EVEN VAKANTIE,AFRIKA IS PRACHTIG. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jeanne Kuppeveld - WaarBenJij.nu EVEN VAKANTIE,AFRIKA IS PRACHTIG. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jeanne Kuppeveld - WaarBenJij.nu

EVEN VAKANTIE,AFRIKA IS PRACHTIG.

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jeanne

05 Maart 2011 | Nederland, Amsterdam

Even een weekje vakantie,Peter zegt op donderdag morgen om 12.00u vertrekken we,okay dan zorgen wij dat we klaar staan.Ik zeg tegen Toon,nou dat zal wel Afrika tijd worden,zeg maar rond 16.00u.En wat denekn jullie,het was wel zo.
S’middags om 16.00u vertrekken we naar Sedgefield,ongeveer 300 km verder dan Port-Elizabeth richting Kaapstad,geweldige omgeving,mooie rit door de bergen,en het was niet al te druk op de weg.
In Sedgefield melden we ons bij de receptie,even de sleutel van het huisje ophalen,huisje no 9,Daphne kijkt de papieren in,klopt niet,we hebben om 4 slaapkamers gevraagt,de papieren zeggen 3 slaapkamers.Okay daar wordt verder naar gekeken,wij gaan gewoon naar no 9,mooi huisje alles erop en eraan(niet te geloven,als je net van de township komt)echt vakantie.Even HELEMAAL omschakelen phoe phoe.
In huisje 9 pakken we onze spullen uit,en gaan eerst koken,dan bellen ze van de receptie dat er een ander huisje voor ons is,eerst even gegeten,dan alles weer inpakken en worden we verhuisd naar no 14.Josien,Rudes,Kieth en Cinthia zijn ook meegegaan,met z’n achten verhuizen we naar 14,dat was zo gepiept.Dan allemaal lekker naar bed,en morgen zien we wel weer.

ZATERDAG:Eerst gaan we naar de markt met z’n allen,leuke markt met allemaal eigen gemaakte spullen zoals:Jam,Brood,Kettingen etc etc,heel mooi om te zien.
Op de markt komen we Josien en Rudes tegen die zeggen we hebben net geboekt om paraglyding te gaan doen,gaan jullie ook mee.Toon en ik kijken elkaar aan,dat hebben we nog nooit gedaan,zullen we ook,en ja hoor wij gaan ook mee dat doen we.
Om 12.00 u worden we op de berg verwacht,samen met Josien en Rudes gaan we naar boven,de wind is erg goed zegt de instructeur,kijk nog maar even er zijn nog 2 mensen voor jullie,okay zogezegt zogedaan.Nou daar zitten we dan boven op de berg en kijken over Sedgefield uit,een PRAHTIG uitzicht.Dan zijn wij aan de beurt,eerst Josien,Jeanne ga jij dan zegt Toon okay dat doe ik,wat een SUPERMOOIE ervaring.Moest even aan onze Imke denken toen ze terug kwam van parasjuut springen,pap en mam ik ga zo weer zei ze toen.Nou toen ik daar boven in dat stoeltje hing dacht ik ook,wat GEWELDIG,ga zo nog een keer.Maar genoeg is genoeg,na mij ook Toon en Rudes hebben SUPER genoten.Het weer was helemaal goed om dit vandaag te doen,je kon oh zo ver weg kijken prachtig.
Even later kwam ook Peter en Daphne nog kijken Peter heeft het springen van Toon op de film staan.Daarna zijn we weer naar het huisje terug gegaan en hebben nog gezellig na zitten praten,eten en vroeg naar bed,want morgen gaan we weer wat ondernemen.

ZONDAG:Met Rudes en Josien rijden Toon en ik naar Wilderness een natuurpark,waar je naar een waterval kan en met de kano varen.Even bij de ingang gekeken,maar hier gaat wel erg veel tijd in zitten,aangezien Rudes,Josien en Peter vandaag weer terug gaan naar Port-Elizabeth vandaag maar niet doen.
De omgeving was ook erg mooi dus rijden we nog maar een stukje rond.Rond 13.00u zijn we weer terug bij huisje 14,Rudes en Josien pakken de spullen,en rijden rustig richting P.E. Peter pakt om 14.00u de bus vanaf Sedgefield naar P.E.,kon ook met de dames mee,maar ging liever met de bus.We blijven nog met z’n vijven over,eten samen,gezellig zitten praten,en wat doen we morgen.

MAANDAG:Vandaag maar eens lekker rustigaan,gewoon thuis gebleven,lekker aan het zwembad,boekje lezen,een lekker rustige dag.Wel wennen om niet naar de projekten te gaan,want daar zijn we tenslotte voor hier,maar Peter en Daphne vinden dat we toch even weg moeten gaan,om een brake te hebben even relaxen,dus dat doen we dan ook maar.Als je dan zo hier bent is het toch wel lekker om even niets te doen.

