GELUKKIG TAXI STRIKE VOORBIJ,WIJ OP ITHEMBA. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jeanne Kuppeveld - WaarBenJij.nu GELUKKIG TAXI STRIKE VOORBIJ,WIJ OP ITHEMBA. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jeanne Kuppeveld - WaarBenJij.nu

GELUKKIG TAXI STRIKE VOORBIJ,WIJ OP ITHEMBA.

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jeanne

17 Februari 2009 | Nederland, Amsterdam

Hallo allemaal,
Op de eerste plaats dankjulliewel voor alle berichtjes op onze weblog,leuk om te lezen.
Gelukkig is de taxistrike voorbij,en zijn we volop bezig bij Ithemba.
Zoals we al verteld hebben zijn we op donderdag naar Ithemba gegaan met de rollator voor Maureen,en hebben we haar kantoor helemaal schoongemaakt en opgeruimd,waar ze onvoorstelbaar blij mee was.
Ook die dag zijn we met haar rond gegaan om te bekijken wat er zoal nog nodig is,en wat evt. gemaakt kan worden.
Omdat er geen kinderen waren had Maureen alle tijd om rustig rond te kijken,en alles te bepraten,HEEL FIJN.

In het weekend heeft Toon met de andere twee vrijwilligsters de borden gemaakt,die deze week opgehangen gaan worden.
Ook zijn we nog langs tweedehandswinkels geweest om te kijken of we enkele tafels kunnen kopen voor Ithemba.In de jongensklas zijn deze n.l. HEEL ERG slecht,en echt aan vervanging toe.
Zo ook voor het kantoor van Maureen
is het niet overbodig om een nieuwe tafel te kopen.
Aangezien er hier HEEL VEEL tweedehands zaken zijn zal dit geen
probleem worden.

Dan is het maandag,en gaan Toon en ik naar Ithemba,wij zijn erg benieuwd van hoe het zal zijn om de kinderen weer terug te zien.
Door Daphne worden we naar Ithemba gebracht,wij komen binnen.
Eerst even gedag zeggen op kantoor,dat ze weten dat we er zijn.
Dan de klassen binnen wat een welkom zeg SUERMOOI om mee te maken.Of ze me nog terug kennen echt wel,he Jane you are here als kleine aapjes sprongen ze tegen mij aan,en bleven ze aan me hangen,de ene na de andere.
Zo even alle klassen langs,allemaal even hallo zeggen,goh wat is dat mooi zeg.De andere vrijwilligsters die er al waren stonden ervan te kijken dat de kinderen na bijna een jaar mij toch nog terug kenden.
Onze Toon aan iedereen voorgesteld,en die had ook meteen al een stel vrienden gemaakt,SUPER om te zien.
En als je dan ook nog meteen mee gaat voetballen,is het natuurlijk helemaal okay,kijk maar op de foto.

Door de vrijwilligsters worden we gevraagt om dinsdag met 9 kinderen mee naar het strand te gaan,dan kunnen we meer kinderen meenemen,als jullie meegaan,nou daar zijn wij wel voor in.

Dinsdag,vanmorgen dus, zijn we met 9 kinderen en 6 begleiders naar de zee geweest,met z'n allen in het busje.
Bananen,drinken en pannenkoeken mee van 10 tot 12 uur aan de zee,en daarna met z'n allen naar Mac Donalds,waar de kinderen bijna nooit komen,dus dat was een groot feest.
Wat hebben ze toch allemaal genoten.

Zoals jullie lezen zitten we niet stil,en zijn met van alles bezig.
Toon gaat de schommels nog maken,morgen komt de loodgieter langs,voor een stortbak die los aan de muur hangt,en waar geen gereedschap voor op Ithemba is.
We zijn nog van plan om met enkele kinderen nieuwe schoolkleren te gaan kopen,wat HEEL HARD nodig is,en ga zo maar door.Werk genoeg dus.
We houden jullie allemaal op de hoogte.
Heel veel groetjes,en succes waar iedereen mee bezig is.

Toon en Jeanne.

• 17 Februari 2009 - 19:20

Marius En Gerrie:

Wat leuk dat de kinderen jou nog kennen! Hoe is het met het busje? Hoe hebben de andere vrijwilligers het gedaan? Is er veel veranderd? Fijn dat de staking voorbij is. Heeft het wat opgeleverd?
    succes verder! Genietze!

• 17 Februari 2009 - 19:38

Hoebe:

hallo toon en jeanne, leuk om te lezen dat het goed gaat met jullie.blij dat de staking voorbij is, dat de kinderen weer naar de dagcertrum komen.toon en jeanne ik blijf jullie volgen, geniet ervan samen. jeanne nog bedankt voor het berichtje, veel groetjes hoebe

• 17 Februari 2009 - 20:12

Ben&Rikie:

Kei moi lijkt ons dat, zo'n welkom. Fijn dat jullie gelijk weer aan de slag gaan. Zo te lezen zullen ze merken dat jullie er (weer) zijn. Succes met alles én: GENIET ER VAN!!!

