Na 4 jaar weer terug in Port-Elizabeth. - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Jeanne Kuppeveld - WaarBenJij.nu Na 4 jaar weer terug in Port-Elizabeth. - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Jeanne Kuppeveld - WaarBenJij.nu

Na 4 jaar weer terug in Port-Elizabeth.

Door: Jeanne

Blijf op de hoogte en volg Jeanne

12 Februari 2024 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Lieve Allemaal,

Na 4 jaar niet hier te zijn geweest,nu weer terug in Port-Elizabeth.

Op 6 Februari via Brussel(waar Fred onze lieve buurvrouw ons naar het vliegveld bracht)Qatar op 7 februari in Kaapstad aangekomen,na een Mooie reis te hebben gehad met Imke onze dochter en Toon.

Imke die de weg hier goed kent gaat met ons naar Avis om een auto te huren voor de weken dat we hier zijn,omdat t in deze dagen Erg Druk is,is er nog geen auto beschikbaar,morgen en anders de dag erna.

Met de Uber(taxi)gaan Toon en ik naar Simonstown meteen door naar Cilla en Clive waar wij 2 nachten verblijven.Imke blijft in Wijnberg,waar ze met goed internet haar werk toch kan blijven doen.

Bij Cilla en Clive voelt het meteen als thuiskomen,niks verandert,even spullen op de plaats,daarna een Overheerlijke tonijnsalade die Cilla zelf gemaakt heeft Gezellig.

Toon en ik blijven 2 nachten hier.

Op Vrijdag 9 februari brengt Cilla Toon en mij naar Avis,waar wij onze huurauto ophalen,Imke komt ook nog even deze kant op,Gezellig.

Dan gaan wij de gardenroute rijden,ri Port-Elizabeth,we rijden tot Knysna waar we n overnachting geboekt hebben,in een keer 825 km is wel n beetje veel.

Na n Heerlijk ontbijt en Goede nachtrust rijden we onze laatste km tot P.E,waar we n BenB geboekt hebben voor 1 nacht in Hudsonstreet.

Om 15.00u bellen we aan,komt n aardige mevrouw aan de deur,wij vragen voor onze BenB nacht.

Oh dat is jaaaaaaaaren geleden dat mijn zoon n BenB had hier zei ze,dat doen we allang niet meer,daar stonden wij dan.Ik vind het heel jammer jullie weg te moeten laten gaan,haar ouders waren van Nederlandse afkomst vertelde ze.

Dan gaan we naar Peter en Daphne in Willetstreet,waar we voor overnachten niet meer terecht kunnen na Corona,wat ons allang bekend is.

Een GEWELDIGE ontvangst zoals altijd ook thuiskomen.

We vertellen van de Ben B,en Daphne gaat meteen Dion haar neef bellen,deze heeft een appartement in Summerstrand,20 minuten rijden van hier,is goed te doen.

Dion en wij spreken af,gaan kijken,en nu zitten Toon en ik hier voor zolang als wij willen,zo slaapplek is geregeld.

Zondagmorgen:Om 9.00 u samen met Peter en Daphne naar de kerk,daarna n rondleiding bij de kerk waar een school en crèche is,ziet er allemaal PRACHTIG uit.

In de middag om 13.00u komt Imke aan vanuit Kaapstad,voor de eerste keer is ze hier en krijgt van Daphne n hele rondleiding door het huis,waar Toon en ik al die jaren overnachten/verbleven als we hier waren.Daarna eten we samen buiten onder de boom in de schaduw,wat Heel Gezellig en Lekker was.

Om 14.30u gaan we met ons vijven via de Spar(grote bak ijs en chocolade mee)naar Cheshire home het was SUPER om hier weer terug te zijn,en zien hoe het met iedereen gaat.Ook dit voelde meteen weer als thuiskomen,wat een GEWELDIG weerzien na 4 jaar.

Dan rijden we door de omgeving,om Imke een indruk te geven van Port-Elizabeth.

Maandag:Afgesproken om om 8.00u bij Peter en Daphne te zijn,eerst naar het project Ubomi Obutsha,dan n crèche van Dina,waarna naar Kleinskool en als laatste Ithemba bezoeken.

We hebben vele bekenden ontmoet deze morgen,en mogen zien hoe iedereen hier zijn uiterste best doet/ en heeft gedaan alles op gang te houden,en wij zien dat het is gegroeid,WAUW het was ZO INDRUKWEKKEND.

We hebben afgesproken om snel weer terug te komen.

Onze eerste indrukken waren/zijn ZEER INDRUKWEKKEND………

Volgende keer weer meer,tot dan.

Voor Alle jarigen van [e-2764]️[e-2764]️Gefeliciteerd,GENIET de verjaardag.

Geert voor jou speciaal [e-1f60d][e-1f970]Kom op Wah.[e-1f340][e-2764]️

Liefs voor jullie allemaal.

GENIET BAIE

Imke Toon Jeanne.

• 12 Februari 2024 - 16:02

Ruud:

moi Jeanne en Toon en Imke, een mooi en indrukwekkend verslag, geniet samen van alles, gr uit Landhorst

• 12 Februari 2024 - 16:09

Rikie:

Wauw wat een verhaal weer en wat fijn dat de reis en een slaapplek goed zijn verlopen. Ook fijn om te lezen dat het daar ook allemaal goed hun best hebben gedaan om de situatie zo goed mogelijk te houden. Groetjes aan iedereen [e-1f618][e-1f618]

• 12 Februari 2024 - 17:06

Charlotte:

GENIET! [e-1f618]

• 12 Februari 2024 - 19:07

Fred Van Dooren:

Lieve Toon en Jeanne,

mooi verhaal …. Weer een week onderweg . Fijn dat het overal voelt alsof jullie thuiskomen .Wij gaan jullie volgen.

liefs Erwin, Kas en de lieve buurvrouw [e-1f923][e-1f923]

• 12 Februari 2024 - 19:10

Jessica Moorman:

Wow! Wat een verrassing! Weer terug naar Zuid Afrika! En wat heerlijk om te lezen dat het zo vertrouwd weer voelt. Kan bijna ook niet anders.. veel liefs aan iedereen daar en geniet!

• 12 Februari 2024 - 19:24

Gerard En Riekie Timmers :

Hallo jeanne toon en imke

De eerste week zit er al weer op, de tijd vliegt

Geniet van het daar zijn, en we blijven je volgen .

Groetjes van riekie en gerard

• 12 Februari 2024 - 19:41

Gerdien Wassink:

Ik krijg het net doorgestuurd van Jessica. Wat mooi om te lezen! En wat mooi dat ik al die plaatsen zo voor me zie, bijzonder. Groetjes en liefs voor jullie allemaal!

• 12 Februari 2024 - 20:26

Nico En Anja:

Een positief , mooi bericht , Toon en Jeanne !

Belangrijk is dat jullie een onderdak hebben de komende weken ..

Geniet van alles daar !

Liefs van Nico en van mij...[e-1f929]

• 13 Februari 2024 - 11:39

Rudis:

Wat leuk dat jullie weer in PE zijn!

geniet ervan!

en doe iedereen de groetjes!

groeten Rudis