Ons laatste verslag 2017,vanaf de Uilweg,te Mill. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jeanne Kuppeveld - WaarBenJij.nu Ons laatste verslag 2017,vanaf de Uilweg,te Mill. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jeanne Kuppeveld - WaarBenJij.nu

Ons laatste verslag 2017,vanaf de Uilweg,te Mill.

Door: Toon en Jeanne

Blijf op de hoogte en volg Jeanne

11 Maart 2017 | Nederland, Amsterdam

Hallo Lieve Allemaal,

Ja jullie lezen het goed,vanaf de Uilweg,Toon en ik zijn weer VEILIG thuis,na een prachtige terugreis.

Zoals beloofd het laatste verslag voor dit jaar:Op de eerste plaats heeft Joane van Lelethu mij gevraagt om Rudis,Hilda en Josien en nog Vele vrijwillig(st)ers meer, HEEL HARTELIJK te bedanken voor ALLES,wat ze voor Lelethu en Joane hebben gedaan in de afgelopen jaren.Jeanne please don't forget this.Dus bij deze voor allen BAIE DANKIE namens Joane van Lelethu,die vanaf Juni dit jaar,samen met haar zoon en schoondochter zal verhuizen naar Kaapstad.Heel Veel Groeten Allemaal.

Zondag:Voor de middag gaan Toon en ik naar de markt in P.E. nog even wat kleine spullen halen.Deze keer niet mee naar de kerk,anders halen we het allemaal niet.
Om 12.3ou met z'n allen naar Louise,waar alle kinderen van Thamsanqa bij elkaar zijn,om een afscheidslunch te genieten.Tia.Gavin,Larissa,Samantha,Eline Toon en ik hebben er ook erg van genoten.Om 15.00u komt de taxi voorrijden,die alle kinderen weer richting huis brengt.Wij nemen geen afscheid,zeggen tot ziens,volgende keer.Dan steekt een van de kinderen haar hoofd uit t raam en roept nog Jane think about us,when you are in Holland,ik met m'n armen wijd,en roep HEEL HARD ALWAYS,en geef nog een handkus BAYYYYYY

Toon en ik rijden weer naar huis,thuis aangekomen vraagt Peter om mee te gaan naar Ankona,hij heeft een heerlijke pan eten voor haar gemaakt.Ankona was werken volgens een van de dames die in huis was,heeft ze in ieder geval lekker eten straks dankjewel,ik zal doorgeven dat jullie geweest zijn.
Dan gaan we naar Samkelo,die zijn muziek HEEL HARD heeft staan.
We kloppen aan,hij zit op z'n knieen op de grond,kijkt om en vliegt zowat overeind als hij ons ziet,lachen.
We hebben HEERLIJK zitten praten,over van alles.Samkelo vertelde dat hij de foto had gezien.Samkelo brengt ons naar de uitgang,spreken af tot volgende keer, niet dit jaar nog,maar volgend jaar weer okay,is okay.Met een brede glimlach,en handkus zeggen we gedag tot volgende keer.

Sávonds hebben we met z'n allen gegeten op de boardwalk:Peter Daphne Samantha Eline Ine Toon en ik,voor de laatste keer met z'n allen aan tafel deze keer.Het was net als altijd SUPER gezellig.Thuis met z'n allen nog lekker even na zitten praten,over de 4 FANTASTISCHE weken die we met z'n allen hebben gehad,ECHT SUPER.DANKJULLIEWEL,BAIE DANKIE Allemaal hiervoor.
Dan nog even wat kleren in het koffer doen,zodat we morgen wat ruimer in de tijd zitten.

