Wij zijn in Zuid-Afrika. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jeanne Kuppeveld - WaarBenJij.nu Wij zijn in Zuid-Afrika. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jeanne Kuppeveld - WaarBenJij.nu

Wij zijn in Zuid-Afrika.

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jeanne

01 Februari 2010 | Nederland, Amsterdam

Beste Allemaal,

Ja Ja wij zijn er,SORRY SORRY voor de late reactie maar zoals jullie weten zitten we in Zuid-Afrika,waar het niet altijd mogelijk is te internetten.
De verbindingen gaan ECHT op z'n Afrikaans LANGZAAM LANGZAAM,OF NIET.

Toon en ik hebben een HELE GOEIE vlucht gehad,alles verliep PRIMA.
Alle spullen mochten overal mee door.Hier en daar iets wat teveel kilo's maar GEEN problemen mee gehad.

Peter heeft ons opgehaald op het vliegveld, het was of we niet weg zijn geweest.
Daphne was nog op haar werk,en kwam snel daarna ook thuis.
Zoals het altijd gaat koffers uitpakken,alles even een plaatsje geven,dan met z,n allen eten en bijpraten HEEL GEZELLIG.Dan vroeg naar bed,want een beetje moe waren we wel.

Hier in huis zijn Peter en Daphne een badkamer en keukentje voor zichzelf aan het maken.
Hun huis wordt meer gebruikt door vrijwillig(st)ers uit Holland dan door hunzelf.
Vandaag komen er ook weer 4 nieuwe bij,die bij Tamsanqa gaan werken.

Het weekend hebben we veel door zitten praten van hoe en wat we gaan doen.
Voor vandaag (Maandag)zijn we hier thuis met vanalles bezig,om alles in orde te maken voor de vrijwillig(st)ers die komen.
Vanavond hebben we Peter,Daphne,Mike en Esther uitgenodigt om een pizza mee te gaan eten bij Leonardes,ja want we zijn inderdaad 30 jaar getrouwd vandaag.Dankjulliewel allemaal voor de felicitaties,HEEL FIJN.

Voor morgen (dinsdag) staat de voedselbank op het programma,woensdag Ithemba,donderdag Lelethu het weeshuis,vrijdag of Ithemba of Lelethu,daar waar het meest nodig is.
We gaan eerst weer kijken van hoe en wat er te doen is,en vanuit daar
weer verder werken.

We houden jullie op de hoogte.
Oh even wat het weer betreft ZON ZON en nogeens ZON HEERLIJK.

Voor allemaal HEEL VEEL GROETJES,en BETERSCHAP,voor onze buurman.
Tot de volgende keer weer.

Toon en Jeanne.

• 01 Februari 2010 - 14:22

Ben & Rikie:

Fijn dat de reis goed is verlopen en dat jullie weer veilig daar zijn.
    Hier is er weer wat sneeuw gevallen dus, wat die zon betreft, zijn wij wel wat afgunstig.
    Ga doen wat je denkt te moeten doen en GENIET ervan. Dan genieten ze daar ook van jullie.
    GROETJES!
    B&R

• 01 Februari 2010 - 16:12

Marius En Gerrie:

Hoi Jeanne en Toon,
    Hartelijk Gefeliciteerd met jullie 30 jarig Huwelijk!
    Nog heeeeeeeeel veel jaren samen!
    Geniet van de warmte, de afrikaanse mensen en elkaar natuurlijk
    Groettekus uit de witte wereld

• 01 Februari 2010 - 17:59

Petra:

he jeanne,
    heerlijk he die warmte...hier in kenia is het zweten geblazen...maar niets te klagen, want ik hoor dat het in nederland weer gesneeuwd heeft.
    groeten aan daphne en peter!
    doeiiiii,
    petra

• 01 Februari 2010 - 18:48

Cor En Ria:

Heeeeee jeanne en toon.
    Leuk om dit weer allemal te lezen.en dat prachtige weer daar,
    Van harte gefeliciteerd met jullie 30 jarig huwelijk,ook de felicitaties aan koen en imke,werk ze en geniet er maar lekker van doei doeixxxxx

• 01 Februari 2010 - 18:48

Cor En Ria:

Heeeeee jeanne en toon.
    Leuk om dit weer allemal te lezen.en dat prachtige weer daar,

