Veilig aangekomen in Port-Elizabeth. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jeanne Kuppeveld - WaarBenJij.nu Veilig aangekomen in Port-Elizabeth. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jeanne Kuppeveld - WaarBenJij.nu

Veilig aangekomen in Port-Elizabeth.

Door: Jeanne.

Blijf op de hoogte en volg Jeanne

30 April 2018 | Nederland, Amsterdam

Hallo Lieve Allemaal,

Eindelijk even een verslagje vanuit Zuid-Afrika,jullie zullen wel denken nog steeds niets gehoord.
Toon en ik zijn weer druk in de weer,weinig tijd/internet/stroom om even wat te schrijven.Nu vanavond de tijd genomen om even wat op papier te zetten.

Voordat we op schiphol de lucht in gingen waren Imke en Koen nog daar,wat wij natuurlijk SUPERFIJN vonden.Heerlijk even wat gedronken,en lekker bijgepraat.

We hebben goeie vluchten gehad naar hier.Op de heenweg zat ik langs een jongen die zijn zus in Chili op ging zoeken.Toen vanaf Londen naar Kaapstad langs Maud die naar haar vriend ging in Kaapstad,die daar voor n half jaar stage loopt.Was een Gezellige heenvlucht.

In Port-Elizabeth aangekomen,waar Daphne en Tijmen ons op kwamen halen,helaas de rollator was niet meegekomen dus formulieren invullen,en afwachten of je er nog wat van hoort.

We komen thuis in de Willetstreet,waar al vele vrijwillig(st)ers aanwezig zijn,erg Gezellig.

Met het avondeten met z'n allen in overleg,wat er donderdag staat te gebeuren.Voor vrijdag heeft Diane een koningsdag geregeld in Cheshire Home,samen met alle kinderen van Thamsanqa,gaan jullie ook mee is goed dat doen we.

Donderdag heeft Toon z'n gereedschappenkist in orde gemaakt,alles bij elkaar gezocht,ik heb de hele dag achter de naaimachine gezeten om voor 25 kinderen haarbandjes met oranje roosjes te maken,en nog slingers voor aan de wand.Alle materialen waren al gekocht.

Vrijdagmorgen om 10.00u met z'n allen in Cheshire Home,Thamsanqa kinderen werden allemaal opgehaald,Diane had het fantastisch georganiseerd,wat een prachtige dag.
Allerlei spellen had ze,bingo,bekertjes gooien schilderen etc etc.Al met al was het een SUPER dag.Wat wij nog het allermoooiste vonden was dat jong,oud,beperkt,onbeperkt iedereen onder en met elkaar was en met alles meedeed,echt geweldig om te zien.

Thuis aangekomen was er gebeld van het vliegveld,dat de rollator terecht was,Gelukkig.
Zaterdag als we Diane naar het vliegveld brengen halen we deze meteen op,zogezegt zogedaan.
Deze keer met Peter afgesproken dat we naar de kliniek in Wolmer,township gaan om te kijken wie deze rollator goed kan gebruiken.We moeten nog kijken wanneer we dit gaan doen.
Vrijdag avond gaan we met z'n allen eten,omdat het Diane haar laatste avond hier is,morgen weer terug naar huis.Het was een mooi afscheid.

Zaterdag:Vandaag met Daphne afgesproken samen wat spullen te maken op de naaimachine.Toon is bezig met wat elekticiteit in huis.
Ook vraagt Daphne of er tijd en ruimte is om nog een slaapkamer bij te maken i.v.m. drukke tijden die er gaan komen,en ze eigenlijk een slaapplaats tekort komen.
Samen met Daphne breng ik Diane naar t vliegveld,en halen meteen de rollator op.

Zondagmorgen met z'n allen naar de kerk,daarna naar Barry en Candice waar we heerlijk pannenkoeken hebben gegeten.
In de tuin gezellig wat zitten praten van hoe en wat we nu gaan oppakken,kunnen doen in de tijd dt we hier zijn.
Louise van Thamsanqa nog gebeld,waar we dinsdag om 12.30u een afspraak mee hebben bij het jongenshuis.

Maandag en dinsdag is in Zuid-Afrika een nationale feestdag,dus Thamsanqa en Ithemba hebben geen school,alle kinderen thuis.

Toon is vandaag begonnen met een wand maken voor een nieuwe slaapkamer erbij,voor in de hal.Samen met Daphne naar de bouwmarkt,een uur later worden de spullen al thuisgebracht.
Na vanalles verhuisd te hebben,om een lang verhaal kort te maken.Het hele geraamte staat er al,klaar om de gipsplaten in te maken.Ze kijken hier hun ogen uit,dat dit in een dag al allemaal weer zover klaar is.Ze noemen Toon hier mister fixet,zo snel.

Daphne heeft in de eetkamer de tafel laten verlengen(deze week met 14 aan tafel)met het gevolg dat haar tafelkleden tekort zijn,hoe kunnen we dit oplossen vraagt ze mij.
Tafelkleed door midden geknipt,lap ertussen gezet,en ja hoor groot genoeg voor de tafel nu.Ook weer opgelost.

Morgen gaan Toon en ik naar Thamsanqa,kijken hoe het daar is.

De dagen vliegen hier voorbij,het weer is HEERLIJK.

Voor allemaal HEEL VEEL GROETEN.
Voor alle jarigen Van Harte Gefeliciteerd,GENIET je dag.
Voor alle vakantiegangers FIJNE vakantie.

Liefs,

Toon en Jeanne.

• 30 April 2018 - 23:31

Ria V Bakel:

Fijn voor iedereen dat alles goed verloopt geniet er van en nog een fijne werkvakantie ❤

• 01 Mei 2018 - 10:09

Marius En Gerrie:

wat zijn jullie weer goed bezig! Heel veel genieten van alles en veel succes!

Liefs van ons

• 01 Mei 2018 - 23:13

Ria:

Hè jeanne en toon,mooi verhaal om dit allemaal te lezen.
    Jullie doen weer goed werk.
    Geniet ervan,en alles gaat inderdaad snel.
    Groetjes van ons Cor en Ria

• 02 Mei 2018 - 08:10

Ben & Rikie:

Fijn te lezen dat alles goed verloopt!
    Het is er weer lekker druk en dat voelt ook hier erg goed.
    Groetjes en geniet er van!!
    Ben & Rikie

• 02 Mei 2018 - 08:19

Stefanie Van De Pas:

Ik weet zeker dat jullie het druk zat gaan hebben. Hangen de gordijnen al op de tinker tots? En Daphne weet je vast te vinden voor naaimachine advies

• 03 Mei 2018 - 22:34

Gerard:

Hallo Jeanne en toon na het lezen van jullie verslag krijg ik de indruk dat de tijd veel te kort is maar je hebt nog meer dan een week dus geniet er van groetjes uit uje

• 04 Mei 2018 - 13:15

Gerrie Van Driel:

Hoi Jeanne en Toon, wat jullie doen is geweldig, geniet er van.
    want inderdaad de tijd gaat snel, heel veel succes!

• 06 Mei 2018 - 23:25

Geert, Janske, Jill En Abe:

Wij zijn super trots op jullie!!! Zet 'm op daar!!!