Speciaal DANKJULLIEWEL SPONSORS,PETER EN DAPHNE. - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Jeanne Kuppeveld - WaarBenJij.nu Speciaal DANKJULLIEWEL SPONSORS,PETER EN DAPHNE. - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Jeanne Kuppeveld - WaarBenJij.nu

Speciaal DANKJULLIEWEL SPONSORS,PETER EN DAPHNE.

Blijf op de hoogte en volg Jeanne

25 Maart 2019 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Lieve Allemaal,

Een SPECIAAL DANKJULLIEWEL,voor jullie SPONSORS en PETER en DAPHNE,ja want zonder jullie was dit voor ons niet mogelijk geweest.
Elke keer wanneer we richting Zuid-Afrika gaan realiseren we ons dit heel goed.Alle sponsors die ons in vertrouwen bijstaan met wat dan ook,maakt niet uit,ALLE beetjes EEN GROOT DOEL. DANKJULLIEWEL hiervoor.
Peter en Daphne Ook voor jullie DANKJULLIEWEL,weten dat er altijd plaats is thuis bij jullie,waar Toon en ik SUPER thuis voelen,wat voor ons de basis is, om dit met z'n allen te kunnen doen voor jullie allen in Zuid-Afrika.
Ook niet te vergeten Tia,Louise,Margo,Jeanette,Alfonso,Mark,ALLE projecten,Families,iedereen niemand te vergeten.
Nogmaals BAIE DANKIE hiervoor IEDEREEN ALLEMAAL.

Zoals beloofd laatste verslag vanuit thuis.

Toon en ik zijn van Maandag tot vrijdag in Kaapstad bij Cilla en Clive geweest,waar we een SUPER tijd hebben genoten.
Cilla en Clive hadden ook vrij deze dagen,dus samen vanalles ondernomen,lekker gewandeld,relaxed en gegeten kortom n HEERLIJKE tijd hier gehad.Cilla en Clive BAIE DANKIE hiervoor,is voor herhaling vatbaar.

Vrijdagavond komt Peter ons ophalen bij de bus,thuis aangekomen eerst even n hapje eten,gezellig bijpraten en dan is het opeens weer donker,valt de stroom uit tot vannacht 2.00u dus gaan we lekker op tijd naar bed.
We zien morgenvroeg wel weer.

Zaterdag:Vandaag gaan we naar Nosi benieuwd of de timmerman wat aan haar huisje gedaan heeft.
Eerst even langs de winkel melk,brood,meel olie etc etc kopen voor het gezin wat achter Nosi woont.
Een gezin met het 6 de kindje op komst,wat in armoede leeft het niet makkelijk heeft,maar met z'n allen dolgelukkig zijn.
Samen gaan we met Nosi eerst bij de fam. de boodschappen brengen,helemaal blij zijn ze wanneer ze brood,melk, eieren etc etc uitpakken.
Dan gaan we naar Nosi bij aankomst zien we al dat er niets gebeurd is,nog geen plank tegen de muur,valt dat even tegen..............
Ik ben t helemaal zat zegt Nosi,ik ga n andere timmerman zoeken,dit werkt niet.
Op deze plek is het beter mensen van hier te vragen,Nosi heeft vele mensen om haar heen die ze kent, zal geen probleem zijn iemand te vinden.
We brengen Nosi weer naar huis,en rijden door naar Samkelo,die net aan t eten is.
Helemaal blij is hij wanneer we binnen komen,ga langs samkelo zitten,en neem het eten geven over van een van de dames.
Na het eten gaan we naar zijn kamer,Toon laat nog enkele foto's/filmpjes zien,waarna we na enkele uren weer huiswaarts gaan en tegen Samkelo zeggen tot de volgende keer.
Thuis liggen nog enkele kleine klusjes,die we nog mooi even kunnen doen.

Zondag:vandaag een rustig dagje............

