DE TIJD GAAT ERG SNEL. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jeanne Kuppeveld - WaarBenJij.nu DE TIJD GAAT ERG SNEL. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jeanne Kuppeveld - WaarBenJij.nu

DE TIJD GAAT ERG SNEL.

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jeanne

22 Februari 2009 | Nederland, Amsterdam

Wat gaat de tijd toch snel, we zitten alweer op de helft vandaag.
Tot en met donderdag hebben we op Ithemba gewerkt,en vrijdag zijn we samen met twee andere vrijwilligsters naar en ander projekt geweest.

Toon werd gevraagt om een bord op te hangen,wat haakjes in de muur te maken, om van alles op te hangen.
Zo heeft hij ook nog verschillende kasten gemaakt in dat huis,er waren kasten waarvan de deuren in de kast lagen inplaats van voor de kast.
Dit was in een huis in Motherwell,waar 11 kinderen wonen die geen vader en of moeder hebben,met z'n elven in een klein huisje wonen,samen met een huismoeder.

Samen met de twee kinderen die thuis waren en de vrijwilligsters hebben we de keuken even flink onder handen genomen,en ZO een eer van ons werk gehad,dat willen jullie niet geloven,onvoorstelbaar wat we daar allemaal tegen kwamen.
Maar na flink gesopt te hebben met z'n allen heel veel voldoening van ons werk.
En de kinderen hadden er helemaal plezier in dat alles weer schoon en wel de kast in kon.
Met een voldaan gevoel gingen we met z'n vieren weer huiswaarts.

Vrijdagavond was de verjaardag van een vrijwilligster hier in huis,er moest natuurlijk vanalles versierd worden want er kwamen ongeveer 20 mensen,dus dat hebben we die middag gedaan,en Toon is nog spullen gaan kopen die hij nodig heeft om de schommels op Ithemba maandag te kunnen maken.

Verjaardagsfeest was erg gezellig op vrijdagavond.
Zaterdag zijn we naar Addo geweest met Esther,Michael,Peter en Daphne,een prachtig natuurpark waar je met de auto doorheen rijd,en de dieren zo in het wild rondlopen,GEWELDIG om te zien.

Zondag,vandaag naar het Kragga kamma park,waar de dieren ook zo rond lopen.
Ook hier mocht je zo met de auto doorheen rijden,en er was een stopplaats waar je uit de auto mocht.
Dus even stoppen,drinken en een boterham mee,en wat denk je,daar kwamen de apen aan,ja ja dat was een prachtig gezicht,kijk maar op de foto.Toon had de apen zo aan het kunstjes maken.
Vanavond naar de kerk geweest met alle vrijwilligsters hier in Port-Elizabeth.Zondagmorgen is het mis voor de oudere bevolking,en s'avonds is het mis voor de jeugd.
Peter doet heel veel voor de kerk,deze hadden ons allen uitgenodigd om te komen vertellen in de kerk wat wij allemaal doen als vrijwilligsters.
Om de beurt mochten we ons verhaal doen,het was toch druk in de kerk,HEEL VEEL jeugd,allemaal jeugd wat je zag.
Ook zat er een HELE GOEIE band te spelen,een sfeer in de kerk GEWELDIG mooi.
Na de mis is iedereen uitgenodigt door Peter om koffie te komen drinken,dus het was hier vanavond een vol huis,ERG GEZELLIG.

Morgen gaan we weer naar Ithemba,nog 4 dagen er flink tegenaan,jammer dat de eerste week de taxistakingen waren,maar het is niet anders.
Wat we dit jaar niet afkrijgen gaan we volgend jaar doen.Toon zegt we zijn dit jaar begonnen met 4 weken,volgend jaar zullen het er waarschijnlijk 6 worden,als het mogelijk is natuurlijk,en kan.
Ja zoals jullie lezen,ook onze Toon heeft het HEEL ERG naar zijn zin hier.

Wij wensen jullie allemaal een HELE FIJNE CARNAVAL toe,GENIET ervan DAAR dan doen wij dat HIER.

HEEL VEEL GROETJES VOOR IEDEREEN.

Toon en Jeanne.