DINSDAG:Vandaag gaan Toon en ik de kano tocht doen en naar de watervallen.Daphne brengt ons naar Wilderness ongeveer 6 km van Sedgefield vandaan.Komen bij de ingang krijgen een kaart met hoe we moeten varen,en waar de waterval is.
Er staat maar 1 auto op de parkeerplaats,dus HEEL RUSTIG is het vandaag,en we zijn vroeg ook dat is erg fijn.Na alle instrukties,zwemvestjes aan,samen het water op gaan.Jongen jongen wat een stuk PARADIJS niet te geloven,tussen de hoge bergen door over een meertje,samen met onze Toon in de kano.Goh zeggen wij dan tegen elkaar hoe zou het met Roy gaan die vandaag eindelijk geopereerd wordt,hopelijk gaat alles goed Roy.
We varen tot we niet meer verder kunnen,uitstappen en de kano vastleggen aan het pontje wat er ligt,dan de bergen in trappen op,af en over een houten voetpad wat helemaal aangelegd is tot je aan de waterval komt.Wat een SUPERMOOIE omgeving,dit MOET je gezien hebben,kun je niet vertellen hoe mooi.Dan komen we op en stuk met grote stenen,keien,en daarachter een waterval,helderwater.Over de grote stenen lopen we tot we niet meer verder kunnen,ook kun je hier zwemmen.Toon in z’n adamspak lekker zwemmen, hier is niemand te bekennen,we zijn hier helemaal alleen,met de vogels,vlinders,etc etc.
Samen zijn we hier zo’n 5 uur onderweg geweest,Daphne en Cinthia kwamen ons weer ophalen,dan even boodschappen doen,eten koken.
We zijn aan het koken en er komen zoveel vliegen opaf,de afvoer is stuk,en wat denken jullie,er wordt weer naar de receptie gebelt van wat er allemaal mis is in dit huisje.Even later komt er iemand kijken,jullie kunnen verhuizen naar no 25,daar is alles okay.Nou daar gaat ie weer inpakken en naar het volgende huisje,deze keer no 25,intussen komen Mike en Esther ook aan,even gegeten in huisje 14,en dan naar no 25.Daar alles weer uitpakken en op de plaats,en weer is het bedtijd.

WOENSDAG:Esther en Mike weten een mooie plaats Somola,waar een super deluxe golfplek moet zijn,iets wat je nog nooit hebt gezien zegt Mike.
Nou hij heeft helemaal gelijk,wat we hier aantreffen helemaal tegek,Koen het lijkt hier wel Hilton Amsterdam,we worden helemaal rond geleid,alles mogen we bekijken,echt ongeloofelijk.Wij zeggen is dit Afrika,wat komt hier allemaal,Canada,Amerika,Duitsland,Zweden etc etc.De plek ligt echt bovenop een hoge berg,je kijkt over alles uit echt mooi,dan zien we daar een zwembad,helikopter ga zo maar door,daarna rijden we door naar Knysna Waterfront aan de haven ook een mooie plaats.echt vakantie veel toeristen,heel druk.Hier zijn we niet lang,want we rijden door naar Goukamma Buffalo Bay,aan de zee PRACHTIGE plaats,lekker rustig je kunt de mensen hier tellen die aan de zee liggen.Tegen de avond rijden we weer terug naar huis,waar we weer met z’n allen koken en eten,kei gezellig.Oh jee dan hebben we het volgende probleem,de koelkast kapot,receptie wordt weer gebelt,en even later komt daar een auto aanrijden met een nieuwe koelkast erop,nieuwe erin,oude eruit,en het probleem is weer opgelost.

DONDERDAG:Vandaag gaan Toon Mike Esther en ik door de bergen rijden,een bergpass,een hele mooie weg,bovenin de bergen rijden we langs hopvelden,zoveel hop,en ineens is daar een boerderij waar de hop verwerkt wordt,even kijken.Even verder een boerderij waar ze zelf wijn maken ook mooi om te zien.Ook vandaag zijn we weer de hele dag bezig,wel HEEL ANDERS bezig als wat we gewent zijn.Maar ook dit is genieten,zeker wanneer je met mensen van hier rond gaat,je komt echt overal op aan en bij,mag alles zien,heel interressant.Je zult hier maar wonen,zo boven in de bergen.Onderweg kom je kinderen tegen,lopen,komen van school,en gaan naar huis.We stoppen even,en geven snoepjes ohh wat zijn ze toch blij,of ze goud krijgen.
Na een hele tijd gaan we weer richting huis,vanavond een braai,Mike is daar erg goed in,we eten lekker buiten,want het weer is nog steeds SUPER.Daarna pakken we de meeste spullen weer in,want morgenvroeg gaan we weer richting Port-Elizabeth.