Maandag:Eerst even lekker BUITEN ontbijten met z'n allen,waarna we naar Chekers rijden,de laatste boodschappen voor Ithemba,dan naar Ithemba waar we net als altijd Van Harte Welkom zijn.Noxi de nieuwe directie gaf aan dat we altijd zo binnen kunnen lopen,zonder ons van te voren te melden.Dat is wel een FIJN idee,jullie kunnen komen wanneer het jullie uitkomt,altijd goed.Andile ziet ons al aankomen met een volle auto,hij trommelt de jongens bij elkaar om mee te sjouwen,PRACHTIG om te zien.Na enige tijd is de auto leeg,we hebben alles bij Dorien in de keuken geplaatst.Dan komt Noxi met haar handen voor de mond oh oh wat FIJN.Toon en ik geven aan dat dit ook van Rudis komt,oh ja zegt Dorien die blonde ja helemaal goed Dorien.Voor alle kinderen hebben we een nieuwe tandenborstel,Noxi neemt deze mee naar de klas van Boniswa,waar alle kinderen samen zijn.Hoe blij ze hiermee zijn,MOOI om te zien.Ook hier Rudis noemen we weer jou naam, oh zegt Boniswa ja die kennen we wel.Na alles een plaats te hebben gegeven.Wat MOOI was om te zien dat Noxi materialen zoals vegers etc merkte met klas en Naam van degene die in die klas alles verzorgde,SUPER om te zien.Ithemba ziet er GOED uit,verzorgt.aktief,GOED eten/drinken,ECHT een vooruitgang,PRACHTIG om dit te zien.Dan zeggen we tegen Allemaal Tot Ziens,tot de volgende keer,en rijden we weer richting huis.
De laatste spullen pakken.Samantha gedag zeggen,die vliegt eerder dan wij.
Nog even naar de zee,het weer is OH ZO WARM vandaag,HEERLIJK.

Om 15.30 u is het tijd,tijd om te gaan.Daphne brengt ons naar het vliegveld,daar drinken we nog gezellig wat,en dan zeggen we TOT ZIENS tot volgend jaar.Volgend jaar2018--Toon en ik 10 jaar.P.E.Zuid-Afrika.
Tien jaar als vrijwilligers bij Peter en Daphne in huis/thuis,GEWELDIG om daar te mogen, kunnen verblijven en zijn.Voor ons als THUIS..............Peter,Daphne en Familie DANKJULLIEWEL hiervoor.
BAIE BAIE DANKIE.

Wat hebben we met z'n ALLEN in deze 4 weken gerealiseerd:

Under The Tree:Hout materialen die besteld zijn bij Builders om de w.c. afscheidingen,deur etc te maken,hebben we voor de HELFT meebetaald.2 wc rolhouders,2 wastafeltjes met afvoer naar emmer,omdat hier geen riolering,en water is hebben we er emmers onder gezet.2 wc borstels.E.H.B.O. kast met inhoud.waterton van 20 liter,dienbladen,bordjes,bekers,lepels groot en klein,krukje,2 schorten voor Soliswa (kok),Schap met steunen,3 emmers,blikopener,dunschiller,messen,schaar,3 vegers,3 handvegers en blikken,4 pedaalemmers(keuken,klassen en wc),zwarte zakken,3 haken deuren,4 handdoeken,3 theedoeken,werkdoekjes,wasknijpers,plak decoratie in keuken en w.c.

Ithemba:3 x yoghurtjes voor alle kinderen,Tandenborstels,tandpasta,gehakt,eieren,aardappelen,tomaten,uien,wortelen,rijst,oaks,melk,etc etc.voor elk klaslokaal veger,handveger en blik,mop,emmer,poetsdoekjes,op verzoek van Zameka.Nieuwe wasbak voor in jongensstandaard blauw,a 4 papier voor kantoor.De rollator is ook op Ithemba gebleven,en heeft een SUPER bestemming gekregen.

Thamsanqa:Huis van Lulama: 5 nieuwe stoelen,en een boekenkast op de slaapkamer.Nieuw slot in deur.

Tinkertots:Hout,lijm,schroeven en houten puzzels gekocht waar voor 45 kinderen een kapstok is gemaakt,scharnieren voor de keukenkastjes,stoel gelijmd voor Babalba.

Vrijwillig(st)ershuis:12 stoelen,2 wc rolhouders,hout,schroeven,lijm voor 10 wasrekjes op vrijwillig(st)ers kamers,keukenkastje,stof voor stenentafel buiten,goot gerepareerd, koppelstuk en band,voorraadrekje badkamer.

