Dit was alweer de EERSTE week. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jeanne Kuppeveld - WaarBenJij.nu Dit was alweer de EERSTE week. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jeanne Kuppeveld - WaarBenJij.nu

Dit was alweer de EERSTE week.

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jeanne

05 Februari 2010 | Nederland, Amsterdam

Beste Allemaal,

Goh wat gaat het toch snel hier,de eerste week zit er alweer op.
We hebben al veel kunnen doen de eerste week.
Omdat het hier waar we in huis wonen (bij Peter en Daphne)door een kleine verbouwing nogal een rommeltje is,hebben we besloten om eerst hier even een handje te helpen.
In de loop van de week zitten we met z'n 10 e hier in huis.
Van het projekt Tamsanqa en Ithemba zitten alle vrijwilligers hier in huis,kei gezellig.
Peter en Daphne hebben voor zichzelf een klein keukentje,en badkamer gemaakt.De rest van hun huis is voor de vrijwilligers.
In dat nieuwe keukentje en badkamertje moesten nog wat kleine werkzaamheden gedaan worden.
Samen met wat andere vrijwilligers hebben Toon en ik dat op maandag en dinsdag gedaan.
Plannen om naar Lelethu en voedselbank te gaan hebben we even verzet,echt op z'n Afrikaans.
Wat je nu afspreeekt kan na even alweer anders zijn.

Woensdag gaan we naar Ithemba,GEWELDIG om daar weer binnen te komen.
De kinderen vliegen weer als aapjes om je heen,blije gezichtjes.
Een van de kinderen kwam naar me toe en zei hellow Jane have you yoghurt brought with you,waarop de teacher zei zo, dat ze dat nog weet van vorige keer.Natuurlijk hadden we dat deze keer ook weer meegebracht,zo ook eieren,meel en olie dat er weer wat extra's gebakken kon worden.
Ithemba heeft EINDELIJK een nieuwe bus voor de kinderen,vandaag wordt
deze voor de tweede keer
gebruikt,ECHT een SUPERMOOIE bus,s'middags brengen we de kinderen mee naar huis in de bus.
Zo ook overleg gehad met Maureen de directrice van Ithemba,wat er noodzakelijk is of aan vervanging
toe is.
Vorig jaar hebben we voor Neaven en Samkelo nieuwe schoenen gekocht,die van Neaven zijn nog goed,maar die van Samkelo zijn echt aan vervanging toe,daar zitten de gaten in.
Volgende week gaan we met hem nieuwe schoenen kopen hebben we afgesproken.

Donderdag zijn we naar het projekt Tamsanqa geweest,dit zijn de huisjes in de township waar weeskinderen soms met 8 kinderen in een huisje wonen.
In een van de laatste huisjes waar 5 kinderen wonen zijn klerenkasten nodig.
Tia,die alles regeld voor Tamsanqa is woensdagavond bij Peter en Daphne en vraagt aan Toon of hij hiervoor zou kunnen zorgen.
Met meetband,pen en papier gaan we opweg richting Motherwell.
Peter brengt ons,waar Tia op ons wacht en verteld in welke huisjes deze nodig zijn.
Daarna gaan we weer naar huis,waar Toon uitteld wat hij nodig heeft.

Vrijdag om 7.20 u staat Sylvia voor de deur,om ons mee te nemen naar Ithemba.
Vrijdag is altijd een korte dag, tot 14.00u zijn de kinderen dan op Ithemba.
Vrijdag na 14.00 u wordt ook aangeraden om niet meer in de township te zijn.
Na de hele morgen druk in de weer te zijn geweest op Ithemba,gaan we richting huis.
Daarna op zoek naar hout,om kasten te maken.
Ook dat is vandaag nog gelukt,maandag komen ze het hout brengen waarna Toon samen met de mannen van de township hun klerenkasten gaat maken.

