Vanuit Zuid-Afrika - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jeanne Kuppeveld - WaarBenJij.nu Vanuit Zuid-Afrika - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jeanne Kuppeveld - WaarBenJij.nu

Vanuit Zuid-Afrika

Door: Toon en Jeanne.

Blijf op de hoogte en volg Jeanne

12 Februari 2017 | Nederland, Amsterdam

Hallo Allemaal,

Na een Prachtige reis komen Toon en ik Maandag 6 februari om 13.15u aan op de luchthaven van port Elizabeth.We zien nog niemand staan,en lopen met onze koffers en rollator naar buiten.
Meteen zien we daar Daphne al staan,en gaan meteen door naar de Willetstreet.
Thuis aangekomen alles op de plaats,en warme kleren ruilen voor zomerkleren want het is hier HEERLIJK warm.

Maandagavond meteen eten met Tia en nog 3 vrijwillig(st)ers,Peter,Daphne,Toon en ik.

Dinsdag en Woensdag besteden Toon en ik aan alles op orde brengen zoals telefoon,boodschappen,gereedschappenkist,etc.Ook doen we het deze dagen wat rustigaan,omdat het erg warm is hier,even aan wennen,anders kom je jezelf tegen aan t eind van de week.

Els vertrekt weer a.s. vrijdag,en wil nog graag naar Kragga Kamma,of Toon s middags de auto kan rijden.Met z n vijven gaan we richting Kragga Kamma,was een gezellige middag
S avonds rijden Toon en ik naar het Humewood hotel hier in P.E. Marja van de fysiotherapie uit Mill zou deze nacht hier slapen,ze maakt een rondreis door Zuid-Afrika.
We lopen de trap op,kijk naar links en zie haar daar al zitten.Dit had ze niet verwacht,ons hier te zien.Was heel verrast,en gezellig even zitten praten.

Donderdag Afgesproken met Tia,vandaag gaan we samen de projecten langs.
We beginnen bij Under the Tree.Midden in de Township heeft Tia twee houten chalets laten bouwen op palen, waar vele kinderen uit de buurt gratis kunnen spelen,en worden voorzien van een middagmaal.Indrukwekkend om te zien.

Hierbij staat ook een container,nu nog zonder w.c.wel een keukenblad erin,en 2 campinggasstellen(daar er geen electriciteit en gas is)waarop het middagmaal gekookt wordt.
Tia heeft 2 camping w.c. gekocht,en vraagt aan Toon deze in de container te plaatsen met een afscheiding.
Jullie snappen het al papier,pen en meetband komen tevoorschijn,alle maten worden genomen en er kan begonnen worden.

Dan rijden we naar de huisjes van Thamsanqa.
Bij het ene huisje een deur,bij het andere een kraan die lekt.etc etc.

Dan komen we bij Cynthia,ook wat kleine reparaties,we schrijven nu alles even op,en Maandag beginnen we vooraan.
Ik vraag aan Cynthia hoe is t met de naaimachine,die is kapot zegt ze.
Daar komt de naaimachine,even naar gekeken,staat de spoel er nog op,dat was dus zo klaar.He zegt ze is die nu al gemaakt,ja hoor je kunt weer vooruit,okay ze zou bellen als ze wat wil gaan maken.

Zo gaan we deze dag alle huisjes,Tinkertots en Under The Tree even na.
HEEL FIJN om Alle kinderen thuis te zien,wat zijn ze groot geworden in twee jaar tijd.
Ook vanavond blijft Tia mee eten,en praten we alles nog even door.

Vrijdag:Vandaag gaat Toon met de maten en tekeningen naar Builders hier in P.E. om een begroting te krijgen van de kosten voor de afscheiding van de w.c.en anderen werkzaamheden.
Voor mij is het vandaag kookdag,boodschappendoen etc.
Het menu van vandaag is:Tomatensoep macaroni en sla.
Met z n allen Heerlijk gegeten,voor Els die met de bus mee gaat soep in een beker,macaroni in een plastic schaal.Vandaag komt Eline aan,die 4 weken hier blijft,en met Samantha naar Thamsanqa gaat.
Zoals de meesten weten altijd teveel gekookt,dus voor diegene die even binnen komen lopen,gewoon aanschuiven en meeeten,gezellig.

Zaterdag:De naaimachine weer geinstalleerd,Toon en Peter zijn buiten bezig met lampen aansluiten,Daphne maakt Jam,zo heeft ieder hier zijn bezigheid.

Zondag als altijd met z n allen naar de kerk,even koffie drinken,bij Barry langs.Vanmiddag gaan Peter Samantha en ik Ankhona ophalen in Walmer.
Gegeten met Ina,Toon en Eline die vandaag gekookt heeft.

Vanavond op tijd naar bed,morgenvroeg naar Motherwell,bij Builders materialen bij elkaar halen en vooraan beginnen,Komt goed.

Voor jullie Allemaal Heel Veel Succes,waar jullie mee bezig zijn.

Beterschap voor de zieken.

Sterkte voor Allemaal die a.s. dinsdag naar de uitvaart gaan van Miranda.
Wij denken aan jullie.

Liefs,

Toon en Jeanne.

Toon maakt vandaag een w.c.en keukenkastje wat stuk is.

• 12 Februari 2017 - 21:05

Anneke Stultiens:

Ha Jeanne en Toon,

Klinkt weer mooi Jeanne en Toon. Jullie hoeven je weer niet te vervelen. Ze zullen weer blij zijn met jullie daar!
    Veel succes en natuurlijk ook weer heel veel plezier! Een knuffel voor iedereen en groetjes vanuit Heesch,

Sjaak en Anneke

• 13 Februari 2017 - 16:55

Nico En Anja:

Hey Toon en Jeanne
    Wat zijn jullie weer goed bezig daar !
    Geniet van alles !
    Lieve groet van Nico en Anja.

• 13 Februari 2017 - 16:58

Mariska En Charlotte:

Lekker weer, fijne mensen, genoeg te doen...genieten, genieten, genieten!! En dat doen wij met jullie mee door het lezen van jullie verhalen. Heel veel groetjes daar. Xxx

• 13 Februari 2017 - 22:59

Gerard En Riekie:

Hallo Toon en Jeanne
    Al weer druk aan het werk wc en kastje al Klaar?
    Mocht je tijd over hebben stuur maar wat warme lucht naar het kille Nederland