Alvis en Jessica:Zoals Vele van jullie Jessica en Alvis kennen,vanuit de Township komen zij n paar keer in de week al jaren achter elkaar naar Peter en Daphne werken,ze zijn hier als kind aan huis.Wonen zelf in niet zulke goede omstandigheden.Toen ik Alvis van de trap af zag komen met GROTE gaten in z'n schoenen,vonden Toon en ik het wel eens tijd om Alvis en Jessica deze keer eens mee te helpen,door nieuwe winterschoenen,en werkkleding te kopen.Zogezegd zogedaan,2 paar nieuwe wintersokken,1 paar winter/werkschoenen met stalen neus,en een broek met werkjasje.Voor Jessica 1 paar nieuwe winterlaarzen,1 vest,1 zwart winterjasje en 2 paar sokken.
Peter en Daphne waren HEEL erg BLIJ hiermee. Waardeerden het ZEER dat we Alvis en Jessica van nieuwe kleren hebben voorzien.
Alvis en ik worden wel verwend,zei Jessica,we hebben haar uitgelegd dat ze dit aan HEEL VEEL mensen uit Nederland te danken hebben.Jessica is ZO BLIJ en weet niet HOE te bedanken,GENIET er maar van,ben er wel zuinig op,ja en nogmaals Dankjulliewel...........Alvis heeft zijn kleren inmiddels ook gekregen,en zitten als gegoten,Daphne stuurde een foto,van een stralende,Dankbare Alvis in een MOOIE nieuwe werkoutfit,SUPER om te zien.

Denk je na het lezen van dit blog,dit zou ik ook wel willen,vrijwilligerswerk,
stage voor school,of n slaapplaats tijdens onze rondreis door Zuid-Afrika.Kijk dan op de volgende sites:
www.thamsanqa.nl
Hope volunteer programma Peter en Daphne Morkel Port-Elizabeth te Zuid-Afrika.
Een AANRADER om bij lokale bevolking te kunnen/mogen verblijven in deze periodes.

Langs deze weg willen we JULLIE ALLEMAAL ONVOORSTELBAAR DANKJULLIEWEL zeggen,voor wat we met z'n ALLEN weer hebben gedaan,ECHT SUPER.

ZONDER JULLIE was dit NOOIT GELUKT,nogmaals DANKJULLIEWEL,BAIE BAIE BAIE BAIE DANKIE,ALLEMAAL.

Onder dit blog staan verschillende foto's.Er zijn meer foto's te zien door te klikken op foto's onder reisverslagen.We hopen dat t zo duidelijk is.Zo zie je maar 20 foto's,er staan er meer.Succes.

Heel Veel Groeten en Liefs,

Toon en Jeanne.

• 12 Maart 2017 - 09:57

Hilda:

Hallo Jeanne en Toon,

Mooi om te zien wat er weer allemaal gedaan en gebeurd is!
    Nu lekker nagenieten en 11 maanden wachten om weer te gaan.
    Dan ben ik er ook weer bij hoor!!
    Hoop jullie gauw te zien om bij te praten.

Lieve groetjes,
    Hilda.

• 12 Maart 2017 - 16:30

Helma:

Hallo Toon en Jeanne,

Ik heb weer genoten van je bloggs. Jij kunt alles zo mooi verwoorden. Fijn dat jullie weer zoveel hebben kunnen doen voor alle projecten. Ook" baie dank aan jullie".

• 12 Maart 2017 - 17:31

Anneke Stultiens:

Ha Toon en Jeanne,

Mooi werk weer! Dank jullie wel voor jullie zorg! Jullie hebben weer veel voor elkaar gekregen, klasse!

Weer een fijne week en groetjes uit Heesch,

Sjaak en Anneke

• 17 Maart 2017 - 09:28

Rudis:

Mooi toon en jeanne!!
    Fijn dat ze op Ithemba blij zijn met de nieuwe spullen!!
    En wat lief van joane!!

• 23 Maart 2017 - 13:39

Anneke Van Elen:

Wat een kanjers zijn jullie, Toon en Jeanne en wat is er al veel opgebouwd. Respect!!!!!

• 20 April 2017 - 09:55

Hellen Van Der Heijden:

Dag Jeanne en Toon,

Heerlijk zo'n mensen die met zoveel liefde zoveel werk verzetten. Mijn complimenten!

Lieve groetjes Hellen