ZEER VOLDAAN zijn wij weer veilig thuis. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jeanne Kuppeveld - WaarBenJij.nu ZEER VOLDAAN zijn wij weer veilig thuis. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jeanne Kuppeveld - WaarBenJij.nu

ZEER VOLDAAN zijn wij weer veilig thuis.

Blijf op de hoogte en volg Jeanne

15 Mei 2018 | Nederland, Amsterdam

Hallo Lieve Allemaal,

Ja zoals jullie lezen zijn wij weer veilig thuis,na een PRACHTIGE,RUSTIGE terugreis.

Vanuit thuis dus brengen we jullie op de hoogte van de laatste werkdagen in Port-Elizabeth.

Toon gaat woensdagmorgen in alle vroegte richting Motherwell het jongenshuis.
Hier gaat Toon 4 nieuwe deuren hangen,kijken of er een nieuwe magnetron staat,en de voordeur(waar het zo naar binnen regent)oplappen,waarvoor Toon n houten plaat meegenomen heeft en zijn materialen kist.
Louise heeft gisterenavond een bericht gestuurd dat de deuren en klinken woensdagmorgen vroeg geleverd gaan worden,dus hopelijk is alles daar wanneer Toon aankomt.
Vandaag blijf ik in Willetstreet bij Daphne,want het naaiatelier heeft verschillende opdrachten,dus ook hier is flink gewerkt.Stephanie,Rieky en andere naaisterren,voortaan is hier altijd werk aan de winkel,SUPER dat we dit met z'n allen voor elkaar hebben gekregen,en nog MOOIER om te zien, dat Daphne hier zoveel voldoening en hopelijk werk uit haalt.
De ouders van Manon zijn vandaag voor de laatste dag,morgen gaan ze verder in Zuid-Afrika.Ook deze kopen in het naaiatelier nog 4 placemats,om mee te nemen naar Belgie.Prachtig om te zien dat Daphne hier zoveel plezier aan beleefd.
Daphne heeft met een man van de markt afgesproken om schorten,placemats,tasjes te brengen en kijken of het verkocht kan worden op de markt in Port-Elizabeth,we hopen dat het vekocht gaat worden zodat ze thuis haar werk kan blijven doen.
Vandaag is het mijn beurt te koken,Peter vraagt om wortelenstampot.
Ik maak een grote pot groentensoep (we zijn met 12 personen)en een grote pot wortelenstampot,waar we met z'n allen heerlijk van smullen.Toon komt rond 18.00u terug van Thamsanqa jongenshuis,waar hij alles heeft gemaakt wat nodig was.Vier nieuwe deuren,voordeur gemaakt,in de slaapkamer is de metselaar een nieuwe tegelvloer aan het leggen,de jongens slapen met z'n allen in de huiskamer.Ook is er inmiddels een nieuwe magnetron,Tim en Hidde hebben dit hier samen mogelijk gemaakt om dit alles te realiseren,SUPER jongens DANKJULLIEWEL hiervoor.
In de avond wordt er nog een kaartje gelegd,of skip-bo gespeeld,met z'n allen maken we er een gezellige avond van.

Donderdagmorgen gaan Toon,Hilda en ik richting Tinkertots waar we de kapstokjes weer ophangen die Toon in de Willetstreet allemaal gemaakt heeft.
Een gezellige morgen waar de kinderen blij zijn wanneer we aankomen,we zingen en spelen met ze,intussen hangt Toon de kapstokken weer op.
Dan komt Junes de kok uit keuken en vraagt Toon om wat schappen te hangen voor haar pannen.Oei Junes dit gaat op de lijst voor volgende keer,we beloven jou dat jij de eerste bent volgende keer die schappen komen er voor jou dit keer niet Junes,onze planning zit vol.Geen punt zegt Junes ik wacht tot volgende keer.
Na de Tinkertots nog langs het Transmissionhuis voor de gordijnen,helaas niemand thuis.Dan nog even bij Under the Tree langs waar nu 3 containers staan,hierin komen alle kinderen uit de buurt samen eten, spelen en leren.ze zijn bezig een muur om de plaats te maken,waar de containers op staan.
Gezellig even met Hilda bij Bleu water Bay aan,samen even wat eten.Hilda trakteert keilief,Dankjewel Hilda.Na wat gegeten te hebben rijden we terug naar P.E.,waar het inmiddels weer ver in de namiddag is.

Vrijdagmorgen gaan Toon en ik naar Ithemba waar we vervelkomt worden door Andele.Sinds twee weken is er een nieuwe manager haar naam is Melanie,samen met haar hebben we een goed gesprek over Ithemba,en de gang van zaken.Ithemba,en de kinderen zien er SUPER goed uit,aan alle kanten wordt er gezorgd voor een goede gang van zaken op ALLE vlakken.Melanie geeft aan dat ze a.s. dinsdag een grote vergadering hebben over Ithemba.
Net als altijd gaan we niet zonder yoghurtjes mee te nemen voor de 44 kinderen die hier aanwezig zijn.Helemaal blij zijn ze allemaal,en GEWELDIG om te zien dat de rollator van vorig jaar nog steeds HEEL GOED gebruikt wordt.
We geven telefoonnummers en mailadressen aan elkaar,en wensen Melanie ALLE SUCCES op Ithemba,en zien elkaar hopelijk weer volgend jaar,we blijven in kontakt met elkaar.