• 01 Februari 2010 - 19:37

Toon En Tonny:

jeanne en toon
    van harte gefeliciteerd met jullie huwelijksdag
    wij wensen jullie een fijne dag vandaag
    en wij pakken er zometeen eentje op (en de rest van de weken ook natuurlijk een fijn verblijf dat het weer een goed gevoel geeft)

groetjes en weer tot snel

toon en tonny

• 01 Februari 2010 - 20:12

Geert En Anja:

Hoi Toon en Jeanne,

Fijn om een bericht van jullie te lezen. In jullie aanpak blijkt, dat jullie er al wat routine in gekregen hebben; eerst kijken wat je aantreft en dan bepalen wat er verder gebeuren gaat. Wat lijkt het me heerlijk om zoveel weken in het vooruitzicht te hebben!
    We zien uit naar jullie volgend verslag. Gefeliciteerd nog met jullie trouwdag en tot ziens (schrijfs).

Groetjes uit Esteren

• 01 Februari 2010 - 22:01

Marlous :

Hallo Toon en Jeanne,

Wat fijn dat jullie weer zo'n warm ontvangst hadden bij Peter en Daphne!!

Leuk om te lezen wat jullie weer allemaal in de planning hebben. Ik wens jullie alvast een fijne week waarin jullie hopelijk veel kunnen betekenen voor de mensen en kinderen die oh zo blij zijn met een beetje aandacht en voedsel. Ik vind het echt fantastisch hoe jullie je belangeloos vele weken en malen per jaar inzetten in Port Elizabeth!!

Groetjes uit Zwolle

• 02 Februari 2010 - 12:11

Fred En Erwin:

Heeeej lieve buurtjes,

Ik wist niet dat jullie 30 jaar getrouwd waren (...of ik ben het vergeten) Maar jullie zijn nu niet een feestje aan het " ontvluchten" toch ??? Maar een heeeeeele fijne dag en wij nemen een borrel op jullie kosten.....halen we wel bij jullie uit het wijnrek !!!!!

Heeeeel veeeel liefs van Fred en Erwin.

• 02 Februari 2010 - 16:42

Nico En Anja:

Het is fijn iets van jullie te horen !
    Fijn dat de reis goed verlopen is.
    Jullie hebben die fleurige trainingspakken nog niet weggebracht ?
    Ik ben benieuwd wat ze daarvan vinden !
    Geniet van de warmte en van alles wat je nog gaat doen !
    Groeten van Nico en Anja

• 03 Februari 2010 - 09:00

Toon En Maria Emons:

Toon en Jeanne.Fijn om te horen dat de reis goed is verlopen. En zo te lezen zit de week weer vol met plannen.
    Wij horen het wel in jullie volgende verhaal hoe het is geweest. Misschien met een paar foto"s?. Succes daar en veel plezier. groetjes van Toon en marie.

• 03 Februari 2010 - 19:52

Wies:

Hallo Jeanne en Toon,

Allereerst hartelijk gefeliciteerd met jullie 30 jarig huwelijksfeest.
    Als ik lees wat jullie allemaal gaan bezoeken word ik best jaloers en komen alle beelden van vorig jaar weer boven.
    Wat een geweldige mensen zijn die Peter en Daphne toch om hun hele huis beschikbaar te stellen aan de Nederlandse vrijwilligers en voor jullie natuurlijk hartstikke fijn om steeds weer terug te kunnen gaan naar een vertrouwde plek met lieve mensen. Doe ze ze groeten en natuurlijk ook van Ellen en Pieter.
    Ben benieuwd naar jullie ervaringen dus ik blijf jullie volgen.
    Heel veel plezier en geniet ook van de zon want hier is het brrrrr koud.
    Heel veel groetjes Wies

• 04 Februari 2010 - 08:38

De Buurtjes:

hai toon & jeanne,

van harte gefeliciteerd met jullie trouwdag! inderdaad fred, en feestjes ontlopen doen we niet aan in de gagel, dus....wij maken dat wijnrek wel even leeg. super dat jullie een goede reis heben gehad, en nu op naar het harde maar o zo dankbare werk. en geniet van die heerlijke lekkere warme zon, want hier is ie niet te zien. haha! we houden de site in de gaten, en we zijn benieuwd naar het volgende verslagje. o,ja toon, als je je verveeld als je thuis bent, hebben wij ook nog wel wat klusjes hoor..haha!

heel veel liefs en een alaaf vanuit dn uulweg.

edwin, kara, renske & esmee.