Vandaag is ook de afspraak gemaakt om volgende week woensdag de rollator naar de inrichting Algoa te brengen.
Ook hebben we plannen om toch nog naar Kaapstad te gaan ,naar de Lavenderhill skool,en daar de shirts van WLM aan de jongens te geven die daar ZEKER heel blij mee zullen zijn.
Maar daarover volgende keer meer okay?

Heel veel groetjes voor iedereen,

Toon en Jeanne.

• 06 Februari 2010 - 08:28

Marius En Gerrie:

Prachtig
    dat die bus er eindelijk is gekomen!Toon ga je die kasten helemaal zelf maken of zijn er ook bouwpakketten te koop?
    Jullie komen tijd te kort! Wat is en blijft er veel te doen...
    groetjes van ons

• 06 Februari 2010 - 09:01

Ben En Rikie:

Het zegt(denken wij) genoeg als je blije gezichtjes ziet en zo'n welkom krijgt. KEI LEUK!
    Goed van die nieuwe bus!
    Heeft ie ook een merk?
    Zo Toon, en nu kun jij lekker je gang gaan met de kasten. Kun je ze straks mooi van het kastje naar de muur, oh nee andersom, sturen!
    Is het alleen vrijdagavond verstandig om niet in township te komen of het hele weekend?
    Groetjes en veel SUCCES!!
    B&R

• 06 Februari 2010 - 10:16

Koen Aus Tirol:

kijk kijk, ik heb me al helemaal een voorstelling weten te maken van alles, bij Peter en Daphne, Ithemba, Motherwell township :-) Spar natuurlijk!! Kaapstad zeker doen, op bezoek bij Silla en Clive, leuk!! Was er graag bij geweest om mee te helpen, dan niet om een kast in elkaar te zetten pa want dat kun jij als geen ander, maar genoeg andere dingen te doen daar!!
    Succes en geniet ervan want idd, de 1e week is al voorbij, het is zo maart!! X

• 06 Februari 2010 - 12:22

Wies:

Hallo Jeanne en Toon,

Wat geweldig om te lezen dat het goed met jullie gaat. Ik kan het me helemaal voorstellen al die kinderen die je een half jaar geleden nog hebt gezien en dat die weer blij zijn. Dan weet je waar je het voor doet. Zo te lezen hoeven jullie je niet te vervelen want er is nog genoeg werk aan de winkel.En Peter en Daphne die dan tevreden zijn met een badkamer en keuken en de rest ter beschikking stellen aan de vrijwilligers.Super mensen.
    Ik wens jullie heel veel plezier de komende weken en ik volg jullie op de voet. Mochten jullie nog bij Cilla en Clive komen in Kaapstad doe hen dan de groeten.

Doeiiiiiiiiiii Wies

• 06 Februari 2010 - 13:16

Nico En Anja:

Jullie zijn lekker bezig daar !
    Goed werk !
    Mooi dat de kinderen jullie nog kennen.
    Kun je zien hoeveel goeds jullie daar brengen !
    We volgen jullie !
    Groeten van ons aan jullie.....

• 06 Februari 2010 - 14:46

Imke Aus Utreg ;):

Al ben ik er als enige van de family dan nog niet geweest, zelfs ik kan me er een voorstelling bij maken :D
    En wat zou ik ook graag daar s mijn handjes laten wapperen (als fysio dan in mijn geval, want kasten timmeren gaat me ook niet lukken..)... reserveer maar vast een plaatsje bij peter en daphne over 3 jaar..;-) dan duik ik nu weer ff de boeken in!!

Succes daar padre y madre, het klinkt allemaal weer super! En geniet ze :D xxx

• 06 Februari 2010 - 17:45

Cor En Ria:

Alweer een week voorbij niet te geloven ,en jullie daar in een t shirt,en hier regent het alweer,mooi om die foto s te kijken en jullie verhaal te lezen,geweldig mooi geniet er maar van groetjes en een dikke knuf doeiiiiiiiii

• 06 Februari 2010 - 20:03

Toon En Maria Emons:

De bus is inderdaad heel mooi. Een heel verschil met die andere. Nu kunnen ze teminste fatsoenlijk opgehaald en naar huis gebracht worden.Waarom wordt het aangeraden om na 14.00 uur niet meer in de township
    te zijn? Toon en Jeanne het is weer een drukke week geweest voor jullie.En er is genoeg te doen. Dus wensen wij jullie succes en heel veel werk plezier. De groetjes van toon en marie.