Dan gaan Toon en ik door naar Cheshire Home,waar we Samkelo bezoeken.Vorige week vroeg Samkelo ons om mee te gaan naar huis,naar Oma.We hebben hem beloofd dit te gaan doen wanneer Hillary(de directrice)dit goed zou vinden.
Samkelo komt er al meteen aanrijden met z'n elektrische rolstoel,en begint te lachen.Ook zien we Hillary op kantoor zitten en gaan meteen vragen of dit mogelijk is.
Opeens zegt Samkelo niet naar huis te willen,en geeft aan waarom.We begrijpen dat hij zo niet naar huis wil,en gaan met hem naar het winkelcentrum in de buurt waar we samen wat eten en drinken.Samkelo is helemaal blij,Toon en ik zeggen tot ziens,we komen volgend jaar weer terug,we nemen geen afscheid.Wanneer we in de auto stappen en wegrijden zwaait Samkelo ons uit tot we hem niet meer zien.
Samen gaan we terug naar Willetstreet waar voor Toon nog wat kleine klusjes wachten,en voor mij de naaimachine startklaarstaat.
Rond 17.00u brengen Toon en ik Jessica(die bij Daphne en Peter werkt) naar de taxi standplaats.Voordat we dat doen gaan we eerst met haar naar de Pep,een winkel waar ze van alles verkopen.Jessica heeft graag een warme deken voor haar bed,samen zoeken we deze uit.Jessica is er helemaal blij mee,en bedankt ons,waarna we haar bij de taxistandplaats brengen,en zeggen tot ziens,tot volgend jaar.....

Zaterdag We bellen Louise of we nog terecht kunnen bij t transmissionhuis voor de laatste gordijnen en de keukenkastjes,jammer hier is niemand thuis.Dan geven we door aan Louise dat de gordijnen op de Willetstreet blijven,zodat ze deze volgende week zelf op kan halen,en op kan hangen bij t transmissionhuis.De keukenkastjes schroevenaandraaien gaat dan wachten tot volgende keer..............

Vandaag nog achter de naaimachine,Hilda heeft voor Toon nog wat kleine reparaties in de Willetstreet,en langszaam gaat de materialenkist weer dicht voor volgend jaar.........................
Vanavond gaan we nog gezellig met z'n allen uit eten(Peter en Daphne gaan niet mee,Peter ligt al enkele dagen met griep op bed)als afscheid,en wensen Hilda,Manon,Annelies en Amber nog een GEZELLIGE FIJNE tijd samen.

Zondagmorgen onze koffer pakken,Joy,Azaye en Trinity komen nog gedag zeggen.Wat zijn de 3 weken om gevlogen zeg,Toon en ik zeggen tegen elkaar, 3 weken is echt wel tekort,volgend jaar langer dus.
Esther en Nancy zijn op de luchthaven,Peter blijft thuis is nog ziek.
Dan brengen Daphne en Hilda ons naar de luchthaven,drinken nog even met z'n allen n koffie,waarna we gedag zeggen.
Tot volgend jaar.

Langs deze weg DANKJULLIEWEL SPONSORS ALLEMAAL,SUPER wat we met z'n ALLEN weer voor elkaar hebben gekregen.
Het overige sponsorgeld wat niet gebruikt is ,blijft op de Ithemba rekening staan voor de volgende keer.

Lieve Groeten vanuit thuis,

Liefs,

Toon en Jeanne.

• 15 Mei 2018 - 11:55

Hilda Dekker:

Lieve Jeanne en Toon,

Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn!
    Hier wordt ook al weer druk gewerkt door Daphne.
    En weet je wat? .........Er is al een schort verkocht

• 15 Mei 2018 - 12:46

Ben & Rikie:

Hoi Toon en Jeanne,

Blij dat jullie weer veilig thuis zijn, ondanks de wetenschap dat er nog heeel veeeel werk ligt.
    Zoals jullie al schrijven, drie weken is te kort. Volgende keer dus maar weer wat langer, maar één ding is zeker, jullie hebben je in die drie weken weer nuttig en héél véél mensen blij gemaakt!!!

GEWELDIG!!!

Tot kijk, B&R

• 15 Mei 2018 - 15:42

Anneke:

Ha Jeanne en Toon,

Weer veel en heel goed werk verricht Jeanne en Toon.
    Echte kanjers!

Dank jullie wel en tot gauw,
    Anneke

• 16 Mei 2018 - 21:13

Marius En Gerrie:

Welkom thuis weer Jeanne en Toon! Goed gewerkt en veel gedaan!
    Liefs van ons

• 17 Mei 2018 - 08:52

Stefanie Van De Pas:

super Toon en Jeanne, jammer dat Sam en ik jullie gemist hebben in Willet Street, zou erg leuk zijn geweest! Ik had nooit gedacht dat het naaiproject met Daphne zo'n succes zou zijn, geweldig he!!