullie nog heel veel gezonde,
    gelukkige jaren samen...
    Geniet samen van jullie tijd daar..
    Groetjes Nico en Anja.

• 07 Februari 2015 - 16:49

Hilda:

Lieve Toon en Jeanne,

Ik sluit me aan bij de rest en wens jullie nog veel jaren samen!!
    Stiekem ben ik natuurlijk een beetje jaloers dat jullie er weer zijn en ik In Nederland ben

• 07 Februari 2015 - 17:21

Elly:

Hoi Jeanne en Toon,

Wat laat maar nog Van Harte Gefeliciteerd met jullie trouwdag!
    Was fijn je even gesproken te hebben en dat jullie goed zijn aangekomen. Ons mam vond het ook fijn!
    Alweer een week voorbij, Toon zal het gereedschap ondertussen wel hebben gevonden en flink aan het timmeren zijn? Hier gaat alles goed, ook met de was!
    Succes met alles, geniet ze!!
    Groetjes vanuit Beers.