• 17 Februari 2009 - 21:27

Fred En Erwin:

Lieve Jeanne en Toon,

Leuk om jullie nu eens samen te zien op de foto's zo ver weg. En fijn om de kinderen zo gelukkig te zien. Lekker naar Mc Donalds....zullen ze zeker blij mee zijn. Hoe vind Toon het daar ??? Heeel veeel plezier daar en eh...hier gaat alles oke.....we hebben al contact gelegd met Imke en we zien ze zaterdag wel, als ze in Mill zijn.

Heeeel veeel groeten, helemaaaaaaal uut Mill

• 18 Februari 2009 - 07:00

Imke:

Tussen de zeurende burgers door ff een berichtje...:) ze zouden eigenlijk eens op jullie site moeten kijken... dan zouden ze waarschijnlijk minder te miepen hebben :D
    De fotos krijg ik niet te zien op de computer.... slechte verbinding bij dn geminte hier;), maar die zie ik strakkies thuis dan wel.
    Geniet ze daar! Ben trots op jullie!! XXX

• 18 Februari 2009 - 14:18

Willy En Ria:

hoi Toon en Jaenne

• 18 Februari 2009 - 14:21

Willy En Ria :

Nogmaals,
    Wat gezellig om zo ontvangen te worden, goed zeg dat ze jou nog kennen, lekkere terugkomst ook de foto's zeggen genoeg.
    Geniet er van ook van het lekkere weer hier is het maar zuur.
    Groetjes Willy en Ria

• 18 Februari 2009 - 17:15

Chantal :

Super dat de kids je nog kennen...en leuk om je op die foto's te zien met de kids!
    Hoe vindt Toon het?
    Al plannen gemaakt voor de rest van de tijd in ZA? Of blijven jullie lekker bij de kids?
    Hoe gaat het met Peter en Daphne en met Maureen? Nou jullie lezen het...ik ben erg nieuwsgierig; ik hoop snel weer van jullie te horen! En anders vast wel weer als jullie terug zijn.

Maar weer veeeel plezier gewenst!
    X Chantal

• 18 Februari 2009 - 18:18

Cor En Hetty:

Wat leuk om te zien dat het goed gaat. Jeanne je bent echt weer een beetje thuis! Geniet ervan en heel veel succes.

Groetjes Cor en Hetty

• 18 Februari 2009 - 19:51

Trudy:

Hallo Jeanne en Toon. Hardstikke leuke berichten.En lekker warm zo te zien.Moet volgende keer ook maar meegaan.Ik zal jullie wel volgen de komende weken, weet nu hoe het moet.Geniet er van en veel gr Trudy .

• 18 Februari 2009 - 20:19

Toon En Marie:

Mooi Toon 'n beetje gon voetballen met die kindjes , wij gon wel werken .
    He'wa doe de aan koment weekend , wij hebben carnaval .
    Ja ja ik denk da ge da mist.
    Of ga de dat daar houwe.
    Ik heb het 'n beetje gevolgd daar , maar gullie vermakt ouw eigen goed .
    Toon zien ouw beentjes al 'n beetje bruin geworden .
    Op de foto nog nie te zien.
    Ik zou zegge geniet er van .
    Groetjes Toon.

• 19 Februari 2009 - 09:57

Nico En Anja:

Wat een mooie foto's zeg !
    En wat leuk dat de kinderen je nog kenden.
    Prachtig !
    En jullie hebben werk zat
    zoals we lezen.
    Dus veel succes en we zijn weer benieuwd naar jullie volgende bericht en foto's !
    Groeten uit de Haagbeuk !

• 19 Februari 2009 - 13:25

Koen:

Leuk om te lezen weer :-D ik ben inmiddels weer veilig in het land... het was erg mooi!! 5 dagen in Moskou is wel lang genoeg.. nu op naar de carnaval!! x

• 19 Februari 2009 - 17:48

Petra:

wat mooi die foto van je met dat kindje in je armen...helemaal geweldig...ik lees dat je je weer helemaal thuis voelt??

dikke knuffel voor iedereen daar vanuit een regenachtig koud holland.

• 20 Februari 2009 - 03:39

Patricia:

Prachtig om te lezen en te zien! Wat een ander leven kunnen mensen toch hebben terwijl we in vierentwintig uur overal ter wereld kunnen zijn. Echt geweldig dat jullie hart wilden volgen en gegaan bent.

• 20 Februari 2009 - 09:42

De Straatmannetjes:

Hallo we zien dat jullie je daar uitstekend vermaken,erg leuk om de zien dat die kindje zo blij zijn om jullie te zien.
    Ik wens jullie het alle beste heel veel plezier en lekker genieten ,wij gaan morgen ook een weekje naar afrika ( niet zo ver als jullie)
    heel veel groetjes van ons .dikke kus.