• 07 Februari 2010 - 12:35

Maian & Nico:

Komt mooi uit dat jullie Peter en Dadhne, de mensen die altijd voor adere klaar staan, kunnen helpen. Verder is het duidelijk dat jullie je daar niet hoeven te vervelen. Succes met alles wat nog te doen staat en geniet ervan. Wij blijven het leuk vinden om jullie ervaringen te kunen volgen.

Groeten vanuit Sint Tunnis en een poot van Zoef

• 07 Februari 2010 - 21:33

Anneke Stultiens:

Ha die Jeanne en Toon,

Jullie weten mij wel jaloers te krijgen zeg!Wat zijn jullie daar weer mooie dingen aan het doen....ik heb het de laatste maanden al vaak herhaald....wat zou ik graag in het vliegtuig stappen en daar naar toe komen!
    En Jeanne, vinden ze het op het vliegveld niet verdacht onderhand dat jij MET rollator aankomt en ZONDER rollator het land weer verlaat? of maak je ze soms wijs dat je bij een inlandse medicijnman bent geweest en wonderbaarlijk bent genezen?
    En dan morgen nar Simphewe en Zonella om kasten te maken? op de foto's zien we dat het een prachtig huisje is geworden!
    Willen jullie Simphewe en Zonella en de kinderen heel veel groeten van ons doen en hen een lekkere knuffel geven?
    Wij wensen jullie heel erg veel plezier daar en geniet ervan....eigenlijk overbodig om tegen jullie te zeggen, maar toch!

Groetjes ook aan Peter en Daphne,
    Liefs van Sjaak en Anneke

• 08 Februari 2010 - 10:19

Geert Dionne:

wat een geweldige bus .
    ik zie dat jullie je daar weer prima vermaken.
    Toon en Jeanne wel een beetje laat maar nog van harte gefeliciteerd met jullie Trouwdag.
    heel veel plezier en het alle beste van geert dionne Geertje Youp en maud

• 08 Februari 2010 - 20:54

Chantal Pluymen:

Hey, wat super om te zien dat ze eindelijk een fatsoenlijke bus hebben! Er is ook veel meer plaats in, nu hoeven ze tenminste niet meer zo "aangeduwd" te worden....maar ze zullen toch nog wel 2x moeten rijden he?Ben blij om te zien dat er echt vooruitgang is! Op een van de foto's zag ik ons keukentje ook nog staan (als ik het goed zie tenminste) geweldig om te zien dat het nog "leeft". Nou ik kijk uit naar jullie volgende verhaal en heel veel liefs voor iedereen daar!

Groetjes Chantal

• 08 Februari 2010 - 23:48

De Buurtjes:

hai harde werkers,

echt super om weer te lezen hoe goed het gaat, maar weer genoeg werk aan de winkel voor jullie! ook erg leuke foto's, heerlijk om die vrolijke snoetjes te zien.
    wat hebben wij het dan toch eigenlijk goed hier he....nou toon en jeanne, ik kan niet wachten op jullie volgende verslag! tot snel maar weer en ga zo door!

liefs edwin, kara, renske & esmee.

• 10 Februari 2010 - 11:22

Rob Anita Mike Cliff:

Hoi Toon en Jeanne
    Skon bus, bandjes ook goed? neem aan geen winterbandjes nodig, bij zo'n heerlijk weer, goed voor jou hé zus. Siem is weer thuis, gaat redelijk. Zoals het er nu uit ziet, gaan we vrijdag richting Roy. Wij zien wel, jullie zijn weer druk in de weer, voor jong en oud, geweldig, en al die blije gezichtjes, ga zo door, want er is al 1 week om, de tijd vliegt! Het ga jullie goed, geniet, en veel SUCCES. xx De Bakkertjes.