Maandag:Om 10.00u worden we verwacht in Ellen haar huis,waar Tia en Louise een ontbijt hebben geregeld met alle huismoeders en kinderen,wat ZO een indruk op ons heeft gemaakt,dit was ZO FIJN,DANKJULLIEWEL allemaal,ENKOSI.
Allemaal even wat zeggen,samenzijn,samen eten,EEN grote familie.......

Dan rijden we voor de laatste keer dit jaar naar Ithemba waar we gedag zeggen tegen de kinderen,Melany,Fezi,Andile en allen die aanwezig waren.
Ook hier zeggen we weer tot de volgende keer.

In de middag ruimt Toon z'n gereedschapskist op,en zoekt alles even uit.
Ik heb beloofd vanavond nog n keer tomatensoep te maken,Tia en Louise komen ook eten.
De tijd gaat snel,morgen gaan we na 5 weken ZEER VOLDAAN weer naar huis,ook weer ZIN IN.

Wat hebben we met z'n allen deze keer gerealiseerd:

Toon heeft n nieuwe schroefmachine moeten kopen,de andere was kapot.
Vele spijkers,schroeven,kit,cement.klinken,haken etc etc.zijn gekocht.
De Fa.Builders was weer blij met die Mister fixed van Holland.

Tinkertots:De keuken heeft deze keer een flinke metamorfose ondergaan.Aanrechtblad geheel vernieuwd,schappen voor pannen,kastjes gemaakt,keukendeur gemaakt.Nieuwe gordijnen,nieuwe schort voor Junes de kok,3 nieuwe matten,deurklink voordeur vernieuwd,bezems,handvegers en blikken poetsdoekjes,alle kapstokjes vastgemaakt....

Ithemba:Yoghurtjes,Voor alle klassen Nieuwe vegers,handvegers en blikken,poetsdoekjes.Al t oude vervangen voor nieuwe,was weer nodig na 2 jaar.
Voor de keuken lepels,vorken,messen, poetsdoekjes,waterkannen,nieuwe dweilmop etc etc....

Lulama's huis:Materialen voor reparaties van bedden,kasten,keukenkastjes.

Vrijwillig(st)ershuis:Materialen voor reparaties tafel,slot etc etc,lamp in huiskamer op sensor,2 verstelbare ruggensteunen voor in bed,nieuwe braadpan in keuken.

Nosi:Voor de shack 40 nieuwe planken,en n ijzeren frame voor beveiliging van raam.Voor de buren van Nosi:Melk,brood,olie,eieren,meel etc boodschappen gedaan.

Zoals jullie lezen ook deze keer weer vanalles gerealiseerd met z'n ALLEN.
Velen zijn weer blij en trots,hebben weer de moed om door tegaan,SUPER om te zien.
Op ALLE projecten zeggen we gedag,tot ziens,tot volgend jaar.........

Dinsdagmorgen:Toon en ik worden om 9.00u opgehaald door Esther en
Ruth, een afscheidsontbijt,wat HEEL GEZELLIG was.
Ook hier zeggen we weer tot ziens,tot volgend jaar.

S'middags Brengen Isaiah en Daphne ons naar t vliegveld,waar we om 15.35u ri huis vliegen.
We BEDANKEN elkaar voor WEER een FIJNE tijd,en zeggen tot volgend jaar.......................

Woensdag:Na wat vertraging komen we om 13.20u veilig aan op Schiphol,waar Imke ons verwelkomt.GEZELLIG praten we bij.Van Koen krijgen we een bericht vanuit San-Paulo.
Daarna nemen we de trein ri Cuyk,waar Jos ons ophaald en gezellig even koffie drinken,HEERLIJKE spaghetti eten die Rieky voor ons klaar maakt,SUPER.
Dan brengt Jos ons weer thuis op de Uilweg.........................

Nogmaals ALLEMAAL onze HARTELIJKE DANK,tot volgend jaar.............

Liefs,

Toon en Jeanne.