VRIJDAG:Voordat we naar huis gaan eerst even naar internetcafe,want we kregen via een sms te zien dat onze vlucht van Cairo naar Amsterdam is geannulleerd,dus maar eerst even kijken.Ja hoor een mail,we kunnen niet vliegen op donderdag alles is geannulleerd in Cairo,wat nu.Hebben we net deze week maandag de vlucht van P.E. naar Johannesburg geboekt,kunnen we alles weer afblazen.Maar meteen even alles regelen,na veel 5 en 6 e zijn we om 10.00u weer terug bij het huisje,vandaar vertrekken we naar huis,in stormriver hebben we een stop,koffie.Dit is Tsjitsjikamma,waar ze bunjeejumpen,doen we dat ook nog even.Nee laten we dat maar niet doen.
Ook deze dag is het weer prachtig weer,de temp.in de auto geeft aan 30,33.29 graden en ga zo maar door,lekker dus.
Om 15.15u zijn we terug in Port-Elizabeth,weer bellen en mailen naar egyptair,een heel gedoe als ze zo maar even de ticket annuleren.Maar als het goed is vertrekken we hier op zaterdag,en komen we op zondag 13 maart om 14.00u aan op Schiphol.
Hier waren ze blij dat we nog een paar dagen langer bleven,ook hierin hebben we geen keus,en moeten we het nemen zoals het komt.
Met z’n twaalven hebben we heerlijk zitten eten en bijpraten van hoe iedereen het gehad heeft deze week.
Dan brengt Daphne Toon en mij weer naar Lucasstreet Esther en Mike,waar we nog slapen tot en met zondag,daarna zullen we weer naar Peter en Daphne teruggaan voor maandag,dinsdag,woensdag,donderdag en vrijdagnacht.
Maar zover is het gelukkig nog niet,want we hebben nog n hele week om vanalles te doen op de projekten.

ZATERDAG:Toon is mike aan het helpen met de vloer,Janske heeft mij gevraagt om boodschappen te gaan doen,dus ook vandaag weer druk in de weer.
De tijd vliegt voorbij.
Voor aankomende week nog vanalles op het programma,Ithemba,Tamsanqa,Kleinskool Lelethu en ook gaan we dinsdagmorgen de rollator naar Agoa brengen.Op woensdagavond hebben we ons afscheidsdiner,ook voor Janske,Josien en Willeke,zal ook deze keer weer een grote tafel zijn,gezellig.We hebben nog een lange lijst af te werken voor we gaan,maar zoals andere keren zeggen we ook deze keer weer,wat er niet af is, of nog niet is,komt volgende keer weer.

Voor de jarigen van deze week van HARTE GEFELICITEERD.
Anja,Kara, en diegene die we vergeten zijn ook van Harte proficiat.

Dan voor ALLEMAAL een HELE FIJNE CARNAVAL.

Bas ALLE SUCCES in je kroegie te Grave,zet de kraan maar open,maar BOVENAL GENIET ERVAN.

Roy en Ria Alle BETERSCHAP,en heel veel SUCCES met de fysio,tot gauw.

ALLEMAAL KEI BEDANKT voor jullie reactie op onze weblog,HEEL FIJN om te lezen.

ALLEMAAL HEEL VEEL GROETJES en een dikke XX

Liefs, Toon en Jeanne.

• 05 Maart 2011 - 15:02

Marus En Gerrie:

Hoi Jeanne en Toon,

De tijd gaat snel als het gezellig is en goed...
    Hier ook alles goed na operatie! Blij en gelukkig dat alles achter de rug is.. Vanavond naar de Treffers voor gezellig samen zijn.
    We zullen er een op jullie drinken:-)
    Alaaf!!

• 05 Maart 2011 - 15:06

Geert En Anja:

Op mijn drukke zaterdag val ik zomaar in jullie verhaal..... Mooi om te lezen. Voor deze reis, de laatste week, maar er zal vast een vervolg op komen, zo te zien.....
    Werk ze nog en geniet ervan!
    Dank voor de felicitaties, we drinken er één op jullie en tot over een week!!
    Carnavalsgroetjes uit Escharen!

• 05 Maart 2011 - 16:15

Anneke Stultiens:

Ha die Jeanne en Toon,

Zo en nu er weer tegenaan?? na deze "verplichte rust".
    Lekker dat jullie er van hebben kunnen genieten.
    Wat zijn er toch veel mooie plekken op onze aardbol...........
    En jullie hebben het dubbel en dwars verdiend na al dat harde werken.
    En dan onverwacht nog een hele week te gaan! En hoe zit het met Janske?? vliegt zij met een andere maatschappij?
    Geniet er nog van deze week......een dikke knuffel voor Tia ( die het nu toch wel even moeilijk heeft ) en heel veel groeten daar aan Peter en Daphne en Mike en Esther.