• 22 Februari 2009 - 21:38

Geert En Anja:

Weer zo'n enthousiat bericht van jullie, leuk!
    Het voldane gevoel wat jullie daar krijgen, en de dankbaarheid die de mensen uitstralen, werkt natuurlijk erg stimuleren.
    Zo te lezen genieten jullie van het werk wat jullie kunnen verzetten, maar ook van de vrije dagen en de omgeving.
    Doe wat je doen kunt en 'bewaar' ook wat klussen waarmee je de volgende keer weer mee aan de slag kunt.
    Groetjes vanuit de Erpelkuul, Tomas, Stijn, Luuk, Geert en Anja

• 22 Februari 2009 - 23:03

Ben & Rikie:

Fijn te lezen dat het jullie nu voor de wind gaat en kunnen doen waar je ook voor gegaan bent, GEWELDIG!
    Toon, klus er maar lekker op los, er blijft er zo te lezen toch altijd wel een over voor een volgende keer. Blijf er vooral van genieten!!
    Groetjessss!!!

• 23 Februari 2009 - 07:32

Marius En Gerrie:

We zien wel dat jullie daar ook carnaval vieren! Wat leuk!Ook prachtige natuurfoto's en Toon als apentemmer!Ik kan me voorstellen dat het een heerlijk gevoel geeft als er zo gepoetst is en het zo schoon is geworden.
    Het is een tweede thuis voor jullie beide aan het worden...
    Heel veel succes nog en geniet!Want de tijd gaat snel en zeker als het zo fijn is..

• 23 Februari 2009 - 10:37

Fred En Erwin:

Lieve buurtjes,

Nou, jullie kunnen je wel lekker uitleven....hartstikke leuk hoor.....en wat een leuke foto's. De kinderen willen zeker niet dat jullie straks weer gaan ?? Toch is het mooi om te lezen dat je al met " kleine" dingen, bij. schoonmaken en opruimen al heel wat voor elkaar krijgt.

Hier gaat alles zijn gangetje. De kinders (Koen en Imke) zijn veilig op de Uilweg...maar dat zullen jullie al weten. Morgen breng ik Koen naar het station in Nijmegen...want Imke heeft de auto mee......en ik wilde hem eerst laten lopen.....maar het regent zoveel, dus breng ik hem maar !!!!!

Nou, we horen jullie nog wel.....heeeeel veeeel liefs vanuit Mill

• 24 Februari 2009 - 07:52

Nico En Anja:

Het is fijn dat jullie daar zoveel goede dingen kunnen doen !
    En Toon, je bent een echte dierentemmer !
    Wat lief Jeanne die foto met die kinderen.
    Een beetje carnaval hebben hebben ze daar wel met dat geschmink !
    Mooie foto's uit dat natuurpark.
    Groeten uit de Haagbeuk.

• 24 Februari 2009 - 16:47

Koen:

Heyy daar!! Weer een goed bericht :-D Leuk om te lezen!! Klinkt goed allemaal, wederom goed werk verricht! En de natuurparken natuurlijk, ben jaloers ;-) dus volgend jaar 6 weken?! dus ook jullie hebben het reisvirus te pakken!!

Zoals jullie gelezen hebben in het bericht van Fred en Erwin, Fred heeft me naar het station gebracht, erg fijn!! Was ook erg gezellig!! ik had niets kunnen halen om haar te bedanken, dus heb gezegd dat ze zelf iets uit mag zoeken bij ons thuis haha!!
    tot mails! x

• 24 Februari 2009 - 17:09

Cor En Ria:

Ha jeanne en toon,wat mooi om dit allemaal te lezen,ja toemaar volgend jaar 6 weken,ik denk wel een voldaan gevoel,He toon met die apen dat komt wel goed zo te zien,de carnaval zit er weer bijna op.Mooie optocht,het weer was koud wel droog,sam en sabrina jarig geweest,op de kindjes gepast je kent dat wel .allemaal heeeeeel gezellig Heeeel veeeeeeeeeeel groetjes van onns en een dikke knuffelxxxxxxxxx

• 25 Februari 2009 - 09:17

Imke:

Ben het met iedereen eens!!! Wat een mooi verhaal weer ja!! En zo mooi om die fotos te zien:D
    Fijn dat jullie de "reisbesmetting" ook te pakken hebben gekregen :D.... misschien een idee om een kamertje extra te reserveren bij Peter en Daphne volgend jaar ;)??
    Blijf lekker genieten daaro want de tijd vliegt inderdaad voorbij!! Dikke kus