Liefs van Anneke

• 05 Maart 2011 - 17:33

Ben En Rikie:

Wat heerlijk om in zo'n mooie omgeving een weekje te kunnen genieten. Jullie hebben het zeker verdiend. Nu nog een weekje helpen waar je kunt en dan weer naar huis. Geniet er nog van en nog veel succes deze week. Bas heeft de kroeg open en nu maar hopen dat het deze dagen een beetje loopt. Hij heeft er veel vertrouwen in.

• 06 Maart 2011 - 11:16

Toon En Maria Emons:

Toon en Jeanne
    Wat fijn zo,n weekje vacantie tussen door. Weer even lekker kunnen bij komen. Geniet nog van de laatste week daar. De groetjes uit het zonnige langenboom.

• 06 Maart 2011 - 11:52

Toon:

He'jeanne en Toon,als ik da zo lees, vraag ik mijn eige af, is da niks voor de treffers,zón vriendeweekend.
    Vurrig jaar zaten we goed.
    We zuken nog iets, regel mar wa
    Het is altijd goed.
    Geniet er van, doen we ok.
    Gisteren bij Anja en Nico gezeten, het was weer gezellig.
    Veul slappe klets.
    Veul bier en sap.
    Nou naar mill, optocht kijken en dan naar bens.
    Ik zou zeggen tot zo.
    Groetjes

• 06 Maart 2011 - 17:27

Nico En Anja:

Heerlijk zo'n weekje vakantie...
    Jullie hebben nog bijna een week te gaan , daar in Zuid-Afrika.
    Geniet er van, want voordat jullie het weten zijn jullie weer in het koude Nederland......

• 08 Maart 2011 - 12:46

Hilda:

Hoi Luitjes,

Wat fijn om te lezen dat jullie zo genoten hebben!!
    Hebben jullie verdiend hoor!!
    Die herinneringen kun je weer in een laatje doen van je kastje.
    En nu nog een paar dagen langer blijven,gelukkig kregen jullie voor die tijd bericht.
    Ik stond in J'Burg en kreeg het toen te horen.
    Maar alles is nu oké.
    Heb na 9 dagen mijn koffer terug.
    Geniet ook nog even van de laatste dagen en doe ze op alle projecten de groetjes.

Hele goede vlucht en tot in Nederland!

Liefs,
    Hilda.

• 10 Maart 2011 - 20:02

Bas:

Nou, de kranen hebben open gestaan hoor! Vandaag de hele dag geslapen zowat, na alle drukte van de laatste weken! Tussendoor jullie verslagennog wel gelezen, maar niet echt actueel. We zullen ongetwijfeld alle wederzijdse verhalen binnenkort horen!
    Goeie reis naar huis. Groetjes

• 11 Maart 2011 - 20:40

Marius En Gerrie:

Hallo Jeanne en Toon,

Welkom thuis!
    Ik weet niet hoe laat jullie thuis komen maar als jullie dit lezen dan zijn jullie in ieder geval weer in ons kikkerlandje :-)
    We horen de verhalen wel! Rust nu maar lekker uit!
    Tot snel!

• 13 Maart 2011 - 08:44

Janske:

Lieve Toon, lieve Jeanne

Welkom thuis! Hopelijk hebben jullie een mooi afscheid en fijne reis gehad.
    Tot heel erg snel!

Liefs Janske

• 13 Maart 2011 - 09:55

Cor Ria:

He jeanne en Toon ,wat een prachtig verhaal.Wat is dat allemaal snel gegaan zeg.Zou zeggen goeie reis ,wel thuis en we horen.groetjes

• 14 Maart 2011 - 13:53

Danielle:

Nou ik heb vanmiddag al jullie verslagen zitten lezen en vind het echt super.Ik ben heel blij met de ketting ,vooral om de achterliggende gedachte en Sem en Kai zijn heel blij met de sleutelhanger .Ik heb hun het verhaal van jullie verteld en het idee dat dan die kindjes in Afrika dat gemaakt hebben heeft wel indruk gemaakt en moest vanmiddag meteen op school verteld worden!!heel veel groetjes van Danielle

• 15 Maart 2011 - 19:11

Sem:

ik vind het echt heel goed wat jullie allemaal in Afrika doen en bedankt voor de sleutel hanger het is echt knap hoe ze dat gemaakt hebben ik vind het echt heel heel heel goed werk wat jullie verrichten echt heel knap en ik ben blij dat jullie dat jullie dat doen wand zo kunnen andere kinderen ook iets leuks beleven veel groetjes Sem